Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Corrections

Discussie gestart

Johan

Zoals de oudgedienden onder ons weten op dit forum, ben ik enige tijd geleden verhuisd van Florida naar Missouri.

Welnu een kleine update:

Voor mijn immigratie naar de VS heb ik bijna 20 jaar bij het Ministerie van Justitie gewerkt in diverse functies. Inmiddels ben ik gestart met het schrijven van een boek over deze ervaringen, samen met een ex collega.

Omdat ik me verder wil verdiepen in de Justitiële kant van de Amerikaanse samenleving en als waardevolle bagage voor mijn boek, heb ik onlangs besloten om in Missouri bij de Department of Corrections te gaan werken. Inmiddels werk ik daar nu enige maanden nadat ik de academie had doorlopen. En alhoewel ik het niet voor altijd wil blijven doen is het wel leuk om te vermelden dat de Missourians graag gebruik maken van mijn oude ervaring.

Het is een hele andere wereld dan het Nederlandse gevangeniswezen. Sommige dingen zijn beter geregeld, sommige slechter. Ik adviseer inmiddels het management over verbeterpunten. Aan de andere kant kan ik meer ervaring opdoen in het Amerikaanse systeem van corrections.

Ik hoop met een maandje of 9 klaar te zijn met mijn boek, waarna ik een start zal maken met de Amerikaanse kant.
#1 - 17-03-2015, 05:32 uur

Jez

Thanks voor de update, we zijn benieuwd naar je boek! We zijn waarschijnlijk in 2017 in de buurt, dus dan houden we jullie aan de dinner date ;)
#2 - 17-03-2015, 19:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Klinkt erg interessant allemaal, ik zie graag meer verhalen tegemoet!
#3 - 17-03-2015, 21:02 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Johan

Thanks voor de update, we zijn benieuwd naar je boek! We zijn waarschijnlijk in 2017 in de buurt, dus dan houden we jullie aan de dinner date ;)

Als we dan nog in Missouri zitten dan houden we ons zeker aanbevolen om een dinner date te hebben Jez ;-)
Lijkt ons leuk!
#4 - 17-03-2015, 23:21 uur

Johan

Klinkt erg interessant allemaal, ik zie graag meer verhalen tegemoet!

Ik zal binnenkort pogen wat verschillen aan te geven alhoewel ik op een openbaar forum zeer bescheiden moet blijven. Je hebt overigens helemaal gelijk, het is erg interessant.
#5 - 17-03-2015, 23:22 uur

Pieter79

Als we dan nog in Missouri zitten...

Heb je plannen om je boel op te pakken en ergens anders naar toe te gaan?  ^-^
Kun je misschien wat meer over de bajes in de USA vertellen? Ik heb wel eens begrepen dat er verschillende tiers / stages van inrichtingen zijn. Die je op TV altijd ziet zijn de ergste van de ergste, maar er zijn ook een heleboel andere instellingen waar niet-geweldadige criminelen worden opgesloten als ik het goed heb. Wat doe je er precise, heb je ook omgang met de inmates of werk je buiten de schermen?

Gr. Pieter
#6 - 18-03-2015, 11:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Heb je plannen om je boel op te pakken en ergens anders naar toe te gaan?  ^-^
Kun je misschien wat meer over de bajes in de USA vertellen? Ik heb wel eens begrepen dat er verschillende tiers / stages van inrichtingen zijn. Die je op TV altijd ziet zijn de ergste van de ergste, maar er zijn ook een heleboel andere instellingen waar niet-geweldadige criminelen worden opgesloten als ik het goed heb. Wat doe je er precise, heb je ook omgang met de inmates of werk je buiten de schermen?

Gr. Pieter

Ik ben inderdaad niet van plan om in Missouri te blijven! Als we een mogelijkheid zien om weer richting de zon te gaan dan grijpen we die met beiden handen aan.

Dan wat betreft de bajes:

Ja er zijn inderdaad verschillende custody levels, namelijk van 1 tot en met 5: ik ben momenteel werkzaam in een level 4/5 inrichting. Met andere woorden de zwaarste categorie als het om custody level gaat. Het enige wat ze niet in deze inrichting hebben is ter dood veroordeelden. Die zitten allemaal op 1 plek in een specifieke inrichting daarop toegepast.

Momenteel werk ik inderdaad met de gedetineerden, heel bewust. Spannender nog, de meeste tijd werk ik met de niet meewerkende gedetineerden, oftewel de isolatie unit. Daar heeft voorheen in Nederland ook altijd mijn specialiteit gelegen toen ik nog uitvoerend was.

Daarnaast schrijf ik rapporten voor het management met verbeterpunten, voorstellen voor beveiliging, risico analyses en doe ik voorstellen ter verbetering van de leiderschapsstijlen in de inrichting.

Bovenal ben ik echter vooral bezig mijn rugzak te vullen met belangrijke en waardevolle ervaring in een ander systeem dan het Nederlandse.
#7 - 18-03-2015, 14:47 uur

Pieter79

Ik ben inderdaad niet van plan om in Missouri te blijven! Als we een mogelijkheid zien om weer richting de zon te gaan dan grijpen we die met beiden handen aan.

Dan wat betreft de bajes:

Ja er zijn inderdaad verschillende custody levels, namelijk van 1 tot en met 5: ik ben momenteel werkzaam in een level 4/5 inrichting. Met andere woorden de zwaarste categorie als het om custody level gaat. Het enige wat ze niet in deze inrichting hebben is ter dood veroordeelden. Die zitten allemaal op 1 plek in een specifieke inrichting daarop toegepast.

Momenteel werk ik inderdaad met de gedetineerden, heel bewust. Spannender nog, de meeste tijd werk ik met de niet meewerkende gedetineerden, oftewel de isolatie unit. Daar heeft voorheen in Nederland ook altijd mijn specialiteit gelegen toen ik nog uitvoerend was.

Daarnaast schrijf ik rapporten voor het management met verbeterpunten, voorstellen voor beveiliging, risico analyses en doe ik voorstellen ter verbetering van de leiderschapsstijlen in de inrichting.

Bovenal ben ik echter vooral bezig mijn rugzak te vullen met belangrijke en waardevolle ervaring in een ander systeem dan het Nederlandse.

Toch weer naar de zon dus! Dan zie ik je nog eens naar Texas of het zuidwesten vertrekken, of Florida natuurlijk.

Inderdaad, ervaring opdoen is niet verkeerd, zeker als je voor een werkgever werkt. Als je genoeg referenties, kwaliteiten en drive hebt dan kun je bij wijze van overal werken. Whatever je doet of waar je ook heen mag gaan, veel succes gewenst in ieder geval. Het afgelopen jaar zijn er in mijn bedrijf een heleboel mensen ontslagen (meer dan 100), en daar zat ik gelukkig niet bij, maar zonder werk kun je hier in de States niet veel.

Gr. Pieter
#8 - 18-03-2015, 22:26 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15