Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

EMIGRANTEN TERUG IN NEDERLAND OP BEZOEK

Discussie gestart

Staceybeesie

Dat plotseling Nederlands spreken merk ik ook af en toe. Ik zeg dan plotseling iets in het Nederlands tegen mijn vrouw, waarmee ik al 25 jaar getrouwd ben, maar die ik nooit Nederlands heb geleerd). Ik vind dat heel gewoon, volgens mij doe ik niets bijzoners, maar zij staat dan vreemd te kijken.



Hi hi hi, ja dat heb ik ook.  En dan inderdaad dat vreemde gezicht van de mensen waar je tegen praat.
Dan weet ik tegenwoordig van oei, volgens mij kwam er spontaan weer Nederlands uit ;-) Terwijl je zelf niks in de gaten hebt.
#31 - 03-06-2007, 15:43 uur
Groetjes Petra

ned in MO

Klinkt allemaal bekend dit :icon_mrgreen:
#32 - 04-06-2007, 02:52 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

maybe

Toen ik terug ging had ik veel Oh ja momenten.  Oh ja zelf je boodschappen inpakken, Oh ja zondag winkels dicht, Oh ja er wordt niet gestopt bij het oversteken, Oh voorpiepen "mag" hier. Oh ja chaos in het verkeer.

Wij zijn net terug van weer 3 weken Amerika, maar echt...dat hele rijtje wat hierboven genoemd wordt viel mij (opnieuw) meteen weer op toen we in Nederland waren.
Eigenlijk in Amerika al.
Ik schaam me gewoon rot eerlijk gezegd, dat wij in Nederland amper stoppen voor voetgangers, lopen te stressen in de rij bij de kassa etc. etc.
Maar elke keer opnieuw ga je er inderdaad weer aan meedoen...vanzelf bloos
Lijkt wel of je er in meegesleurd wordt  :s


Bianca cheer

Alles wat je over een ander zegt, zegt ook wat over jezelf he  wink  Ik stop altijd als ik denk dat iemand wil oversteken.   :)

Hahaha, ja ik stop dus ook als iemand wil oversteken hoor, rij ze niet plat ofzo ;D ;)
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik hier snel te gehaast rijd (ik had ff wat duidelijker moeten zijn wink)

Groetjes, Bianca cheer
#33 - 04-06-2007, 22:55 uur

Malmo

Ik woon ook al een tijd in het buitenland, maar niet zo lang in USA. Ik heb eerst 5 jaar in Noorwegen gewoond, toen 4 in Spanje, nu 4 in Amerika. Ik vind Nederland heel erg veranderd, maar moet ook toegeven dat ik veel in de krant lees. Dan lijkt alles zoveel erger. Zoals een Colombiaanse me eens vertelde, die uit Medallin kwam, dat je heus niet elke dag drugsbarons op straat ziet lopen die elkaar omver proberen te schieten. In Nederland lijkt het alsof je zo op straat doodgetrapt kan worden. Ook is de tolerantie heel ver te bekennen. Maar misschien was ik te jong en naief (21 jaar) toen ik Nederland verliet dat ik het toen heel anders zag. Ik ben getrouwd met een Spanjaard en we gaan nu naar Spanje op vakantie. M'n familie (vader en broer) komen ons en de kids in Spanje opzoeken. Ik heb geen behoefte om naar Nederland terug te verhuizen. Vakantie blijft leuk natuurlijk, hoewel ik er dus al een paar jaar niet geweest ben. Ik denk wel eens wat ik zou doen als ik ineens weer alleen zou zijn. Terug naar Nederland valt daar niet onder. Hier onder de zon in Nevada blijven is een optie, of anders zeker 'terug' naar Spanje.
#34 - 16-06-2008, 05:25 uur

Mrjn

In Nederland lijkt het alsof je zo op straat doodgetrapt kan worden. Ook is de tolerantie heel ver te bekennen. Maar misschien was ik te jong en naief (21 jaar) toen ik Nederland verliet dat ik het toen heel anders zag. 

Ik woon al bijna mijn hele leven in Nederland en ik heb ook de indruk dat Nederland veranderd is. Dat het gezellige tolerante Nederland met zijn verzorgingsstaat veranderd is in ieder-voor-zich-en-al-helemaal-niet-voor-buitenlanders. Ik heb altijd gezegd dat ik niet zo nodig weg hoef uit Nederland, dat ik ergens wel een beetje trots was op Nederland. Inmiddels ben ik een stuk minder blij met ons land geworden en ik weet ook niet meer hoe het te veranderen is. Dus emigreren lijkt zo gek niet meer.
#35 - 16-06-2008, 20:17 uur

Malmo

Ieder-voor-zich-en-al-helemaal-niet-voor-buitenlanders, hahahaha! Ja, dat gevoel krijg ik ook inderdaad. Voordeel van veel in het buitenland wonen is dat je ruimdenkender wordt. Tenslotte ben je ineens zelf een buitenlander die zich aan moet passen (al is het als witte Nederlander niet te vergelijken met een zwart persoon of iemand uit het midden-oosten). Nadeel is dat je ineens overal wat ziet, omdat je niet meer onbevangen bent. In al die landen waar ik gewoond heb heb je goed en slechte dingen. Geen een land weet alleen het goede te combineren  ;).

Een ding wat je Amerika zeker na moet geven is dat ondanks het racisme (wat overal en dus ook hier bestaat), is het wel mogelijk om als overduidelijke buitenlander een goede baan te krijgen. Je moet er harder voor werken, maar het is mogelijk. Mijn baas is Iranier bijvoorbeeld. Hoeveel buitenlanders (zwarten/moslims) zijn in hoge posities te vinden in bijvoorbeeld Nederland?
#36 - 16-06-2008, 23:41 uur

XcIsIoN

Ik woon nu weer in Nederland nadat ik 1,5 jaar in Texas heb gewoond voor mijn stage. De eerste paar weken dat ik terug was, was geen probleem. Nederland was fantastisch en geweldig. Maar nu ik zo een 2 maanden weer in NL woon, vraag ik me soms toch af of ik niet met een volgende stage maar weer naar de States moet vertrekken. Amerika is ook niet wat ik perfect zou noemen, maar hoe mensen met elkaar omgaan is toch stukken beter. De bevolking staat als 1 man voor hun land en landgenoten en ze zijn altijd bereid om elkaar te helpen. Dit zal ongetwijfeld niet overal zo zijn maar het is over het algemeen toch beter dan wat ik hier mee maak deze dagen. Het feit al dat mensen gezellig met elkaar omgaan tijdens wedstrijden zonder dat er rellen uitbreken zegt al veel. Ik weet niet of ik ooit nog in Amerika zal wonen, maar ik denk dat er een grote kans is dat ik in ieder geval uit Nederland verhuis zo gauw ik klaar ben met mijn opleidingen.
#37 - 22-08-2008, 12:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15