Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Goede en slechte gewoontes

Discussie gestart

Bakvet

Er is vast wel iets te bedenken wat je pas ging doen nadat je een keer in de VS bent geweest. Ik ben benieuwd: wat vind je de beste gewoonte/eigenschap/invloed/enz. die je aan je bezoeken(en) aan de VS hebt overgehouden?

(Voor degenen die naar de VS zijn verhuisd geldt de vraag omgekeerd: welke slechte gewoonte (enz.) heb je na je vertrek uit de Benelux voorgoed afgeleerd?)
#1 - 14-02-2006, 20:28 uur

Bakvet

Om mijn eigen antwoord als voorbeeld te geven: serieus en regelmatig sporten vond ik daarvoor een nutteloos tijdverdrijf en sindsdien heb ik er echt lol in.
#2 - 14-02-2006, 20:35 uur

Chiefram

De slechte gewoonte die ik in Amerika heb afgeleerd is mijn rijgedrag.

- Ik hou me aan de snelheid;
- Ik laat anderen invoegen, zonder ze klem te rijden of er niet tussen te laten;
- Ik laat anderen voor gaan, als ze willen;
- etc.

Kortom, op de een of andere manier gaat deze aanpassing geheel vanzelf hier.

In Nederland reed ik als een idioot en liet niemand invoegen of voor gaan, maar dat is ook niet echt gebruikelijk in Nederland heb ik gemerkt, haha...

#3 - 14-02-2006, 21:07 uur

usaxtreme

oh dus jij bent er zo eentje chief !  ;D   :P
#4 - 14-02-2006, 21:52 uur

marby

Ik ook. Ik rijd als een oude dame tegenwoordig....... ;D

Rood staan op de bank heb ik hier pas afgeleerd. Dat was altijd veel te makkelijk in Europa.

Margaret
#5 - 14-02-2006, 21:59 uur

PetraVS

Ik zeg veel vaker "dank je" of "alsjeblieft", dan vroeger.  Ik houd de deur voor iedereen openen, die na me komt.  Er zijn er vast nog veel meer, want ik ben volgens mij heel erg ver-Amerikaanst ;).
#6 - 16-02-2006, 18:32 uur

Chiefram

Ik zeg veel vaker "dank je" of "alsjeblieft", dan vroeger.  Ik houd de deur voor iedereen openen, die na me komt.  Er zijn er vast nog veel meer, want ik ben volgens mij heel erg ver-Amerikaanst ;).

Hahaha, dat is inderdaad ook zo'n punt dat hier heel normaal is om te doen, terwijl je in Nederland vaak de deur in je gezicht geduwd krijgt. Hier kijken de mensen nog of er niet toevallig iemand achter hun door dezelfde deur naar binnen willen en houden dan de deur voor je open.

Ook is het mij (maar ook mijn vrouw) opgevallen dat iedereen op straat of in het winkelcentrum elkaar vriendelijk met een glimlach aankijkt en je groet. Moet je in Nederland eens iemand aan kijken. Heb je zo een mes tussen je ribben.
#7 - 16-02-2006, 18:39 uur

usaxtreme

Ik zeg veel vaker "dank je" of "alsjeblieft", dan vroeger.  Ik houd de deur voor iedereen openen, die na me komt.  Er zijn er vast nog veel meer, want ik ben volgens mij heel erg ver-Amerikaanst ;).

het grappige is dat ik dit in NL altijd al doe.
Zie je wel dat ik in Amerika thuishoor  8)
#8 - 16-02-2006, 18:41 uur

sweatbox

Ook is het mij (maar ook mijn vrouw) opgevallen dat iedereen op straat of in het winkelcentrum elkaar vriendelijk met een glimlach aankijkt en je groet. Moet je in Nederland eens iemand aan kijken. Heb je zo een mes tussen je ribben.

Ik moet ineens heel erg aan Crocodile Dundee denken.
#9 - 16-02-2006, 19:11 uur

Poison ArroW

Ook is het mij (maar ook mijn vrouw) opgevallen dat iedereen op straat of in het winkelcentrum elkaar vriendelijk met een glimlach aankijkt en je groet. Moet je in Nederland eens iemand aan kijken. Heb je zo een mes tussen je ribben.

Ik moet ineens heel erg aan Crocodile Dundee denken.
whaha ja maar das wel in nederland joh,

"Wat kijk je, heb ik iets van je aan ofzo"? 
#10 - 16-02-2006, 20:18 uur

Mrjn

Ik zeg veel vaker "dank je" of "alsjeblieft", dan vroeger.  Ik houd de deur voor iedereen openen, die na me komt.  Er zijn er vast nog veel meer, want ik ben volgens mij heel erg ver-Amerikaanst ;).

Dat van die deur deed ik altijd al, ik heb er ook een schurfthekel aan als iemand voor mij de deur gewoon in mijn gezicht laat knallen, maar ik ben inderdaad beleefder geworden, ook in winkels en restaurants.

En we hadden na onze eerste keer Amerika ook de fooien-gewoonte meegenomen, maar daar zijn we door de hoge prijzen en slechte service hier in Nederland weer vanaf gestapt.
#11 - 17-02-2006, 12:03 uur

sweatbox

Ook is het mij (maar ook mijn vrouw) opgevallen dat iedereen op straat of in het winkelcentrum elkaar vriendelijk met een glimlach aankijkt en je groet. Moet je in Nederland eens iemand aan kijken. Heb je zo een mes tussen je ribben.

Ik moet ineens heel erg aan Crocodile Dundee denken.
whaha ja maar das wel in nederland joh,

"Wat kijk je, heb ik iets van je aan ofzo"? 

Het is niet alleen dat mes. Ik dacht ook aan die scène waar hij iedereen groet op straat in Manhattan.
#12 - 17-02-2006, 18:07 uur

Poison ArroW

Ook is het mij (maar ook mijn vrouw) opgevallen dat iedereen op straat of in het winkelcentrum elkaar vriendelijk met een glimlach aankijkt en je groet. Moet je in Nederland eens iemand aan kijken. Heb je zo een mes tussen je ribben.

Ik moet ineens heel erg aan Crocodile Dundee denken.
whaha ja maar das wel in nederland joh,

"Wat kijk je, heb ik iets van je aan ofzo"? 

Het is niet alleen dat mes. Ik dacht ook aan die scène waar hij iedereen groet op straat in Manhattan.
whaha ja hij is altijd grappig  2006-01
#13 - 17-02-2006, 21:58 uur

Claudia

Nou sorry, hier ben ik het dus totaal niet mee eens, ik weet niet waar jullie op straat lopen of in welke winkelcentra jullie komen, maar moet je eens in een mindere wijk gaan lopen, ga maar eens naar een zwarte buurt in je buurt. De opa en oma van mijn vriend zijn echt rasechte amerikanen, zij wonen in een goede buurt in Fort Lauderdale, maar wij zijn ook naar de mindere buurten geweest samen met hen, en zij weten precies waar je beter strak voor je uit kan kijken dan iemand aankijken! Er zijn zelfs buurten waar je gewoon beter helemaal weg kan blijven. En als ik hier in Nederland op straat loop en ik kijk iemand gewoon glimlachend aan krijg ik gewoon een vriendelijke reactie terug, en er is hier in Nederland geen een buurt waar ik als jonge vrouw niet in mijn eentje doorheen durf te lopen!
#14 - 13-03-2006, 13:33 uur

marleencolorado

Ik ben het eens met Claudia, Ik word hier in nederland vaak gegroet op straat. Nu ben ik nooit in een slechte buurt in de VS geweest dus daar kan ik niet over oordelen. Maar dat je in Nederland niet naar iemand kan glimlachen dat valt volgens mij wel mee. Nu woon ik wel in een dorp maar in de stad kom ik ook veel lachende mensen tegen.
#15 - 13-03-2006, 15:44 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15