Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Cultuurverschillen Amerika en Nederland

Discussie gestart

stinger

Hoi, ik woon ook in Nederland. Erg leuk land en totaal niet bekrompen of zo. Mijn collega's rijden ook allemaal in BMW's, Alfa's of Porsche. Mijn buren zijn weer gek op Mercedes en zo. Daar heeft gelukkig niemand een probleem mee. Hoe sneller, hoe leuker. Hoe groter hoe mooier

Dit is nu typisch nederlands geleuter!!
En ik ga ook echt niet naar Nederland op vakantie!
#91 - 01-03-2005, 23:52 uur

stinger

sorry niet helemaal gelukt wat ik wilde.
het bovenste stukje tekst is van Mr Mississippi
#92 - 01-03-2005, 23:54 uur

ejb

Hoi, ik woon ook in Nederland. Erg leuk land en totaal niet bekrompen of zo. Mijn collega's rijden ook allemaal in BMW's, Alfa's of Porsche. Mijn buren zijn weer gek op Mercedes en zo. Daar heeft gelukkig niemand een probleem mee. Hoe sneller, hoe leuker. Hoe groter hoe mooier

Dit is nu typisch nederlands geleuter!!
En ik ga ook echt niet naar Nederland op vakantie!

Ik vraag me ook een beetje af in welke Nederlandse enclave dit is  ;). Tuurlijk bestaan er ook niet bekrompen Nederlanders, maar ik ben er toch wel van overtuigd dat de ruime meerderheid wel bekrompen is.
#93 - 01-03-2005, 23:55 uur

PetraVS

Het voordeel van het wonen in NL is ... dat je op vakantie kan in de USA !!. Doen we ook allemaal  ;)

Weet je wat zo lullig is voor de Nederlanders die in de USA zijn gaan wonen?
Die gaan naar soms naar Nederland op vakantie  :(
(errug he  :o)

Nah, wel heel soms, hoor, en dan alleen om de nodige familiebezoeken af te leggen.  Ik ben er al bijna 5 jaar niet geweest.  Ik vind Nederland een leuk land, hoor, en als we er een paar weken per 5-6 jaar heengaan, gaan we ook dingen bekijken.  Maar er speciaal heengaan voor de vakantie?  Nou, nee.  Geef mij maar een Caribisch eiland of een mooi Nationaal Park hier.

En een van de dingen, die me hier enorm aanstaan, is de "live and let live" houding.  Jij wilt een BMW?  Prima toch!  Er wordt *veel* minder op elkaar gelet.  En toch staat men in no time klaar als er iets is en je hulp nodig hebt.
#94 - 02-03-2005, 00:02 uur
« Laatst bewerkt op: 02-03-2005, 00:04 uur door PetraVS »

stinger

Hee Petra,

Mischien kunnen wij een keer aan woningruil doen???
Jij op een Caribisch eiland,en ik in de states?????

Alleen moet je wel voor 3 honden zorgen...............

Groetjes Stinger
#95 - 02-03-2005, 00:08 uur

PetraVS

Ha, ha, deal.  En wij hebben 4 katten en een hond :D
#96 - 02-03-2005, 00:12 uur

stinger

No problem man,

Doen we ;D ;D ;D

Laat maar weten waneer je wilt.

Groetjes Stinger
#97 - 02-03-2005, 00:25 uur

Mississippi

Ik vraag me ook een beetje af in welke Nederlandse enclave dit is  ;). Tuurlijk bestaan er ook niet bekrompen Nederlanders, maar ik ben er toch wel van overtuigd dat de ruime meerderheid wel bekrompen is

Het is inderdaad een afwijkende waarneming dan die van andere deelnemers op dit forum.

De enclave is Noordwijk ZH
#98 - 02-03-2005, 21:11 uur
« Laatst bewerkt op: 05-03-2005, 10:37 uur door Mr Mississippi »

heivalido

Noordwijk ZH, tja, dan noem je ook wat op, die rijden allemaal grote 4x4's en zo om met de Golden Retriever het strand op te kunnen hahahahahha, en ik kan het weten, mijn moeder woont in Katwijk en ik heb maanden voor mijn werk in de regio Wassenaar gereden en daar geldt precies hetzelfde.  ;) :P
#99 - 03-03-2005, 09:02 uur

Mississippi

Even terug naar het draadje. Als ik alles nog eens na-lees gaan veel reakties in dezelfde richting.
PetraVS heeft het in het begin al samengevat:

Amerikaan = eeuwige optimist, vrijwel altijd vrolijk, klagen is "not done"
Nederlander = meer pessimistisch, voorzichtiger, klaagt sneller

De conclusie dat de optimistische en vrolijke Nederlanders al uit NL zijn vertrokken ligt voor de hand. Wat is overgebleven zijn de jaloerse en klagende pessimisten.

:) Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet op vakantie wil. :)

#100 - 05-03-2005, 10:56 uur
« Laatst bewerkt op: 05-03-2005, 14:30 uur door Mr Mississippi »

heivalido

Maar wat doen die Hollanders dan als ze in Amerika wonen.......Klagen hahahahahha It`s to hot to work, My steak is to well done,  My neighbours have a noisy lawnmower hahahahahah
#101 - 05-03-2005, 11:48 uur

ejb

Maar wat doen die Hollanders dan als ze in Amerika wonen.......Klagen hahahahahha It`s to hot to work, My steak is to well done,  My neighbours have a noisy lawnmower hahahahahah
Nee, tuurlijk niet, dat zijn juist de Nederlanders die die Nederlandse mentaliteit juist zat zijn, die zeggen 'great day to work', My steak is well done''my neighbours have a great lawnmower, I should get me one of these' ;) ;D
#102 - 05-03-2005, 12:33 uur

heivalido

Typisch Hollands, als de buurman wat heb, mot ik het ook hebben.
#103 - 05-03-2005, 12:52 uur

ejb

;D ;D ;D ;D
#104 - 05-03-2005, 13:06 uur

Chiefram

Dat is precies zo!  8)

Hier kun je niet eens hebben watde buren hebben. Iedreen heeft wel iets mooiers (auto's bijvoorbeeld) dan de ander, dus waar zou je moeten beginnen? LOL! Dat is niet meer te betalen, hahaha!!!
#105 - 05-03-2005, 15:32 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15