Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

EMIGRANTEN TERUG IN NEDERLAND OP BEZOEK

Discussie gestart

petratimmer

Wij hebben toch wel even hartelijk moeten lachen omdat jenever verhaal..
gr petra
#16 - 29-04-2007, 05:44 uur

Staceybeesie

Hi hi hi, ja stiekum een tweede brug bouwen zonder te zeggen.... hi hi hi.
Erg leuk verhaal

En kan begrijpen dat het borreltje met je vader in het ziekenhuis een mooi te koesteren herinnering is.
#17 - 29-04-2007, 22:43 uur
Groetjes Petra

Chiefram

Ik heb het al eerder geschreven dat ik nog maat 'te kort' in Amerika woon (2 1/2 jaar) om een groot verschil/gevoel te kunnen waarnemen als ik terug zou zijn in Nederland. Alles is nog 'te vers' in het geheugen.

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik nooit een sekonde heimwee heb gehad om terug te gaan naar Nederland. Sterker nog, wat moet ik er nog zoeken? Okay, ik heb er familie en vrienden wonen en ja, die mis ik wel eens. Maar Nederland als land opzich? Nee, kan me totaal gestolen worden. Ik hoef daar echt niet meer heen.

Tot deze week... twee dagen geleden! Zat ik thuis 's avonds een CD te beluisteren met een bakje koffie erbij, gewoon op de bank helemaal alleen en ik was verder niets aan het doen. Ineens overviel me een 'Nederland' gevoel, ik denk daar de muziek die ik aan het beluisteren was. Ik werd totaal onverwachts in Nederland teruggeplaats en dit was na 2 1/2 jaar het eerste moment in mijn leven dat ik ineens Nederland als land en kultuur ontzettend begin te missen. Het heeft ongeveer een uurtje aangehouden, dit gevoel... maar was er wel eventjes van slag van. Ik dacht dat mij dit nooit zou kunnen overkomen.

Mis dus...
#18 - 14-05-2007, 20:06 uur

ned in MO

Gelukkig heb je daar vakantie voor
#19 - 14-05-2007, 23:27 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Staceybeesie

Wij zijn hier nu ook ruim twee jaar en ik had vorige week ook dat gevoel.
Onze hond was ziek en wordt zo moe van alle formulieren die ik moet tekenen dat ik niemand aansprakelijk stel in het dieren ziekenhuis.
Daarbij ook nog eens mijn emoties en mijn weinige kennis van Medisch Engels. Ontzettend vermoeiend en verwarrend en ik snakte naar de Hollandse nuchterheid.
Maar.... heb de "boeken" er op na geslagen. Geloof dat we precies volgens het emigratiepatroon denken nu. De eerste jaren zijn de "vakantie gevoel" jaren. Daarna komt pas het gemis, althans volgens de geleerden ;-) Fijn te weten dat het compleet volgens verwachting gaat toch?
En oja, dit gevoel moet na vier jaar weer verdwenen zijn  overigens......
#20 - 15-05-2007, 02:10 uur
Groetjes Petra

Chiefram

Hahaha, ik moet dat vakantie gevoel nog steeds krijgen dan! LOL!

Het klinkt gek, maar iedereen denkt inderdaad dat wanneer je naar je favoriete vakantie land gaat emigreren dat je daar dan ook voor de rest van je leven in een vakantiegevoel terecht komt. Nou, ik ben toch heel vaak met vakantie geweest naar de Rocky Mountains, maar nu ik er woon voelt het toch echt wel even iets anders aan dan een vakantie.

Ik weet namelijk dat er achter 'die ene berg' mijn huis staat waar de hypotheek voor opgebracht moet worden en ik de volgende dag gewoon weer 8 uur moet gaan werken om die hypotheek te kunnen betalen. Niets vakantiegevoel meer in de Rocky Mountains, maar gewoon werkelijkheid. :)

Toch woont het dan hier weer wel een stuk leuker dan in Nederland moet ik zeggen, haha...

Maar echt, ik denk er wel eens aan waar ik naar toe zou gaan met vakantie, als ik ooit weer eens in Nederland zou wonen. Ik denk eerst maar eens even naar andere landen dan Amerika. Juist om weer een vakantiegevoel te krijgen.
#21 - 16-05-2007, 04:20 uur

Staceybeesie

Oh jee, je hebt de vakantie jaren overgeslagen.... Als dat maar goed gaat  wink
Alhoewel, dan loop je wel al twee jaar voor nu en zul je helemaal thuis gaan voelen nu, aldus de geleerden   1white
#22 - 16-05-2007, 16:16 uur
Groetjes Petra

Adriaan47

Er kan ook een tijd komen dat Holland en Hollanders je gaan irriteren.
Gewoon meer dan 10 jaar wachten en VEEL vrienden en kennissen en family over hebben op bezoek.
#23 - 17-05-2007, 00:37 uur

Willem goes Miami

Vanaf mijn geboorte ruim 15 jaar in het buitenland gewoond. Na mijn 20ste gemiddeld 6 maanden per jaar buiten NL geweest, waarvan het meerendeel (tot mijn trouwen) in de US of A. Nooit zo'n band gehad met NL. Voel mij hier ook niet gebonden aan dit polderlandje ;D

Na de aanbieding van mijn toekomstige werkgever voel ik de banden met NL steeds verder wegzakken, de FREE SPIRIT is hier niet.
Teveel regels en met vingers wijzen. Ik zal na mijn vertrek naar Florida alleen voor de hoogst nodige redenen naar NL komen.
Mijn ouders zijn het reizen gewend en mijn vader ziet met smart uit naar het moment dat wij vertrekken. Hij ziet zich al op het strand rondlopen 2006-10

Nee ik zal NL niet missen.
#24 - 22-05-2007, 07:01 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

hollandranch

Wij zitten nu bijna 6 maanden in Texas en heb Nederland geen seconde gemist. Ik luister nog wel soms naar 3FM, lees online het nieuws en zie dat er niets is veranderd. Veel nieuwe wetten en regels, veel politiek gezeur, vaak slecht weer. Ik ga voorlopig niet terug, ook niet voor vakantie, zonde van het geld.
#25 - 02-06-2007, 16:38 uur

Adriaan47

Hans ..you are going to get the right attitude of a emigrant. ( still a long way to go!!! )
#26 - 02-06-2007, 17:02 uur

Chiefram

Wij zitten nu bijna 6 maanden in Texas en heb Nederland geen seconde gemist. Ik luister nog wel soms naar 3FM, lees online het nieuws en zie dat er niets is veranderd. Veel nieuwe wetten en regels, veel politiek gezeur, vaak slecht weer. Ik ga voorlopig niet terug, ook niet voor vakantie, zonde van het geld.

Haha, op het luisteren naar de Nederlandse radio na dan (ik vind de Amerikaanse radio stukken betere muziek hebben) komt me de rest wel erg bekend voor. Ook ik las bijna 2 jaar lang elke dag 'eventjes' het nieuws in Nederland en soms (lees: 1 keer per maand) keek ik even het NOS Journaal online om het laatste nieuws te volgen.

Dit is het laatste halfjaar ineens veranderd. Ik kan me eigenlijk niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst 'nieuws' uit Nederland online gelezen heb, laat staan online het NOS Journaal gezien heb.

Het interesseert me totaal niet meer. Ik merk ook dat het email met bekenden uit Nederland (op mijn familie na dan) steeds minder wordt en dat komt van mijn kant af. Zelfs het forum bezoeken neemt af heb ik gemerkt... :( Nee, het forum is niet negatief ofzo, zo bedoel ik het helemaal niet, maar ik merk gewoon dat de behoefte om aan Nederland te blijven 'kleven' zo'n beetje verdwenen is bij mij.

Het enige gekke is dat ik soms ineens Nederlands sta te kleppen tegen Amerikanen die ik al wet langer ken. Dit heb ik vroeger nooit gehad, maar op de een of andere manier merk ik dat dit steeds vaker voorkomt. haha
#27 - 02-06-2007, 22:51 uur

maybe

Toen ik terug ging had ik veel Oh ja momenten.  Oh ja zelf je boodschappen inpakken, Oh ja zondag winkels dicht, Oh ja er wordt niet gestopt bij het oversteken, Oh voorpiepen "mag" hier. Oh ja chaos in het verkeer.

Wij zijn net terug van weer 3 weken Amerika, maar echt...dat hele rijtje wat hierboven genoemd wordt viel mij (opnieuw) meteen weer op toen we in Nederland waren.
Eigenlijk in Amerika al.
Ik schaam me gewoon rot eerlijk gezegd, dat wij in Nederland amper stoppen voor voetgangers, lopen te stressen in de rij bij de kassa etc. etc.
Maar elke keer opnieuw ga je er inderdaad weer aan meedoen...vanzelf bloos
Lijkt wel of je er in meegesleurd wordt  :s


Bianca cheer
#28 - 02-06-2007, 23:43 uur

bgroeneveld

Dat plotseling Nederlands spreken merk ik ook af en toe. Ik zeg dan plotseling iets in het Nederlands tegen mijn vrouw, waarmee ik al 25 jaar getrouwd ben, maar die ik nooit Nederlands heb geleerd). Ik vind dat heel gewoon, volgens mij doe ik niets bijzoners, maar zij staat dan vreemd te kijken.

#29 - 03-06-2007, 02:45 uur

Wop

Toen ik terug ging had ik veel Oh ja momenten.  Oh ja zelf je boodschappen inpakken, Oh ja zondag winkels dicht, Oh ja er wordt niet gestopt bij het oversteken, Oh voorpiepen "mag" hier. Oh ja chaos in het verkeer.

Wij zijn net terug van weer 3 weken Amerika, maar echt...dat hele rijtje wat hierboven genoemd wordt viel mij (opnieuw) meteen weer op toen we in Nederland waren.
Eigenlijk in Amerika al.
Ik schaam me gewoon rot eerlijk gezegd, dat wij in Nederland amper stoppen voor voetgangers, lopen te stressen in de rij bij de kassa etc. etc.
Maar elke keer opnieuw ga je er inderdaad weer aan meedoen...vanzelf bloos
Lijkt wel of je er in meegesleurd wordt  :s


Bianca cheer

Alles wat je over een ander zegt, zegt ook wat over jezelf he  wink  Ik stop altijd als ik denk dat iemand wil oversteken.   :)
#30 - 03-06-2007, 12:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15