Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ground Zero

Discussie gestart

B-man

Ik las vanmorgen een stukje in De Telegraaf over het WTC en werd er weer eens aan herinnert dat het toch schandalig is dat er nog steeds geen duidelijkheid is over het monument en het nieuwe gebouw. Het gaat allemaal om politieke spelletjes en geld! Dat terwijl er wel honderden miljarden beschikbaar zijn voor de oorlog in Irak die toch een (direkt/indirekt) gevolg is van de aanslagen op 9/11. Hou op met zeuren en bouw dat memorial gewoon zodat de rest van de VS ook zijn eer kan betuigen daar. Dan schiet je maar een paar raketten minder af.

B-man
#1 - 21-03-2006, 16:46 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

bgroeneveld

Het getrek over Ground Zero is inderdaad tekenend voor het gebrek aan serieusheid van de (Republikeinse) regering en de (Republikeinse) gouverneur van de staat New York.

Inderdaad, wel geld genoeg om $9 miljard te "verliezen" bij het "opbouwen" van projecten in Irak, maar geen mogelijkheid om een monument te bouwen. Of te zorgen voor de mensen die allerlei naar spul hebben ingeademd tijdens 9/11.

Overigens heeft de voormalige eigenaar van de twee torens ook voor de nodige problemen gezorgd door een lang proces met zijn verzekeringsmaatschappijen over de vraag of het WTC nou 1 gebouw of 2 gebouwen was/waren. Maakte toch al gauw een paar miljard dollar verschil, dus de moiete van een proces waard.

Het gaat dus allemaal weer eens om geld. Ondanks alle mooie woorden.
#2 - 21-03-2006, 17:39 uur

usaxtreme

Toevallig ben ik geinteresseerd in wolkenkrabbers en ik weet dat de Freedom tower de plaats van de 2 gebouwen van het world trade center gaat innemen.
helaas is dit maar 1 gebouw.
Het voormalige concept is gelukkig van tafel geveegd en ze hebben nu een wolkenkrabber die zo hoog als het hoogste world trace center gebouw (south tower van het wtc) gaat worden (417m hoog).
meer informatie :


http://www.emporis.com/en/wm/bu/?id=201521
#3 - 21-03-2006, 19:08 uur

USvsNL


Vindt ik weer zo typisch Nederlands om dan negatief te gaan vertellen in het nieuws over de Freedom tower, maar dan niet over de New Yorkse metro welke na 9/11 super snel hervat en verbouwd is. Hoezo anti-amerikaans?
#4 - 21-03-2006, 21:29 uur

B-man


Vindt ik weer zo typisch Nederlands om dan negatief te gaan vertellen in het nieuws over de Freedom tower, maar dan niet over de New Yorkse metro welke na 9/11 super snel hervat en verbouwd is. Hoezo anti-amerikaans?


Tja, een aantal Nederlandse mediabronnen (toch veelal "links") zullen best wat anti-Amerikaans zijn maar de Freedom Tower is wat sappiger dan de NYC metro en helaas het negatieve aspect ook. Helaas zullen we hier altijd meer negatieve dan positieve dingen lezen.  :(

B-man
#5 - 21-03-2006, 22:15 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chiefram

'Links' zoekt ALTIJD om ergens tegenaan te schoppen en te trappen, vooral als het iets is wat meer macht heeft dan een ander is dat een gemakkelijk en geliefd doel.

Dit merkte ik in Nederland met name al aan de linkse partijen. Het enige waar ze goed in zijn is konstant maar weer iedereen die een beetje 'niet links' is in een negatief daglicht zetten en elke zet die door de andere partijen gedaan worden op het matje te roepen en verklaringen af te dwingen. Zielig gewoon. Ze beseffen niet eens dat ze hierdoor juist meer gehaat worden, inplaats van meer geliefd.

#6 - 21-03-2006, 22:21 uur

Chiefram

Over wolkenkrabbers gesproken...

Ik vind dit ook wel een super veilig idee: http://matosh.com/uploads/EscapeRescue256.wmv
Is wel 5 MB...
#7 - 21-03-2006, 22:38 uur

usaxtreme

Ja dat is wel veilig, maar dan moeten we wel meer van dat soort cabines zijn en tja hoe lang duurt t voordat zoiets is opgezet ?
#8 - 22-03-2006, 16:05 uur

Chiefram

Als ze het opzetten nog voordat er een ramp zal gaan plaatsvinden, dan zijn ze een keer op tijd.
#9 - 22-03-2006, 17:12 uur

Skydriver

'Links' zoekt ALTIJD om ergens tegenaan te schoppen en te trappen, vooral als het iets is wat meer macht heeft dan een ander is dat een gemakkelijk en geliefd doel.

Dit merkte ik in Nederland met name al aan de linkse partijen. Het enige waar ze goed in zijn is konstant maar weer iedereen die een beetje 'niet links' is in een negatief daglicht zetten en elke zet die door de andere partijen gedaan worden op het matje te roepen en verklaringen af te dwingen. Zielig gewoon. Ze beseffen niet eens dat ze hierdoor juist meer gehaat worden, inplaats van meer geliefd.


Hear hear!! 2006-02 2006-02 2006-02
#10 - 22-03-2006, 18:06 uur
The USA....What else?

MetalPig

Vindt ik weer zo typisch Nederlands om dan negatief te gaan vertellen in het nieuws over de Freedom tower, maar dan niet over de New Yorkse metro welke na 9/11 super snel hervat en verbouwd is. Hoezo anti-amerikaans?
Het is niet typisch Nederlands, en ook niet anti-Amerikaans.
Dingen die goed gaan komen nu eenmaal minder vaak in het nieuws. Wel eens een nieuwsbericht gezien over hoeveel Afrikanen er *niet* van de honger zijn doodgegaan?
#11 - 28-03-2006, 13:00 uur

bgroeneveld

Of zoals iemand hier vanochtend op de radio zei: je hoort wel meteen over een vliegtuig dat neergestort is. Maar waar blijven de berichten over al die vliegtuigen die veilig geland zijn?

#12 - 28-03-2006, 22:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15