Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dit moet wel de Big One zijn!

Discussie gestart

Yessica

Dat moet wel de Big One zijn geweest  :afro:

(uit Trouw)

(Novum/AP) - De omgeving van San Francisco in de Amerikaanse staat Florida is dinsdagavond rond acht uur lokale tijd getroffen door een aardbeving met een momentmagnitude van 5,6. Dat heeft de Amerikaanse geologische dienst USGS gemeld. Het epicentrum van de beving lag ten noordoosten van de stad San José. Volgens de eerste berichten was de aardbeving in een groot gebied voelbaar, maar viel de schade mee. De burgemeester van San José, wiens huis pal op het epicentrum ligt, zei dat op wat schilderijen die van de muur kwamen na, de beving vrijwel zonder schade was gepasseerd. ,,Het schudde flink, maar het was niet die ene grote", aldus burgemeester Chuck Reed. USGS meldde een tiental naschokken, waarvan de zwaarste met een geringe magnitude van 2,1.





#1 - 31-10-2007, 09:03 uur



Anouk

Dus wat ik hieruit begrijp is dat SF moe is van al die bevingen en dus z'n biezen heeft gepakt en is verhuist naar Florida? ;D
#2 - 31-10-2007, 10:11 uur

Hans B

Ik heb het gauw even opgezocht op de internetsite van RandMcNally en deze geeft als zoekresultaat een lokatie in de Mexicaanse Golf voor de kust bij Tampa Florida, dus mogelijk dat er een olieboorplatform ligt met de naam San Francisco, . . . . . . . . . .
 :D

Hans
#3 - 31-10-2007, 13:25 uur
« Laatst bewerkt op: 31-10-2007, 13:28 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Anouk

Ja, maar als jij dat al niet zeker weet, hoe moet common Joe dat dan uit dat verhaaltje halen ;D
#4 - 31-10-2007, 14:15 uur

bgroeneveld

Dat is er een in de trand van: Oh, you're from Amsterdam. Isn't that the capital of Copenhagen?

#5 - 31-10-2007, 15:21 uur

sweatbox

Het stomme is dat de titel wel goed is.
#6 - 31-10-2007, 16:58 uur

Anouk

Dat is er een in de trand van: Oh, you're from Amsterdam. Isn't that the capital of Copenhagen?




Of - Holland? Isn't that in Amsterdam? en dan rechtstreeks naar - I heard it's legal to smoke weed there :-\ Is dat alles waar we goed voor zijn :-\
#7 - 31-10-2007, 19:02 uur

Bakvet

Wij maken het er zelf ook wel een beetje naar. Amerikanen zeggen altijd netjes: Ik kom uit bijvoorbeeld "San Francisco, Texas" of "Las Vegas, New Mexico" of "Hollywood, Florida".

Maar wij inwonerts van de lage landen zijn nooit duidelijk. Iemand uit Purmerend roept: "Hello I'm from Amsterdam", een ander roept weer "Netherlands" en de volgende beweert dat 'ie uit "Holland" komt. De derde roept dat het precies hetzelfde is en weer een volgende gaat uitleggen dat "Holland" niet hetzelfde is als "De Nedderlands", want het is alleen maar het westelijk deel van het land.

Dus gemiddelde Amerikaan wordt daar natuurlijk gek van. Die hoort dat rare half Scandinavisch klinkende accent, dus die denkt "Jylland? dat is toch het westelijk deel van Denemarken?" En dan doen wij weer net of ze het helemaal niet snappen.

#8 - 31-10-2007, 19:34 uur

PetraVS

 :hilarious:  Vooral dat "De Nedderlands"   ;D .Volgens mij zeggen daarom de meeste Nederlanders maar "Holland", alleen om die twee th's niet uit te hoeven spreken!  Overigens was dat best een flinke aardbeving hoorde ik van vrienden ter plekke, hij duurde redelijk lang.
#9 - 31-10-2007, 21:54 uur
« Laatst bewerkt op: 31-10-2007, 21:56 uur door PetraVS »

Willem goes Miami

:hilarious:  Vooral dat "De Nedderlands"   ;D

Dit doet mij aan onze regerings vertegenwoordigers denken wanneer ze in het "Engels" embarressed embarressed staan te brallen.
Mijn dochters liggen in ieder geval plat van het lachen als ze Balkie en consorten horen. Vooral Middelkoop is een shame.

BTW ons landje heet officieel "Koninkrijk Der Nederlanden" dus "Kingdom of the Netherlands". Holland is de provincie en dit is in gebruik als Taal aanduiding.
Je spreekt dus geen Nederlands maar Hollands. Dit is later Nederlands geworden om andere taal/dialect groepn in dit landje niet te shockeren ;D
#10 - 02-11-2007, 06:30 uur
« Laatst bewerkt op: 02-11-2007, 07:07 uur door Willem goes Miami »
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

sweatbox

BTW ons landje heet officieel "Koninkrijk Der Nederlanden" dus "Kingdom of the Netherlands".

Dat is niet waar. Nederland is een van de drie landen waaruit het koninkrijk bestaat. De twee anderen zijn de Nederlandse Antillen en Aruba.

Frans Timmermans (staatssecretaris voor Europese Zaken) spreekt trouwens erg goed engels. Hij werd een tijdje terug door de BBC geïnterviewd. Ik had in eerste instantie niet door dat het een landgenoot was.
#11 - 02-11-2007, 07:42 uur
« Laatst bewerkt op: 02-11-2007, 07:46 uur door sweatbox »

Loek


Dat is niet waar. Nederland is een van de drie landen waaruit het koninkrijk bestaat. De twee anderen zijn de Nederlandse Antillen en Aruba.


Binnenkort is dat ook niet meer.  15 Dec 2008 houden de Nederlandse Antillen op met bestaan.  Een aantal eilanden worden dan weer gewoon onderdeel van het koninkrijk met een status aparte, de rest worden bijzondere gemeenten.  Als ik me niet vergis heeft Noord Holland aangeboden die bijzondere gemeenten op te nemen in de provincie.
#12 - 02-11-2007, 14:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15