Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Credit History

Discussie gestart

Johan

Jeze heeft helemaal gelijk! Ik heb al jaren een Amex en heb toevallig vorige week gebeld met het hoofdkantoor hier om te vragen of mijn betaalgedrag mee overgaat naar Amerika als ik daar een kaart krijg! Het enige voordeel wat ik hieruit weet te slepen is dat ik in Amerika dadelijk direct een gewone Amex kaart krijg dus niet hoef te beginnen met een secured credit card. Daarbij zijn de eisen voor een AMEX kaart veel hoger dan die van andere kaarten omdat in basis er geen limiet op de AMEX zit. Aan de andere kant kan ik mijn historie hier (jammer genoeg) niet meenemen om als basis voor de States te fungeren!
#106 - 09-10-2009, 21:31 uur

J

Ja echt doodgegooit:  Laten we Dirkie niet vergeten: Postkrediet, Becam, Lenen.nl en Frisia financieringen.
Er was een tijdje terug ook een programma over schulden op RTL4 over mensen met grote schulden en dan gingen ze ze helpen weer terug uit het rood te komen.

interessante quote uit 2006! Dat programma heet nu "een dubbeltje op z'n kant"  :o
#107 - 22-10-2009, 16:40 uur

J

kan iemand een update geven hoe het nu zit met het kopen van een huis  :afro:

Gaat het nu écht om je inkomen als je een hypotheek wil krijgen? Of speelt het credit systeem nog een grote rol?

Moet je nu bijvoorbeeld ook een vast contract hebben voor een  hypotheek?
#108 - 24-10-2009, 12:35 uur

petratimmer

Jeze heeft helemaal gelijk! Ik heb al jaren een Amex en heb toevallig vorige week gebeld met het hoofdkantoor hier om te vragen of mijn betaalgedrag mee overgaat naar Amerika als ik daar een kaart krijg! Het enige voordeel wat ik hieruit weet te slepen is dat ik in Amerika dadelijk direct een gewone Amex kaart krijg dus niet hoef te beginnen met een secured credit card. Daarbij zijn de eisen voor een AMEX kaart veel hoger dan die van andere kaarten omdat in basis er geen limiet op de AMEX zit. Aan de andere kant kan ik mijn historie hier (jammer genoeg) niet meenemen om als basis voor de States te fungeren!

Dat werd ons ook vertelt. Hier kom je waarschijnlijk van een koude kermis thuis. Amex daar en hier werken niet tot nauwelijks samen. het gehad hebben van een credit card in Nederland maakt geen verschil met het krijgen hier. Ook wij hadden een Amex in Nederland. Hier lacht men je bijna uit. Een secured credit card ga je waarschijnlijk toch op uit komen. De credit gegeven gebruiken ze alleen als ze negatief zijn. Ze willen rapporten van BKR, ze willen een aanbevelings brief van de bank. Als alles positief is wordt het zo de prullebak in gesmeten. Maar is het negatief dan heeft men gelijk een reden om je een flinke hoge rente berekenen. Direct een gewone amex card krijgen... Veel succes...Lukt ons 3 jaar geleden niet na jaren een amex te hebben gehad. Nooit een dag te laat betaald. Wat zeg ik, wij kregen helemaal geen Amex..  Een secured credit card van de credit union. Lang niet alle banken verstrekken namelijk secured credit card.
#109 - 28-10-2009, 01:23 uur

bgroeneveld

Inderdaad, AmEx is strenger geworden. Indertijd, rond 1976, heb ik een tijdje m'n Nederlandse AmEx kaart aangehouden en die op een gegeven ogenblik overgezet naar de VS. Maar mijn zoon, die een jaar geleden trots zijn eigen AmEx kaart kreeg, vertelde, dat die na een maand al weer was ingetrokken omdat hij teveel schulden had. Hoewel hij een goede baan heeft.
#110 - 29-10-2009, 12:53 uur

petratimmer

kan iemand een update geven hoe het nu zit met het kopen van een huis  :afro:

Gaat het nu écht om je inkomen als je een hypotheek wil krijgen? Of speelt het credit systeem nog een grote rol?

Moet je nu bijvoorbeeld ook een vast contract hebben voor een  hypotheek?

Ik heb een beetje het gevoel dat het hele credit systeem zo corrupt is als de neten. Credit score blijft inderdaad nummer 1, maar als je geen baan of inkomen hebt dan zal met dat gebruiken als excuus om je een poot uit te draaien qua rente.
Een vast contract...In the USA...Je baan is hier net zo zeker als je laatste paycheck. Ik kan morgen op mijn werk verschijnen en te horen krijgen dat ik weer naar huis kan en geen baan meer heb. Zonder opgaaf van reden. Een vaste baan heeft daarom geen enkele waarde voor een bank.

Echter zijn we er nog niet met een credit score. Als je bv hier 3 jaar woont en hebt inmiddles een credit score, die excellent is, dan denk je dat je gebeiteld zit.  :D NOT... Gj kon namelijk nog niet eens een home depot card krijgen.  :-\ :-\ Reden, de credit history was niet lang genoeg... :'( Bij andere winkels of banken krijg je weer wel zomaar een kaart. Ligt zo aan de bank, aan welke criteria ze handhaven en of de degene die er over beslist net vorige week, 3 probleem hypotheken op zijn buro heeft gehad.

Wij staan nu aan de vooravond van misschien een 2de bedrijf kopen en gaan er dus weer veel mee te maken krijgen. Ik kan je nu nal op een briefje geven dat wij weer in de hoofdprijzen gaan vallen want de "te korte" history zal absoluut een reden zijn om ons lekker veel te laten betalen.


#111 - 02-11-2009, 03:20 uur

Johan

Dat werd ons ook vertelt. Hier kom je waarschijnlijk van een koude kermis thuis. Amex daar en hier werken niet tot nauwelijks samen. het gehad hebben van een credit card in Nederland maakt geen verschil met het krijgen hier. Ook wij hadden een Amex in Nederland. Hier lacht men je bijna uit. Een secured credit card ga je waarschijnlijk toch op uit komen. De credit gegeven gebruiken ze alleen als ze negatief zijn. Ze willen rapporten van BKR, ze willen een aanbevelings brief van de bank. Als alles positief is wordt het zo de prullebak in gesmeten. Maar is het negatief dan heeft men gelijk een reden om je een flinke hoge rente berekenen. Direct een gewone amex card krijgen... Veel succes...Lukt ons 3 jaar geleden niet na jaren een amex te hebben gehad. Nooit een dag te laat betaald. Wat zeg ik, wij kregen helemaal geen Amex..  Een secured credit card van de credit union. Lang niet alle banken verstrekken namelijk secured credit card.

Ja das wat ik ook in mijn hoofd had! Dat vertelde ik ook aan de mevrouw van AMEX maar ze bleef volharden dat ik zonder enig probleem een kaart zou krijgen. Ik ben erg benieuwd. We wachten het gewoon af. Ik ging al uit van het eerste dus een grotere teleurstelling kan het dan toch niet worden ;-)
#112 - 14-11-2009, 20:09 uur

Staceybeesie

Probreer het hele verhaal van die Amex mevrouw op schrift te krijgen zou ik zeggen.
Ik heb er namelijk ook een hard hoofd in dat dat hier zou gaan lukken.
Op het moment doen banken gewoon ontzettend moeilijk. Bij ons is het destijds in 2005 wel gelukt, maar ook alleen met een brief van de werkgever en omdat wij ook de hypotheek bij die bank hadden met een flinke eigen bijdrage.
#113 - 15-11-2009, 15:34 uur
Groetjes Petra

Vol

@J

Ze kijken naar alles,je creditscore, je downpayment, je werkgeschiedenis en weet ik wat nog meer. Zoals al eerder in het topic aan werd gegeven vooal naar de negatieve zaken.

Een vast contract is niet noodzakelijk maar er wordt wel onderscheid gemaakt hoe lang je een  contract hebt.
Op een W2 wat vergelijkbaar is met loondienst zegt men momenteel dat je minimaal 6 maanden geschiedenis moet hebben, 1099 wat ZZP is ligt  de grens op 2 jaar.
Het ironische is dat ik in Arizona woon wat een 'right to work' staat is. Betekent zoveel dat je zonder reden/verwijtbaarheid ontslagen kan worden met 2 weeks notice en verder niets. Een vast contract zegt dus vrij weinig in termen van inkomenszekerheid en imo zo goed als gelijk aan 1099 maar toch hecht men er relatief veel waarde aan.

#114 - 04-12-2009, 19:09 uur
« Laatst bewerkt op: 04-12-2009, 19:13 uur door Vol »

Jacqueline

Beste mensen,

Wij zitten al enige tijd met een brandende vraag, en ik hoop dat hier iemand is die die voor ons kan beantwoorden.

Mijn man en ik zitten sinds 9 oktober in Amerika, om precies te zijn in SoCal. Van toen tot half december hebben wij bij vrienden gebivakkeerd. SSN hebben we na 2 weken al weten te bemachtigen, en na drie weken hadden we een rijbewijs, een cash betaalde auto en een autoverzekering bij Geiico. Half december hebben we privaat een kamer gehuurd, die dus niet op onze history zal verschijnen. Vanaf eind december heb ik een fulltime baan. Begin februari hebben we een secured credit card genomen en eind vorige maand heb ik een vast contract gekregen. Sinds vorige maand zijn ze begonnen mij aanbiedingen te sturen van capital one voor credit cards. Dit was voor mij een aanleiding om te geloven dat mijn Credit History was verschenen. Toen we dus vorige maand een tweede auto wilden kopen hebben we geprobeerd een lening hiervoor af te sluiten. Helaas vertelde het meisje van de bank ons dat mijn credit verscheen als 999, wat betekent dat er nog helemaal geen credit is. De auto hebben we toen cash betaald. Het was wel mogelijk om later te refinancen, wat we wel willen doen maar  dus pas gaat als we credit history hebben.

Heeft er iemand enig idee wanneer we dit kunnen gaan verwachten? Het begint ons een beetje de keel uit te hangen dat we overal afgewezen worden, en het is behoorlijk ontmoedigend voor de toekomst. We hebben al banken gebeld, maar niemand heeft er kaas van gegeten. Credit bureaus bellen kun je helemaal vergeten, het enige wat je krijgt is een geautomatiseerd menu waar geen keuze bij zit om  een operator/adviseur te spreken.

Dank jullie wel!

Steven en Jacqueline
#115 - 29-05-2010, 06:45 uur

ned in MO

heel veel geduld hebben. Je kunt niet verwachten dat banken zomaar geld lenen aan iemand waarvan geen historie bekend is.
Statistieken hebben namelijk aangetoond dat dit een vrij groot risico is.
Je bent nieuw in de states en het is denk ik ook niet verstandig om je direct in de schulden te gaan steken.
Gewoon binnen je budget blijven. Heb ik ook gedaan. De american dream komt vanzelf wel. Ik ben zelf met niets begonnen (2000 dollar, een zak kleren en een aftandse auto) en dus geen geld en geen credit.
#116 - 04-06-2010, 16:41 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

Heeft er iemand enig idee wanneer we dit kunnen gaan verwachten? Het begint ons een beetje de keel uit te hangen dat we overal afgewezen worden, en het is behoorlijk ontmoedigend voor de toekomst. We hebben al banken gebeld, maar niemand heeft er kaas van gegeten. Credit bureaus bellen kun je helemaal vergeten, het enige wat je krijgt is een geautomatiseerd menu waar geen keuze bij zit om  een operator/adviseur te spreken.

Ik zit hier nu 9 weken in Florida en heb zowel een deel van mijn auto kunnen financieren alsmede een volledige credit card van American Express gekregen. Ik weet niet waar de verschillen nou zitten maar geen problemen hier dus. Het kan te maken hebben met het feit dat ik een eigen onderneming heb of met mijn oude kaart in Nederland maar goed ook ik heb hier geen credit score.

Vervelend dat jullie daar tegenaan lopen, ik had dat zelf ook verwacht en kan me helemaal voorstellen dat het flink irritaties oproept! Succes dus!
#117 - 04-06-2010, 21:34 uur

ned in MO

Ik was toen een arme net afgestudeerde student die helemaal niks had. Gek genoeg kwam het niet eens in mijn hoofd op om te proberen geld te lenen ;D
#118 - 07-06-2010, 21:09 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

hollandranch

Laatst voor de gein een financiering laten berekenen door een bevriende auto dealer en ja hoor, we zijn niet erg kredietwaardig, probleem is we betalen als cash en hebben alleen een kleine hypotheek en dat vertrouwd men niet  :-X
#119 - 08-06-2010, 06:02 uur

Jacqueline

heel veel geduld hebben. Je kunt niet verwachten dat banken zomaar geld lenen aan iemand waarvan geen historie bekend is.
Statistieken hebben namelijk aangetoond dat dit een vrij groot risico is.
Je bent nieuw in de states en het is denk ik ook niet verstandig om je direct in de schulden te gaan steken.
Gewoon binnen je budget blijven. Heb ik ook gedaan. De american dream komt vanzelf wel. Ik ben zelf met niets begonnen (2000 dollar, een zak kleren en een aftandse auto) en dus geen geld en geen credit.

Het gaat er zich ook niet om dat we NU METEEN iets willen kopen. Het gaat er vooral om dat we iets willen weten over wat er te verwachten valt... Dat het niet meteen gaat begrijpen we prima. Overigens, wij hebben wel een aardige zakcent gespaard en 2 mooie auto's voor de deur staan (cash betaald natuurlijk.....) Het voornaamste wat we dus eigenlijk willen weten is hoelang het duurt voordat er uberhaupt iets te zien valt en waar je nu eigenlijjk precies mee begint. Ik heb gehoord dat je altijd met een vrij schone lei ergens in de 600 begint, maar een 601 is natuurlijk iets heel anders dan een 699. Niet dat ik een 699 verwacht natuurlijk. :P Verder werd ons gezegd dat er na 6 maanden in ieder geval iets te zien was, maar bijna 9 maanden later krijgen we nog steeds een 999 (= geen creditscore)
We hebben alledrie de credit bureaus geprobeerd te bellen maar konden met geen mogelijkheid een operator bereiken. Alle banken die we gecontacteerd hebben hadden maar een antwoord: credit bureaus bellen. Daar komen we natuurlijk niet veel verder mee als we niemand te spreken krijgen. ;)
Verder heb ik op dit forum en op anderen geen antwoorden op die specieifeke vragen kunnen vinden. Wel over hoe het op te bouwen, maar niet over waneer en waar je begint.


Ik zit hier nu 9 weken in Florida en heb zowel een deel van mijn auto kunnen financieren alsmede een volledige credit card van American Express gekregen. Ik weet niet waar de verschillen nou zitten maar geen problemen hier dus. Het kan te maken hebben met het feit dat ik een eigen onderneming heb of met mijn oude kaart in Nederland maar goed ook ik heb hier geen credit score.

Vervelend dat jullie daar tegenaan lopen, ik had dat zelf ook verwacht en kan me helemaal voorstellen dat het flink irritaties oproept! Succes dus!


Dat zal inderdaad wel te maken hebben met je bedrijfje ja. Je hebt iets waarvan ze zeker zijn dat ze iets daarop kunnen verhalen. Alles wat wij aan kunnen tonen is 2 auto's waarmee we zo naar Mexico kunnen rijden als we willen :P

Het niet krijgen is het probleem niet, het niet weten wat te verwachten is veel vervelender! Dankjewel.  :)

Laatst voor de gein een financiering laten berekenen door een bevriende auto dealer en ja hoor, we zijn niet erg kredietwaardig, probleem is we betalen als cash en hebben alleen een kleine hypotheek en dat vertrouwd men niet  :-X

Voor ons Nederlanders eigenlijk toch maar gek he. :P Opgevoed met niet lenen want anders ben je niet te vertrouwen, en dan wordt het ineens wel lenen want anders ben je niet te vertrouwen. Omgekeerde wereld!
#120 - 29-06-2010, 05:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15