Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Cultuurverschillen Amerika en Nederland

Discussie gestart

stinger

ha ha ha ;D ,inderdaad ja!!! ;D

Stinger
#76 - 28-02-2005, 19:28 uur

Chiefram

Hahaha...

Wat mij nog het meest verbaast in Nederland is het feit dat wanneer een bedrijf een verkoper/vertegenwoordiger in dienst neemt, ongeacht zijn salaris, dat men dit soort mensen in een middelmatige en vaan uitgekelde middenklasser laten rijden.

Want oh oh oh, stel je toch eens voor dat die verkoper/vertegenwoordiger toch eens een beetje leuke auto heeft, dan zou de klant wel eens kunnen denken dat er iets te veel aan ze verdient wordt.

Dit is een bespottelijke en achterhaalde manier van denken. Het houdt de mensen klein, terwijl het in de praktijk juist het tegenovergestelde is!

Toen ik destijds ook in de buitendienst/verkoop zat, kwam ik wel met een gloednieuwe Volvo 850 GLE aanzetten bij de aannemers en parkeerde mijn auto zonder blikken of blozen naast hun Mercedessen. Juist omdat je met een gelijkwaardige auto kwam aanzetten werd je meteen als vol aangezien en niet als lulltje.

Een auto bepaald dus een hoop in Nederland.

(Hebben jullie dat ook op de zaak, dat wanneer er iemand op bezoek komt en dat het halve bedrijf uit de ramen gluurt naar wat voor auto hij wel niet zou hebben?)  ;)
#77 - 01-03-2005, 04:25 uur

ejb

Mijn vriend moest bij een potentiële nieuwe werkgever bijna zijn auto verkopen omdat ze hem te luxe vonden voor de functie, misschien zouden z'n collega's jaloers worden...is toch niet te geloven, we hebben dat ding zelf gekocht! Die baan is het overigens uiteraard niet geworden!
#78 - 01-03-2005, 08:04 uur

Chiefram

Mijn vriend moest bij een potentiële nieuwe werkgever bijna zijn auto verkopen omdat ze hem te luxe vonden voor de functie, misschien zouden z'n collega's jaloers worden...is toch niet te geloven, we hebben dat ding zelf gekocht! Die baan is het overigens uiteraard niet geworden!

Precies wat ik dus bedoelde... Hier mag je rijden wat je wilt, al is het een Bentley en ga je hiermee naar je klanten! Hier word je al volwassen aangezien en niet (zoals in Nederland) als een kleutertje die op alle fronten elke dag weer erop gewezen worden dat hij niet iets meer mag hebben dan zijn superieuren...

Kleinzielig land achteraf gezien. Ben blij dat ik er weg ben! Ik zal nooit vergeten dat jaren geleden Hans Wiegel naar het binnenhof is gereden met de Citroen 2CV (Lelijk Eendje) van zijn vrouw. Heel het land stond op zijn kop, want hij haalde op deze manier het imago van zijn funktie naar beneden.

Tjonge jonge... laat die man toch rijden in wat hij wil!

#79 - 01-03-2005, 16:25 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2005, 16:26 uur door Chiefram »

stinger

ik weet nog heel goed dat wij(mijn man en ik)11 jaar geleden een 2 jaar oude BMW 535i hadden gekocht.
Wij hadden hem voor een mooi prijsje op de kop getikt.en wij waren heel blij met die auto!!

Ik was toen 22 jaar,en reed er eigenlijk elke dag mee naar mijn werk,(mijn man had toen een motor waar hij vaak op reed)
Hoe vaak er toen aan mij wel niet is gevraagd of die auto van mijn vader was,of ik hem mocht lenen van hem,of nog erger,bij ons in de straat dachten ze dat mijn man een pooier was of dat ik achter de ramen zat ofzo.

Terwijl wij ons gewoon de klere werkten,we hadden een eigen bedrijf,en ik werkte daarbij ook nog part time.

Maar je continue moeten verontschuldigen en moeten uitleggen hoe je aan die auto komt,daar werden we soms zo moe van................

Maar chiefram,je hebt helemaal gelijk.........een kleinzielig land,en ik ben ook zo blij dat ik daar weg ben!!!!

groetjes stinger
#80 - 01-03-2005, 19:37 uur

ejb

Nederland is inderdaad heel bekrompen, had het er gisteren nog over met m'n vriend dat veel mensen volgens ons die grote luxe auto's eigenlijk best zelf zouden willen, maar dat ze vinden dat het aso is om er één te hebben. Dus geven ze maar af op mensen die er één hebben en benadrukken ze nog eens hoe ongelovelijk tevreden ze zijn met hun kleine ... vul maar wat in.
Onze auto wordt vaak, helemaal voor mensen van onze leeftijd, overdreven groot en luxe gevonden, terwijl we in Amerika totaal niet op zouden vallen.
Ik hoop dat wij hier ook zo snel mogelijk weg kunnen en eindelijk in een land kunnen gaan wonen waar toch heel wat normaler met dit soort zaken om wordt gegaan.
#81 - 01-03-2005, 20:08 uur

stinger

ja en dat is nu zo leuk,op dat hele kleine eilandje (15.000 man)waar ik nu woon,daar maakt het geen bal uit in wat voor auto je rondrijd.
een oud wrak,of een hele nieuwe auto,op de fiets,of lopend,niemand kijkt hier ergens van op.
Dat is echt heel relaxed,heel fijn ook om te leven in een maatschappij waar iedereen lekker doet waar hij zin in heeft,en niet hoef te denken van,maar wat als ik dit doe,wat zullen ze dan wel niet denken...............
#82 - 01-03-2005, 20:35 uur

Mississippi

Nederland is inderdaad heel bekrompen, had het er gisteren nog over met m'n vriend dat veel mensen volgens ons die grote luxe auto's eigenlijk best zelf zouden willen, maar dat ze vinden dat het aso is om er één te hebben. Dus geven ze maar af op mensen die er één hebben en benadrukken ze nog eens hoe ongelovelijk tevreden ze zijn met hun kleine ... vul maar wat in.

Hoi, ik woon ook in Nederland. Erg leuk land en totaal niet bekrompen of zo. Mijn collega's rijden ook allemaal in BMW's, Alfa's of Porsche. Mijn buren zijn weer gek op Mercedes. Daar heeft gelukkig niemand een probleem mee. Hoe sneller, hoe leuker. Hoe groter hoe mooier. Helaas is de prijs van al dat speelgoed een stuk hoger dan in de USA.
Tijd om te emigreren ?!?

Het voordeel van het wonen in NL is ... dat je op vakantie kan in de USA !!. Doen we ook allemaal  ;)

Weet je wat zo lullig is voor de Nederlanders die in de USA zijn gaan wonen?
Die gaan naar soms naar Nederland op vakantie  :(
(errug he  :o)
#83 - 01-03-2005, 21:17 uur
« Laatst bewerkt op: 03-03-2005, 09:37 uur door Mr Mississippi »

Jez

dat men dit soort mensen in een middelmatige en vaan uitgekelde middenklasser laten rijden.

Ehm...........?
#84 - 01-03-2005, 21:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Mijn man werd als it-er gedetacheerd naar een bedrijf. Dit was in de tijd dat de it behoorlijk floreerde.
Mijn man en zijn collega's werden vriendelijk doch dringend verzocht elders te parkeren, want het vaste personeel vroeg zich af hoe die jongens, die werden ingehuurd voor hetzelfde werk als zij deden, allemaal in die mooie, nieuwe auto's konden rijden, terwijl zij op de fiets/met het OV kwamen.............
#85 - 01-03-2005, 21:35 uur

Chiefram

Weet je wat zo lullig is voor de Nederlanders die in de USA zijn gaan wonen?
Die gaan naar soms naar Nederland op vakantie  :(
(errug he  :o)
Citaat

Echt niet!!!  8)
#86 - 01-03-2005, 21:51 uur

Mississippi

OK Chiefram, dit geldt niet voor jou.
Jij gaat met je bonusmiles naar Hawaii  8) 8) 8) 8)

(Zou ik ook doen)
#87 - 01-03-2005, 21:57 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2005, 21:58 uur door Mr Mississippi »

Chiefram

8) Goed gezien! LOL! Nu ik er toch in de buurt ben... hahaha!
#88 - 01-03-2005, 22:04 uur

Bakvet

Mijn man werd als it-er gedetacheerd naar een bedrijf. Dit was in de tijd dat de it behoorlijk floreerde.
Mijn man en zijn collega's werden vriendelijk doch dringend verzocht elders te parkeren, want het vaste personeel vroeg zich af hoe die jongens, die werden ingehuurd voor hetzelfde werk als zij deden, allemaal in die mooie, nieuwe auto's konden rijden, terwijl zij op de fiets/met het OV kwamen.............
Dat is bij ons ook. Heeft gewoon te maken met een gebrek aan parkeerplaatsen. Gasten en eigen personeel hebben voorrang en mogen daarom om het eigen terrein parkeren. Mensen die niet in vaste dienst bij ons werken, die hebben pech.

Het heeft er ook mee te maken dat die it-ers en consultants allemaal vroeg (om half acht, voor de files) willen beginnen en vroeg (voor de files) weer naar huis gaan. De laatkomers onder het vaste personeel, die b.v. tot 10 uur 's avonds moeten doorwerken, hoeven hun auto dan niet op een onbewaakte plaats neer te zetten.

Het is ergens krom, maar ik vind het aan de andere kant ook wel logisch. Iemand die bij ons tegen iets meer dan het minimumloon in vaste dienst werkt kan z'n zelfbetaalde derdehands auto veilig parkeren en iemand die een factor veel keer meer kost en in een auto van de zaak rijd, die is vast rijvaardig genoeg om zelf een straatje verderop een plaatsje te zoeken.
#89 - 01-03-2005, 23:01 uur

Jez

Dat is bij ons ook. Heeft gewoon te maken met een gebrek aan parkeerplaatsen.

Nee, het had niks met parkeerplaatsen te maken, het was hier echt een kwestie van:
Hee.............die jongens hebben wel allemaal héél nieuwe auto's..........
(mijn man reed toen een nieuwe, pas uit, Audi A4)
En ik heb mijn fiets nog niet eens afbetaald! Waarom krijg ik, hier in vaste dienst,
alleen een lullig salaris, en kunnen die ingehuurde gasten een nieuwe auto rijden
EN krijgen ze salaris????
BAAS!!!! IK WIL OPSLAG!!!

Dit is ongeveer letterlijk, en het project heeft ook maar heel even geduurd, wegens jaloezie van het vaste personeel. Wat ik overigens wel kan begrijpen, hoor.
#90 - 01-03-2005, 23:47 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15