Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Cola op krediet

Discussie gestart

Bakvet



Vandaag voor het eerst in m'n leven cola op krediet moeten kopen. Het kon ook niet anders, want: ATTENTION This machine no longer accepts coins or bills. All purchases must be made with a major credit card or check card. This machine contains NO cash.

Desondanks zat er een extra hangslot op de deur om het bruine goud te beveiligen.

#1 - 18-09-2004, 03:57 uur

Ebelix

Dus voor 1 dollar hebben ze liever dat je met credit card betaald. ??? Ze moeten dan wel een goede deal met de cc maatschappijen gesloten hebben. De cc maatschappijen vragen toch al snel tussen 2 en 5 procent aan commissie.

Aan de andere kant hoef je alleen nog maar met plastic op stap te gaan en kan je de vieze biljetten in de muur laten zitten.

 
#2 - 18-09-2004, 07:56 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Ik snap uberhaupt niet waarom er nog steeds in deze tijd betaald moet worden met biljetten en munten!

Credit Cards zijn veel vriendelijker en je hebt altijd gepast geld bij de hand. Als ik bijvoorbeeld schoenen zou moeten kopen en gepast zou moeten betalen, dan haal ik over het algemeen veel te veel geld uit de muur, want je wilt niet voor schut staan in de winkel. Het overgebleven geld wordt dan aan extra nutteloze dingen uitgegeven, dingen die je niet gekocht zou hebben als je geen cash bij je gehad zou hebben.

Ik juig die nieuwe Coke machine dan ook alle lof toe!  :D ;)

Maar... in Nederland is het begrip Credit Card iets anders dan in Amerika. In Nederland is dit ondenkbaar en niet te doen. Hier vragen ze inderdaad een behoorlijke kommissie die aan de winkelier wordt berekend.
#3 - 18-09-2004, 16:03 uur

heivalido

Ik stem absoluut voor, Ik ben ook niet zo`n fan van munt en papiergeld. Doe mij maar Plastic. En in de Usa is dat inderdaad al heel normaal, hier is het nog een beetje onbekend en gebruiken mensen die uberhaupt een creditcard hebben, het ding alleen voor grote uitgaven of op vakantie.
#4 - 18-09-2004, 18:03 uur

Bakvet

Nieuw!
Een credit card is absoluut handig als je op vakantie bent. Na afloop krijg je alle uitgaven overzichtelijk thuis op een paar bladzijden. Erg makkelijk als je achteraf nog dingen moet verrekenen met je reisgenoten. Of als je na vijf jaar nog eens wilt kijken wat de naam was van dat hotel waar je goede herinneringen aan had.

Dat gemak wordt mij teveel verstoord als dat overzichtje van twee of drie pagina's opeens de omvang van een Amerikaanse zondagskrant begint te krijgen omdat ieder blikje Sierra Mist en Dr Pepper er apart op vermeld wordt. (Je kon overigens meerdere flesjes tegelijk uit de automaat halen in 1 transactie. Na afloop moest je op de gele Exit knop drukken. Niet vergeten, anders trekt de Cola-machine maffia nog de hele automaat leeg op jouw kosten!)

Ook zie ik het nu al gebeuren dat in bepaalde landen Cola automaten geplaatst gaan worden met als voornaamste doel om een kopie van jouw magneetstrip te pakken te krijgen. Daarom is de kaart op de foto al van een chip voorzien waaraan een PIN-code gekoppeld is. Dat nieuwe systeem wordt nog vrijwel nergens ter wereld gebruikt, dat komt later pas.

Maar om nu iedere keer $2.00 bij zo'n automaat af te moeten reken voor een 16 (?) ounce fles (het was ruim een halve liter), terwijl ik alleen maar trek in een blikje had ???

#5 - 18-09-2004, 19:38 uur
« Laatst bewerkt op: 05-06-2005, 12:34 uur door Bakvet »

Bakvet

Ze moeten dan wel een goede deal met de cc maatschappijen gesloten hebben. De cc maatschappijen vragen toch al snel tussen 2 en 5 procent aan commissie.

Aan de andere kant hoef je alleen nog maar met plastic op stap te gaan en kan je de vieze biljetten in de muur laten zitten.
 

Volgens mij leidt dit gedoe alleen maar tot een gigantische inflatie. Tien jaar geleden was je blij als je een automaat zag die naast kwartjes ook dollar-biljetten accepteerde. Dan kreeg je weer een paar quarters terug als wisselgeld. Die kwartjes kwamen altijd van pas: tolautomaat, parkeermeter, fooi voor het kamermeisje. Tegenwoordig wordt alles in hele dollars afgerekend.
#6 - 18-09-2004, 20:00 uur

PetraVS

Maar om nu iedere keer $2.00 bij zo'n automaat af te moeten reken voor een 16 (?) ounce fles (het was ruim een halve liter), terwijl ik alleen maar trek in een blikje had
---
Maar je hebt toch altijd een keuze?  Je hoeft helemaal niet bij die automaat te kopen, je kunt ook bij het winkeltje op de hoek gaan en een small business ondersteunen.  Ok, dan heb je wat langer dorst, maar het is wel een mogelijkheid.
#7 - 19-09-2004, 03:28 uur

Bakvet

Zoveel keus was er niet.

Die ochtend was ik namelijk in Nederland om zes uur opgestaan en om acht uur 's avonds plaatselijke tijd, maar inmiddels vijf uur 's ochtends NL tijd, dus 23 uur later, stond ik voor die automaat. Het leek er niet op dat er in de buurt een winkeltje zou zijn en ik heb maar helemaal van Cola afgezien.

Pas de volgende ochtend voor de lol / voor de foto die automaat eens een keer uitgeprobeerd. Toen had ik dus nog steeds geen trek in een halve liter.

In het hotel waar ik nu zit moet je nog ouderwets geld in de automaat stoppen. Hier kost diezelfde fles maar $1.25, terwijl dit hotel 1 ster meer en 1 AAA diamant meer heeft. Zoals ik al schreef, dat geschuif met plastic geld leidt alleen maar tot hogere prijzen.
#8 - 19-09-2004, 08:35 uur
« Laatst bewerkt op: 19-09-2004, 08:38 uur door Bakvet »

heivalido

wij wachten gewoon op de concurrentie strijd tussen de verschillende pompstations, op een gegeven moment betaal je bij Hess of Mobil $3.00 voor 24 blikjes coca cola, daar kan geen automaat of winkel tegenop  ;D
#9 - 19-09-2004, 21:51 uur

Chiefram

Inderdaad... Die $2.- voor zo'n half liter flesje was ook schrikbarend duur voor Amerikaanse begrippen...

Ik denk dat Coca Cola beter zelf een Credit Coke Card moeten gaan uitbrengen, haha
#10 - 19-09-2004, 22:04 uur

peperzout

of gewoon in de supermarkt
twee trays halen en een betalen
hebben wij ook heel erg vaak meegemaakt he
want wat de ene week bij de een reclame is is de andere week bij de ander stukken goedkoper

en als ik hier nu is goed over nadenkt dan hebben wij heel wat softdrinks gratis genuttigd

ja want al met al blijft je toch nederlander he  ::)

en ook in florida wordt je helemaal doodgegooid met
een hele stapel reklame van bijna elke supermarkt of andere winkels die er zijn en dan maar een avondje
coupons knippen en daar weet heivalido zijn vrouwtje alles van en als je daar dan een morgen voor uittrekt om die coupons te verwisselen kan het toch al gauw tussen de 50 en 100 dollar schelen op een week boodschappen en volgens mij overdrijf ik dan echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
#11 - 20-09-2004, 01:03 uur
« Laatst bewerkt op: 20-09-2004, 01:07 uur door peperzout »

Bakvet

wij wachten gewoon op de concurrentie strijd tussen de verschillende pompstations, op een gegeven moment betaal je bij Hess of Mobil $3.00 voor 24 blikjes coca cola, daar kan geen automaat of winkel tegenop  ;D
Inderdaad. Vanochtend eens bij het zwembad al die folders en couponboekjes uit de zondagskrant zitten doornemen. Ik dacht dat ik een goede deal gemaakt had met m'n 99ct 2-literfles Diet Pepsi in de supermarkt.

Diezelfde fles kost volgens die reclamefolders deze week bij de ene drogist 89ct en bij de andere 79ct (net zoals alle andere smaken en merken van Pepsi). En al die aanbiedingen van 1 tray halen, 1 tray gratis, die heb ik maar niet eens bekeken. Onderweg drink ik meestal gewoon bronwater. Dat hoef je niet koud te drinken, hoef je ook niet met koelboxen en ijsblokjes te lopen klieren.
#12 - 20-09-2004, 09:25 uur

heivalido

God bless the coupons en vooral die van Denny`s
#13 - 20-09-2004, 09:58 uur

Sbull

Wat is het probleem met koelbox en ijsblokjes.
zeker als je naar de warme streken gaat is het heerlijk als je gewoon box open en een heerlijk ijskoud blikje kan pakken en ijsblokjes kopen is ook niks gewoon een zak halen bij de pomp of je box vullen bij je hotel in elke gang staat wel een ijsblokmachine.
#14 - 20-09-2004, 14:47 uur

Chiefram

Hahaha... Dus jij trekt ook in de hotels alle ijsblokjes machines helemaal leeg 's morgens voor vertrek!  ;D :D ;)

Wij ook namelijk, hahaha...  ::)
#15 - 20-09-2004, 14:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15