Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Credit History

Discussie gestart

Malmo

Credit history is inderdaad iets wat zeer frustrerend is. Om uit Europa te komen en in Amerika te starten met een goede baan, geen lening te hebben en dus geen lening voor een huis te krijgen is zeer onbegrijpelijk. Bij ons duurde het een jaar voor we een score hadden. Zelfs particulier huren kan een probleen zijn. Toen we na een jaar toch wel wilden kopen hadden we geluk in contact te komen met een (centex) lender (dus geen loan shark!) die heel veel moeite heeft gedaan om een score op te bouwen uit onze Europese zaken. Dat heeft hem veel bloed zweet en tranen gekost! Anders werd ons aangeraden zoveel mogelijk 'credit items' te vergaren, zo'n 5 stuks, dus zoveel mogelijk creditcards aanvragen, ook die van winkels. En geld om laten gaan, dus lenen en terugbetalen! Maar creditcards krijg je niet zomaar, heb je dus weer een score voor nodig. Wel, bij ons heeft het dus een jaar geduurd, en veel geluk met een lender die moeite wilde doen. Mocht iemand interesse hebben kan ik hem aanraden. Hoewel het sowieso geen goede tijd is om te lenen voor een huis of auto.
#91 - 16-06-2008, 05:14 uur

Ingetje

Hebben jullie enig idee welke bedrijven invloed kunnen uitoefenen op je credit score?

Ik heb een conflict met mijn accountant over een uitstaande rekening en nu vroeg ik me af of zij dit op mijn credit report kunnen krijgen. Ze hebben mijn SSN uiteraard.
#92 - 15-08-2008, 13:14 uur

ned in MO

Ze zullen het eerst naar collections moeten sturen. Weet niet wat de issue is maar als je het niet eens bent met een rekening lost mijn vader het altijd zo slim op.
Je betaald de persoon voor wat ie wel heeft gedaan of wat redelijk is, met een begeleidende aangetekende brief.
Bijna altijd zullen ze dan niks meer ondernenem omdat ze zelf ook wel weten dat ze fout zaten.

Ik heb ook een issue met een tandartenkliniek in heerlen. Ik heb de gehele rekening contant voldaan omdat ik niet in ned  woon. 7 maanden later beweren ze ineens dat ik de helft niet betaald heb. Dank je de koekoek dus . Willen ze een deurwaarder op mij afsturen. Voor 300 euro naar amerika ;D
Achetelijke lui. Als ik nou niet betaald heb, maar dat heb ik wel.
#93 - 16-08-2008, 04:16 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Sandy_US

Anders werd ons aangeraden zoveel mogelijk 'credit items' te vergaren, zo'n 5 stuks, dus zoveel mogelijk creditcards aanvragen, ook die van winkels. En geld om laten gaan, dus lenen en terugbetalen! Maar creditcards krijg je niet zomaar, heb je dus weer een score voor nodig.

Een nicht van een vriendin is met haar gezin naar Amerika geeimigreerd en ik vroeg dus hoe ze het in het begin hadden aangepakt omdat ze nog geen credit history hadden. Zij liepen daar ook steeds tegen aan, totdat hij dus inderdaad zo'n 'kaart' van zo'n groot keten/winkel had aangevraagd en steedjes netjes aflossen. Toen begon het allemaal langzaam op gang te komen.
#94 - 18-11-2008, 08:35 uur

RonB1963

Informatief verhaal!

Een gedachtenspinsel: ik woon in NL, en wil in USA gaan wonen. Dan loop ik dus onvermijdelijk tegen het Credit History issue aan.
Kan ik vanuit Nederland zo'n secured creditcard aanvragen, en daar bv via USA-webshops aankopen mee doen? Zo wordt de secured creditcard gebruikt, en kan ik vanuit Nederland keurig en op tijd met de 'aflossing' beginnen, en zodoende dus vanuit Nederland mijn USA Credit History opbouwen.

Of werkt dat niet zo?  8)
Uiteraard heb ik geen SSN...
#95 - 03-10-2009, 13:16 uur

hollandranch

Wij hebben vanuit Nederland wel een bankrekening geopend bij BofA maar Creditcards kon niet en kan denk ik nog steeds niet omdat een bank natuurlijk erg weinig zekerheid heeft van iemand in het buitenland.
#96 - 03-10-2009, 15:07 uur

RonB1963

't Gaat mij ook niet zozeer om het openen van een bankrekening, maar om het aanvragen van zo'n Secured Creditcard. Ik meen namelijk begrepen te hebben dat die ergens aanvraagbaar is, in het geval men nog geen Credit History heb opgebouwd. Je moet toch èrgens beginnen, nietwaar?
Of geeft elke bank de mogelijkheid een Secured Creditcard aan te vragen?

Feitelijk zoek ik een mogelijkheid om vanuit Nederland alvast aan de opbouw van mijn Credit History te werken, zodat ik, wanneer ik in USA aankom, al een Credit History heb.
#97 - 03-10-2009, 15:29 uur

MissFluffy

Je zou kunnen beginnen om hier je betalingen met American Express te doen in plaats van Visa .
Kijk eens hier http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,634.0.html .

Groetjes
#98 - 03-10-2009, 15:35 uur

RonB1963

Strakke tip!  :afro:
BTW... grinnik.. hoe weet jij dat ik een Visa CC heb?  8)
#99 - 03-10-2009, 15:38 uur

hollandranch

't Gaat mij ook niet zozeer om het openen van een bankrekening, maar om het aanvragen van zo'n Secured Creditcard. Ik meen namelijk begrepen te hebben dat die ergens aanvraagbaar is, in het geval men nog geen Credit History heb opgebouwd. Je moet toch èrgens beginnen, nietwaar?
Of geeft elke bank de mogelijkheid een Secured Creditcard aan te vragen?

Feitelijk zoek ik een mogelijkheid om vanuit Nederland alvast aan de opbouw van mijn Credit History te werken, zodat ik, wanneer ik in USA aankom, al een Credit History heb.

http://www.bankrate.com/finance/credit-cards/10-questions-before-getting-a-secured-credit-card-1.aspx

Lijkt me dat je ook een Amerikaanse rekening nodig hebt om te kunnen storten op de Creditcard
#100 - 03-10-2009, 15:40 uur

MissFluffy

Was maar een gokje  ^-^ , denk dat de meeste mensen visa gebruiken .
Ik heb die tip hier ooit eens gelezen ,steeds onthouden en wilde die ook toepassen en ik zou daar ook eens beter werk van maken  ;D.

Groetjes,
#101 - 03-10-2009, 15:43 uur

RonB1963

http://www.bankrate.com/finance/credit-cards/10-questions-before-getting-a-secured-credit-card-1.aspx

Lijkt me dat je ook een Amerikaanse rekening nodig hebt om te kunnen storten op de Creditcard

Zit wat in. Ik ging er echter vanuit dat ik vanaf mijn NL bankrekening geld zou kunnen overmaken naar de SCC-rekening.
Verder zal ik eens bij Visa NL nagaan of die de mogelijkheid bieden waar MissFluffy naar verwijst.
Verder is de ING 'mijn' bank, en ik begrijp dat de ING geen onbekende is in de USA. Dus als ik een ING-CC aanvraag, biedt dat nog wat mogelijkheden.
#102 - 03-10-2009, 16:02 uur

Jez

Je zou kunnen beginnen om hier je betalingen met American Express te doen in plaats van Visa .
Kijk eens hier http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,634.0.html .

Groetjes

Dat werkt helaas niet. Cheifram, die dat bericht gepost heeft, is een paar jaar geleden geëmigreerd en kwam er toen achter dat dit niet werkt. Als je AMEX neemt, gaat dat via Nederland en dat accepteren ze in Amerika niet als credit history. Bovendien is AMEX aardig aan de prijs.
#103 - 03-10-2009, 21:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

RonB1963

Amex is duur ja, tenminste in verhouding tot mijn (ANWB) Visa.
Vroeger ooit eens een zakelijke Amex gehad, maar die gauw weer de deur uitgedaan.

Goed, mogen we voorzichtig concluderen dat het verstandig zou kùnnen zijn om, als je op vakantie in Amerika bent, een Secured Creditcard aan te vragen?
En dan vanuit NL de rekening via online banking steeds aan te zuiveren als je bv via een webshop of eBay aankopen hebt gedaan?
Heeft natuurlijk alleen nut als je emigratieplannen hebt...
#104 - 03-10-2009, 21:40 uur

MissFluffy

Je zou kunnen beginnen om hier je betalingen met American Express te doen in plaats van Visa .
Kijk eens hier http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,634.0.html .

Groetjes

Dat werkt helaas niet. Cheifram, die dat bericht gepost heeft, is een paar jaar geleden geëmigreerd en kwam er toen achter dat dit niet werkt. Als je AMEX neemt, gaat dat via Nederland en dat accepteren ze in Amerika niet als credit history. Bovendien is AMEX aardig aan de prijs.

Ok ,dat wist ik niet .Goed te weten want die kaart kost toch al iets.
#105 - 03-10-2009, 22:57 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15