Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Drivers License en Auto verzekering

Discussie gestart

pzuidema

Hello iedereen,

Ik ben vorige week aangekomen in het Amerikaanse, en we wachten nu nog op de zeecontainer met al ons spul uit Nederland erin. In tussentijd huur ik een auto zoals hier ook al eens eerder werd aangegeven dat misschien wel verstandig kon zijn (met alle verzekeringen e.d.)

We (mijn vrouw en ik) zijn nu allebij bezig met het halen van ons u.s. drivers license. Dat mag niet zo'n probleem worden, alleen weet iemand hoe snel dat omzetten gaat?

En weet iemand iets van de verschillende autoverzekeringen af? Ik hoor veel Geico en Allstate, maar zijn er addertjes onder het gras?

En een laatste vraag... bij het kopen van een tweedehands auto, zijn er dingen waar je hier echt op moet letten?

Alvast bedank!
#1 - 10-11-2005, 16:54 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

Loek

Wat bedoel je met "omzetten"?  Als je je driver's license haalt krijg je direct mee.  Je nederlandse rijbewijs hoef je niet te laten zien, zijn ze toch niet in geinteresseed.

Je keuze in autoverzekeringen zal in eerste instantie vrij beperkt zijn, omdat niet elke maatschappij je zal willen dekken omdat je in hun ogen geen US rij-ervaring hebt.  Ik weet dat bedrijven als State Farm en AllState meestal wel dekken maar de premies zullen zeker in het eerste jaar erg hoog zijn.  Heb je eenmaal een jaar schadevrij achter de rug kun je makkelijker naar een goedkopere verzekering switchen.  Persoonlijk heb ik goeie ervaring met Traveller's, dat is de verzekeringsmaatschappij die door AAA wordt aanbevolen.
Als je ook een huis koopt, kun je korting krijgen als je je homeowner's insurance en je auto insurance onder dezelfde maatschappij onder brengt.  Misschien dat je die korting ook kunt bedingen als je een renter's insurance afsluit, indien je nog in een huurhuis of appartement zit.

Tweede hands auto's kopen is een kwestie van goed opletten, en eventueel eerst op mankementen laten nakijken bij een onafhankelijke garage als je er zelf geen verstand van hebt.  Autodealers zijn in mijn ogen allemaal oplichters, maar er zullen misschien ook wel goeie tussen zitten.  Nieuwere auto's (2-3 jaar oud) zijn misschien wat duurder, maar je loopt minder risico's op verborgen gebreken.   Houdt ook rekening bij de aanschaf van een auto dat op sommige modellen hogere verzekeringspremies worden geheven, omdat ze worden gezien als risico modellen (sportwagens e.d.).  Vraag even aan je verzekeraar welke modellen op hun "zwarte lijst" staan.  


#2 - 10-11-2005, 19:48 uur
« Laatst bewerkt op: 10-11-2005, 19:50 uur door Loek »

Chiefram

Even een kleine aanvulling op het kopen van een tweedehands auto in Amerika. Ik adviseer je om een 'rapport' van de auto op te vragen, voordat je een auto koopt.

Bij voorbeeld hier: http://www.carfax.com/

Je moet het VIN nummer (serienummer) van de auto hebben en dan kun je tegen een kleine vergoeding de history van de auto achterhalen. Je ziet dan of het ooit bij een ongeluk is betrokken, of dat het ooit gestolen is geweest en of de kilometerstand (miles in dit gavel) juist is, maar ook al de auto ooit als taxi of als huurautos is gebruikt.

Met name dit laatste is erg belangrijk. Wij hebben een keer bijna een witte (zag er gloednieuw uit) Ford Explorer gekocht, maar we merkten tijdens de prefrit da er iets niet helemaal lekker zat met die auto. Wij bij Carfax zo'n 'ding' opgevraagd en wat bleek: die auto was 3 jaar lang als huurauto gebruikt, dus honderden verschillende mensen hadden er al in rondgereden... En ja, hoe rij je als het toch je eigen auto niet is?

Juist... Vraag eerst naar het VIN nummer en check alle history voor die paar centen van die auto na. Het scheelt je een hop ellende. Dit wil overigens niet zeggen dat de auto in een goede of slechte staat is, dan adviseer ik om alsnog de auto even te laten keuren op (toekomstige) mankementen.
#3 - 11-11-2005, 17:20 uur

usaxtreme

wacht begrijp ik het goed dat mijn rijbewijs in Nederland niks betekent in amerika en ik gewoon daar weer een nieuw rijbewijs moet halen ??
#4 - 11-11-2005, 19:32 uur

Chiefram

wacht begrijp ik het goed dat mijn rijbewijs in Nederland niks betekent in amerika en ik gewoon daar weer een nieuw rijbewijs moet halen ??

Yep. maar er is ook goed nieuws:

- je hoeft alleen maar een simpele ogentest te doen;
- je moet letterlijk 1 blokje om het gebouw rijden, om te kunnen laten zien dat je het verschil weet tussen het gaspedaal en de rem en dat je stopt voor de STOP borden;
- Je krijgt een twintigtal simpele vrage die je eigenlijk niet fout kun invullen, omdat er niet zoals in Nederland 'truukjes' in de antwoorden verborgen zitten, zodat je dus kunt zakken op 'verkeerd' lezen/interpreteren, zoals in Nederland wel kan;
- kosten voor je rijbewijs: ca. $10 dollar;
- Je kunt je rijbewijs gewoon even gaan 'halen', wanneer je klaar bent, dus geen maanden wachttijden en honderden euro's zoals in Nederland;
- Heb je je rijbewijs en wil je je vrachtwagen rijbewijs halen, geen enkel probleem: kosten $5 dollar!

Dus... maak je maar geen zorgen...
#5 - 11-11-2005, 22:10 uur

usaxtreme

haha geweldig!!!
Het is toch wel handig denk ik zoŽn groot rijbewijs!
Misschien moet ik maar vrachtwagen chauffeur worden in amerika. zie ik ook nog veel van het land  :D ;)
haha nee we zien het wel.
Bedankt voor de info  ;D
#6 - 11-11-2005, 23:00 uur

pzuidema

Ik kreeg ook de tip om in Nederland bij de ANWB een internationaasl rijbewijs op te halen. Dat kost meen ik 12 euro. Mijn vrouw en ik hebben dat gedaan en het verhaal gaat dat het allemaal wat makkelijker gaat dan, hoewel, zoals ik het ook lees, het niet echt veel makkelijker kan... dat halen van het rijbewijs.

Nu moet ik ook zeggen, ik zit nu in central New Jersey en als je daar alle hoogbejaarden in hun SUV iedereen van de weg ziet rijden (of frontaal op de rem staan) en die hebben het ook gehaald... dan moet iedereen het toch ook kunnen ;)
#7 - 12-11-2005, 03:14 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

Flying Dutchman

Tijd lang op mn NL rijbewijs rond gereden en verzekering afgesloten (via progresive )

Scheelt echter een hoop centen op de verzekering als je een US rijbewijs haalt. En je moet binnen 1 jaar een us rijbewijs hebben zodra je een permanent resident bent.
#8 - 13-12-2005, 09:58 uur

Gian

Tijd lang op mn NL rijbewijs rond gereden en verzekering afgesloten (via progresive )

Scheelt echter een hoop centen op de verzekering als je een US rijbewijs haalt. En je moet binnen 1 jaar een us rijbewijs hebben zodra je een permanent resident bent.


Dus al ik het goed begrijp kan ik zowiezo wel met m'n nederlandse rijbewijs autorijden in amerika zonder dat
de politie daar moeilijk over doet?

#9 - 13-12-2005, 11:07 uur

Chiefram

De politie zal er niet moeilijk over doen, maar sommige verzekeringsmaatschappijen wel. Ook al moet ik eerlijk zeggen dat ik toch ook wel andere ervaringen heb opgedaan, namelijk dat je wel degelijk met een Nederlands rijbewijs (en US (post)adres) in Amerika een verzekering kan afsluiten, tegen een extra percentage van 40% dan wanneer je een Amerikaans rijbewijs zou hebben gehad.

Nu lijkt 40% veel geld, maar op de bedragn hier praat je over enkele tientjes meer per maand. Dus valt wel mee.

Mijn ervaring is dat wanneer je je Amerikaanse auto via Nederland verzekerd, dat je echt vele malen meer kwijt bent dan gewoon in de US verzekeren.
#10 - 13-12-2005, 15:39 uur

Flying Dutchman

Politie zal zeker niet moeilijk doen. Kijken alleen een beetje vreemd naar je roze papiertje... Sterker nog, kans op een boete is ook kleiner omdat het teveel papierwerk voor ze is!! (nee dit is geen vrijbrief, dus gewoon braaf netjes rijden!) :)

FD
#11 - 13-12-2005, 16:52 uur

Kobie

Hai,

Toch een interessant onderwerp... Het heeft bij mij even geduurt voor ik het hele systeem door had en ook is het natuurlijk per staat anders geregelt... In Virginia snapte ze mijn roze papiertje niet bij de DMV en werden alle naslagwerken erop nagezocht of ik niet met een zelf geknutselt werkje aan kwam zetten. Theorie koste me wel wat moeite omdat ze de vraagstelling nogal beroerd opstellen. Praktijk was een blokje rondom het winkelcentrum. Ik had verder geen wachtlijsten ofzo. hetkoste mij 4 dollar per keer. Geico is zo'n 300 dollar per half jaar goedkoper als je een US rijbewijs haalt en ik had ik nederland een internationaal rijbewijs gehaald wat volgens mij verplicht is. Bij progressive kun je nog besparen als je een verklaring uit nederland hebt dat je schadevrij hebt gereden.
Succes!
groetjes kobie



Hello iedereen,

Ik ben vorige week aangekomen in het Amerikaanse, en we wachten nu nog op de zeecontainer met al ons spul uit Nederland erin. In tussentijd huur ik een auto zoals hier ook al eens eerder werd aangegeven dat misschien wel verstandig kon zijn (met alle verzekeringen e.d.)

We (mijn vrouw en ik) zijn nu allebij bezig met het halen van ons u.s. drivers license. Dat mag niet zo'n probleem worden, alleen weet iemand hoe snel dat omzetten gaat?

En weet iemand iets van de verschillende autoverzekeringen af? Ik hoor veel Geico en Allstate, maar zijn er addertjes onder het gras?

En een laatste vraag... bij het kopen van een tweedehands auto, zijn er dingen waar je hier echt op moet letten?

Alvast bedank!
#12 - 16-12-2005, 20:11 uur

Chiefram

Geico adverteert wel honderd keer per dag op TV dat je tot wel 15% goedkoper je auto bij hun kunt verzekeren, dan bij een ander. Nou... ik heb ook eens een quite voor mijn auto gevraagd:

Nu betaal ik per 6 maanden bij State Farm Insurance een all-risk autoverzekering (100/300/100) voor $662 dollar...
Bij Geico kreeg ik ook een quote voor 6 maanden, ook all-risk (50/100/50, dus veel slechter verzekerd) voor $1250 dollar !!!

Dus zo goedkoop is Geico niet! Ook de auto van mijn vrouw kwam 2x zo duur uit en mijn zoon's auto zelfs 3x zo duur als nu het geval is!

Voor mij heeft Geico zichzelf goed afgebrand...
#13 - 16-12-2005, 20:22 uur

Bakvet

Wat betekenen die (x/y/x) waardes? Eigen risico? Verzekerd bedrag maal K?
#14 - 25-01-2006, 22:20 uur

Chiefram

Wat betekenen die (x/y/x) waardes? Eigen risico? Verzekerd bedrag maal K?

Verzekerde bedragen x1000
#15 - 26-01-2006, 01:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15