Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Europa tegen executie bejaarde Amerikaan

Discussie gestart

Wop

Europa tegen executie bejaarde Amerikaan


STRAATSBURG - De mensenrechtenorganisatie Raad van Europa, waarbij 46 landen zijn aangesloten, vraagt de Californische gouverneur Schwarzenegger om een ter dood veroordeelde 75-jarige Amerikaan niet te executeren.

De gevangene Clarence Ray Allen staat er op de rol om 17 januari de doodstraf te ondergaan. "Door iemand op zo'n hoge leeftijd te executeren, decennia na zijn misdaad, winnen de autoriteiten bijna een wedstrijd in gruwelijkheid", aldus secretaris-generaal Terry Davis van de Raad van Europa woensdag.

Clarence Ray Allen heeft hartklachten en suikerziekte, zit in een rolstoel en is bijna blind. Hij was in 1982 veroordeeld als opdrachtgever voor drie moorden.

De organisatie vindt de doodstraf onmenselijk en onrechtvaardig. Alle 46 landen van de Raad van Europa, waaronder Nederland, hebben de doodstraf afgeschaft.
#1 - 04-01-2006, 17:49 uur

MiamiHeat

Daar gaan we weeeeerrrrrrrrrrrrrrrrr
#2 - 04-01-2006, 18:35 uur

Chiefram

Precies... Waar bemoeit Europa zich in hemelsnaam mee?

Misschien is die 75 jarige man dood beter af dan levend. Hij heeft een crime gepleegd en daar staat straf op, ongeacht de leeftijd. Straks laat Europa nog bejaarde moordenaars, rovers en verkrachters vrijuitgaan gezien de 'hoge' leeftijd.

Kom op zeg!
#3 - 05-01-2006, 06:14 uur

Jez

Ik vind alleen wel dat ze de ter dood veroordeelden niet zó lang mogen laten wachten. Nu lijkt het wel dat ze èn een hele lange gevangenisstraf krijgen èn de doodstraf. Dat zijn er volgens mij 2 en da's 1 straf teveel.
#4 - 05-01-2006, 10:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Ik vind alleen wel dat ze de ter dood veroordeelden niet zó lang mogen laten wachten. Nu lijkt het wel dat ze èn een hele lange gevangenisstraf krijgen èn de doodstraf. Dat zijn er volgens mij 2 en da's 1 straf teveel.

Zie het als een kortingsactie.........2 voor de prijs van 1  2006-18
#5 - 05-01-2006, 21:04 uur

amerikagek

weer typisch europa!!

1 van de redenen dat ik over een aantal jaar in de States zit! ;)
#6 - 11-04-2006, 22:23 uur

Mississippi

weer typisch europa!!

Niet alleen Europa, er zijn meer landen die geen doodstraf opleggen of uitvoeren.


blauw: Geen doodstraf
groen: Geen doodstraf in vredestijd
oranje: Doodstraf wordt niet uitgevoerd
rood: Doodstraf wordt uitgevoerd, al dan niet door het gehele territorium

Voorbeelden van landen die de doodstraf uitvoeren zijn: China, Indonesie, Iran, Saoedi Arabie, Verenigde Staten,...
Voorstanders kunnen dus kiezen :o
#7 - 12-04-2006, 15:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15