Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gezocht vrouw die zowel in de VS als in Nederland is bevallen

Discussie gestart

Ingeborg

Gezocht:

voor een vakblad voor kraamverzorgenden ben ik op zoek naar een (Amerikaanse of Nederlandse) vrouw die zowel in Nederland als in de Verenigde Staten een kind heeft gekregen. Ken jij iemand die in beide landen is bevallen en hierover wil vertellen?
Of ken je een andere expert die me meer kan en wil vertellen over de verschillen en overeenkomsten in de kraamzorg van beide landen? Mail dan naar [email protected]

#1 - 12-11-2008, 09:22 uur

Tekkel

Wij hebben een kennisje die al eens in Nederland is bevallen en het binnenkort (eind Februari) in California gaat doen.

Mocht dat interessant voor je zijn, kan je er altijd een mailtje aan wagen, dan kunnen we het haar eens voorleggen.

Bart
#2 - 12-11-2008, 09:30 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Fisherman

Bij mijn weten doen ze hier niet echt aan kraamzorg zoals in nederland :-\ mijn vrouw is hier 1 keer bevallen en gaat dat begin April nog een keer doen maar ik heb hier nog nooit iemand over kraamzorg gehoord! En aan onze "health care" ligt het denk ik niet want wij hebben het beste van het beste omdat mijn vrouw zelf een dokter is. Ben benieuwd of andere mensen wel eens van kraamzorg hebben gehoord in de US. Een kennis van ons is officieel gynaecoloog van beroep,misschien kan ik het haar eens vragen als ik haar zie.
#3 - 12-11-2008, 15:54 uur
« Laatst bewerkt op: 12-11-2008, 15:57 uur door Fisherman »

Dutchess

Kraamzorg zoals in Nederland bestaat hier niet.  Er zijn wel zgn. "post-partum doulas" die iets soortgelijks aanbieden, maar omdat dit niet door de verzekering gedekt wordt, maken er weinig mensen gebruik van.

Ik maakte wel gebruik van midwives (verloskundigen) bij mijn bevallingen, wat hier ook al minder gewoon is.  De meeste vrouwen worden hier door gynecologen Behandeld bij hun bevalling.
#4 - 12-11-2008, 17:55 uur

Ingeborg

Hartelijk dank, ik heb inmiddels een vrouw gevonden die in beide landen is bevallen! Bedankt voor het meedenken!

Groet, Ingeborg
#5 - 27-11-2008, 12:12 uur

Sandy_US

Wel interessant om een bevalling in Amerika te vergelijken met het barbaarse natuurlijke bevallingregime in NL ;)
Ik had mijn bevallingen wat dat betreft liever in Amerika gehad ... ik vind dat je zelf zou moeten kunnen kiezen of je natuurlijk wil bevallen of niet!

Maar dat is een ander verhaal ; )
#6 - 19-12-2008, 22:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15