Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Cultuurverschillen Amerika en Nederland

Discussie gestart

visuar

Dat is inderdaad wel heel dom. Wist je dat sommige mobiele telefoon providers je ook registreren daar? Vodafone en Orange in iedere geval dacht ik.

Ik had ooit eens zo'n in-termijnen-betalen pasje van Quickfit, dat blijkt dus een soort credit card te staan en dat staat daar ook leuk (en dan staat er bij het BKR dus het volledige bedrag je maximaal van die kaart kan halen).

Bij de aanvraag van een lening kreeg ik vragen over zaken waar ik niks vanaf wist, bleek dus die Quickfit kaart te zijn (was eerst niet geheel duidelijk!)

Leuk systeem allemaal....
#121 - 14-04-2005, 11:52 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Nee, telefoonproviders werken met een ander bedrijf, nl. Stichting Preventel. Breek me de bek niet open...........

Om een lang verhaal kort te maken: onze mobiele telefoon hebben we op naam van mijn vader, omdat we verkeerd geregistreerd stonden bij Preventel  >:( >:( >:(
#122 - 14-04-2005, 12:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Oh? Hmmm, dan moet ik het verkeerd hebben. Vreemd, ik zou toch zweren dat die 2 providers je ook aanmelden bij BKR. Ik zal es kijken of ik info hierover bij Vodafone kan vinden.

Maar die andere partij is dus net zo slecht?  ;) :-X

Mooie bende hier in NL dus! >:(
#123 - 14-04-2005, 15:19 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Stichting Preventel is speciaal voor de telefonie. Als je bij een provider (om het even welke) een abonnement wilt afsluiten, doen ze meteen een check bij Preventel. Sta je daar geregistreerd (dus ben je wanbetaler), krijg je geen abonnement.

Als je wilt weten waarom die negatief is, dan ben je wel even bezig. In ons geval, ik heb erg veel gebeld, met Vodafone vooral. Uiteindelijk kreeg ik een postadres van Preventel, waar ik -schriftelijk dus- inzage kon vragen. Na 2 brieven kreeg ik eindelijk bericht terug. "Oeps, foutje, u stond onjuist geregistreerd." En dit had niet eens met onze naam te maken, maar puur met ons adres!

Stichting Preventel is trouwens errug geheimzinnig. Je krijgt alleen een postbus, het staat nergens geregistreerd (kwa telefoonnummer of adres ofzo) en je kunt ze dus alleen schriftelijk benaderen. De meeste medewerkers van Vodafone weten niet eens van het bestaan van Preventel; ik ben hier uiteindelijk via hun hoofdkantoor achter gekomen.
#124 - 14-04-2005, 15:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Een klacht bij de OPTA deponeren dan komt er meer openheid.
#125 - 14-04-2005, 17:12 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

FreezeM

Preventel werkt inderdaad op postcode. Veel studenten hebben daar last van. Stel je voor dat je in een studentenflat woont Grote kans dat daar iemand ooit heeft gewoond die niet op tijd zijn telefoonrekeningen heeft betaald :)
#126 - 14-04-2005, 20:15 uur

visuar

Dat is toch gewoon niet normaal! Pffff, ze hebben wel een site:

http://www.preventel.nl/

Daar staat inderdaad alleen een postbus en geen adres of telefoonnummer >:(

Als ik kijk waar het domein preventel.nl op staat krijg ik:

Registrant   Stichting Preventel
 Wentholtweg 24
 7214 EG EPSE
 Netherlands
Administratief contact   J Start
 +31 (0)575491597
 [email protected]

Oftewel ze hebbn hun postbus in Deventer, maar zitten zelf in Epse (ligt vlak bij Deventer). Misschien werkt dat nummer hierboven ;)
#127 - 14-04-2005, 20:22 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15