Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Brug stort in in Minneapolis

Discussie gestart

bgroeneveld

De Minneapolis Star Tribune heeft veel informatie en foto's over de ingestorte brug hier.

http://www.startribune.com/462/story/1338294.html

Ik ben vaak over die brug gereden, heb me nooit echt zorgen gemaakt, in Minnesota letten ze goed op de bruggen. Maar ze waren er aan het werk en het was misschien niet de stevigste constructie: een 150 meter lange stalen boog, 20 meter boven het water van de Mississippi. Alleen pijlers aan de beide oevers, geen steun in het midden.

Was aan het einde van het spitsuur, de auto's reden (zoals normaal rond die tijd, 6:05) bumper aan bumper. Tegelijkertijd was er ook een honkbalwedstrijd in de Metrodome, vlak bij de brug, zodat ook het verkeer naar de stad toe wat drukker was.

Op het ogenblik dat ik dit tik is alleen bevestigd dat er 6 doden zijn en 59 gewonden, waarvan zes kritisch gewonden, er wordt gesproken over 50 auto's in de rivier.

Geluk bij ongeluk: een schoolbus met 60 kinderen aan boord is blijven hangen op een stuk dat is blijven staan en de kinderen zijn er allemaal uit gekomen.
#1 - 02-08-2007, 04:39 uur

PetraVS

Altijd heel eng, als dit soort dingen gebeurt, vooral in je eigen woonplaats, want je had er zelf kunnen rijden.  Hopelijk kunnen de meeste mensen gered worden, maar al vreselijk, dat er doden gevallen zijn :(.
#2 - 02-08-2007, 05:08 uur

Johan

En het trieste van het verhaal is dat er waarschijnlijk nog steeds auto's met slachtoffers in de rivier liggen. Dodental zou dus nog flink kunnen oplopen!
#3 - 02-08-2007, 10:27 uur

Mississippi

Dit is inderdaad een ramp. Hopelijk wijst onderzoek de oorzaak aan. Er liggen nog veel meer van dit soort bruggen.
Voorlopig zal ik niet meer ontspannen over de Mississippibruggen kunnen rijden...
#4 - 02-08-2007, 12:03 uur
« Laatst bewerkt op: 02-08-2007, 16:40 uur door Mississippi »

bgroeneveld

Laatste berichten, donderdagochtend, spreken van 9 doden, 20 vermisten, waaronder 1 man van de ploeg van 18 man die aan de brug werkte, 60 gewonden.

Nog een wonder, want er zijn minstens 50 auto's bij de instorting betrokken, dagelijks gingern er zo'n 200.000 auto's over de brug. Het busje met 60 kinderen is gelukkig blijven hangen, er zijn wat gewonden onder die 60, maar ze zijn er allemaal levend uit gekomen.

En inderdaad: even slikken voordat je een brug over rijdt, we hebben er hier zo'n 15, sommigen nog veel hoger dan de 20 meter boven het water van de ingestortte brug.
#5 - 02-08-2007, 13:54 uur

Bakvet

Benno, het was wel een verrassing om je vanochtend opeens live op de radio te horen.  1white

http://tinyurl.com/2wh6qj (Link voor Windows Media Player)
#6 - 02-08-2007, 20:16 uur

bgroeneveld

Ach, ik heb dat jaren gedaan, merkte dat ik het nog niet verleerd was. En ik heb toch nog steeds geen Amerikaans accent, hoop ik.

Dank voor de link overigens, hoor mezelf weinig.
#7 - 02-08-2007, 21:51 uur

B-man

Benno, het was wel een verrassing om je vanochtend opeens live op de radio te horen.  1white

http://tinyurl.com/2wh6qj (Link voor Windows Media Player)

We hebben een heuse celebrity op ons forum!!!  cheerb ;D Wel leuk idd.

#8 - 03-08-2007, 12:08 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

bgroeneveld

Nou, 'celebrity' valt erg mee. Ik ben 15 jaar de 'voice from America' geweest voor de Belgische radio. Niemand kende me in Belgie en nu kent helemaal niemand me meer daar. Maar toen ik 5 seconden te zien was op de achtergrond van de spreker op een persconferentie hier in St. Paul, hoorde ik plotseling van allerlei mensen dat ze me gezien hadden.

'Echte' beroemdheden komen dus van de TV. En dat heb ik maar 1 keer in m'n leven gedaan.
#9 - 03-08-2007, 16:40 uur

Mississippi

Nou, 'celebrity' valt erg mee. Ik ben 15 jaar de 'voice from America' geweest voor de Belgische radio. Niemand kende me in Belgie en nu kent helemaal niemand me meer daar. Maar toen ik 5 seconden te zien was op de achtergrond van de spreker op een persconferentie hier in St. Paul, hoorde ik plotseling van allerlei mensen dat ze me gezien hadden.

'Echte' beroemdheden komen dus van de TV. En dat heb ik maar 1 keer in m'n leven gedaan.



Niet zo bescheiden Benno! Je had een prima verhaal en ik zou je veel meer op de radio willen horen.
Wat mij betreft wordt je onze man in de USA voor het NOS journaal.
 2006-01
#10 - 03-08-2007, 20:41 uur

Bakvet

Vandaag is Lady Bush in de Twin Cities en morgen de Prez himself.

Het is weer doorgestoken kaart, we worden weer in de maling genomen door de Government!!! Check onderstaande opname. Foto stond al op Google Earth, enkele dagen voor 1 augustus 2007. Blijkbaar hadden ze ook de andere bruggen op het oog.

#11 - 03-08-2007, 21:44 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2007, 21:47 uur door Bakvet »

bgroeneveld

Bakvet: dat doet me denken aan de uitdrukking: who are you going to believe? Me or your lying eyes.

Er waren voor 18:05 plaatselijke tijd woensdag 1 augustus 2007 GEEN kapotte bruggen in de Twin Cities. Dat is niet iets wat ik zeg, dat is iets wat duizenden mensen hebben Na 18:05 was er één ingestorte brug van de rondweg 15 die in de Twin Cities over de Mississippi lopen. Er zijn gewoon teveel getuigen die dat hebben bevestigd.

Ga nou asjeblieft geen wilde geruchten rondstrooien. Zelfs niet als "grap".

Wat betreft de lof (en prei): bloos.
#12 - 03-08-2007, 22:39 uur

bgroeneveld

Nieuw!
Ben afgelopen vrijdag vlak bij de brug geweest. Ik was er beroepshalve (persconferentie van de minister van vervoer, de goeverneur, de senator, de burgemeester), maar het is echt DE plek aan het worden voor ramptoerisme, mensen die met kinderen komen en dan foto's maken met kind en brug. Ik zag ook een groepje oudere Chinezen die met een busje gebracht werden, naar de brug liepen en daarna weer terug.

Ik heb een paar foto's gemaakt, want het is toch wel vreemd als je daar staat, anders dan op de TV. Ik kon alleen deze stukjes van de brug zien, zelfs het gat kon ik niet zien, omdat ik daarvoor te laag stond.

(Heb geprobeerd foto op te laden, maar dat lukte niet, help!)
#13 - 11-08-2007, 19:26 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2007, 19:28 uur door bgroeneveld »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15