Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Commotie in NBA om anti-H omo uitspraken

Discussie gestart

Wop

AMSTERDAM - De NBA heeft Tim Hardaway voorlopig op non-actief gesteld bij het All-Star team. De voormalig basketballer zei in een radio-interview dat hij alle *******'s haat. De bond kon deze uitspraak niet accepteren en zette Hardaway, die deze week promotionele activiteiten zou verrichten voor de All-Stars, voorlopig op non-actief.

Voormalig advocaat David Stern, sinds 1984 verbonden aan de NBA, zei in een reactie op de uitspraken: "Het is ongepast van hem dat hij in een functie waarin hij ons representeert, zulke uitspraken doet." Hardaway maakte na het interview al snel zijn verontschuldigingen maar de bond kon die niet accepteren. De NBA beraadt zich op deze kwestie.

Amaechi

De uitspraak van Hardaway volgt op de mededeling die John Amaechi vorige week deed. De 36-jarige Amaechi liet zich toen ontvallen dat hij de eerste NBA-speler is die uitkomt voor zijn homoseksualiteit.

Amaechi is niet verrast over het standpunt van Hardaway. "Ik heb Tim's commentaar niet nodig om te beseffen dat er een probleem is" zei de basketballer tegenover The Associated Press. De ophef die is onstaan na het interview, noemt Amaechi alleen maar positief: "Nu is er tenminste aandacht voor."

Distantiëren

Hardaway gaf in het bewuste interview ook aan het niet te accepteren als een homofiele speler in zijn team zou komen. "Ik wil geen H omo in mijn team. En mocht het zo zijn dat ik toch met hem moet spelen, dan zou ik me echt van hem distantiëren. Ik vind niet dat hij in dezelfde kleedkamer zou moeten zijn als wij."

De voormalig basketballer ging desgevraagd verder in op het beeld dat hij heeft over *******'s: "Ik haat *******'s, dat mag iedereen weten. Ik hou niet van H omo's en ik wil niet bij ze in de buurt zijn. Homofilie zou niet in de wereld moeten zijn." Het interview heeft voor een golf van verontwaardiging gezorgd in de Verenigde Staten.
#1 - 17-02-2007, 17:06 uur

Anouk

En ondertussen vind hij die rap video's waar een aantal blote dames tegen elkaar zitten aan te rijden wel errug "hot" ::) Ik denk trouwens ook niet dat hij word lastig gevallen door homo's - volgens mij hebben die wel wat beters te doen dat een self-absorbed basketballertje te volgen.. Misschien is ie zelf wel stiekem homo en probeerd hij het zo to ontkennen wink

Hypocrites suck ::)
#2 - 17-02-2007, 18:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15