Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hebben de Amerikanen echt meer overgewicht dan bijv Nederlanders?

Discussie gestart

Loek

Citaat
Alles wat binnen een radius van zo'n 8 mile is doen we op de fiets, besparen we ook nog benzine

Het hangt er vanaf op watvoor wegen je die 8 miles aflegt.  Van ons huis naar de dichtsbijzijnde winkel is ongeveer 10 miles, een afstand die ik acceptabel vind om op de fiets te doen.  Maar de enige wegen die naar de stad leiden zijn wegen waar de speedlimit 55 mph is en waar geen vluchtstrook of iets dergelijks is.   Ik heb het verschilllende keren geprobeerd, maar ik sta doodsangsten uit als ik op die weg fiets en men scheurt mij op nog geen 3 cm afstand voorbij, en die 55 mph houden ze zich ook niet aan.   Ik houdt het bij recreatief fietsen op de paden in parken en bikepaths in de stad.  Dat betekent dat de fiets achterin de pickup gaat en ik dus met de auto naar die fietsroutes moet rijden, voordat ik op de fiets stap.  Liever een gallon benzine verspillen dan platgereden worden.
#16 - 28-08-2006, 18:10 uur

Annemiek

Inderdaad, die 8 mijl naar de stad bij ons is ook niet hetzelfde als 8 mijl fietsen in het vlakke Nederland, anders zou ik hier heel wat meer fietsen! Over -20C en sneeuw in de winter nog maar niet te spreken.

Die kinderen die de mijl liepen kun je ook anders bekijken; ze liepen tenminste, en het is lichaamsbeweging.
#17 - 28-08-2006, 18:18 uur

Mrjn

Je wordt ook soms raar aangekeken als je vraagt of je afstanden te voet zou kunnen afleggen. Waarom zou je dat doen? Je hebt toch een auto? Het overkwam mij in Mystic, CT. Ik wilde wel naar downtown Mystic, maar had geen zin meer in de auto, dus vroeg of het ook lopend kon bij de receptie van mijn motel. Daar hadden ze er geen idee van hoe ver het lopend was. Gelukkig kon ik het grootste deel gewoon over een voetpad lopen, maar ik heb inderdaad ook al van die wegen geprobeerd te wandelen, waar geen stoep of iets was, maar nog net een strookje modder langs een highway. Dat is inderdaad niet prettig wandelen.
#18 - 28-08-2006, 19:06 uur

Verelle

Inderdaad, die 8 mijl naar de stad bij ons is ook niet hetzelfde als 8 mijl fietsen in het vlakke Nederland, anders zou ik hier heel wat meer fietsen! Over -20C en sneeuw in de winter nog maar niet te spreken.
Die kinderen die de mijl liepen kun je ook anders bekijken; ze liepen tenminste, en het is lichaamsbeweging.

Ik wil toch even reageren op de reacties van Loek en Annemiek.

Even voor de goede orde, ik ben momenteel niet in Nederland en dat houdt in dat 8 mile ook gewoon gefietst wordt in redelijk heuvelachtig gebied. En nog even over de sneeuw, in Nederland had ik geen beschikking over een auto en moest alles met de fiets doen, ook in de sneeuw! En ben daarbij ook wel eens op mijn snufferd gegaan, c'est la vie.
En ik fiets hier eigenlijk overal, eigenlijk nooit problemen gehad. Zelfs niet in Las Vegas waar we in het verleden gewoon over de Strip hebben gefietst. De enige plek waar ik mijn bedenkingen had was recentelijk in Cheyenne, WY. Daar zien ze blijkbaar niet veel mensen fietsen, een persoon vond het blijkbaar nodig om tegen mij te roepen dat ik niet op de weg hoorde. Maar daar heb ik lak aan. Dit is misschien een arrogante mening, maar ik ben van mening dat ik net zo veel recht  heb om van een weg gebruik te maken en de automobilist moet maar rekening met mijn houden.  Je moet je natuurlijk wel in de achter hoofd houden dat je als fietser kwetsbaar bent, ik hou er hier wel extra rekening mee. Ik moet zeggen dat er hier in de States veel meer gefietst wordt dan een aantal jaren geleden, en krijg vaak positieve reacties van mensen als ze zien dat je fietst.

Nog effies een opmerking over die kinderen die hijgend en puffend de wandeling van 1 mile deden, ik ben het met Annemiek eens, ze lopen tenminste, maar het is toch te zot voor woorden dat het zo'n inspanning voor ze is.





#19 - 28-08-2006, 19:58 uur
In april terug naar Amerika

GoGriz

Even voor de goede orde, ik ben momenteel niet in Nederland en dat houdt in dat 8 mile ook gewoon gefietst wordt in redelijk heuvelachtig gebied. En nog even over de sneeuw, in Nederland had ik geen beschikking over een auto en moest alles met de fiets doen, ook in de sneeuw! En ben daarbij ook wel eens op mijn snufferd gegaan, c'est la vie.

Er is wel een verschil tussen -2 graden met 3 cm sneeuw en -30 graden met een meter sneeuw  ;D  Ik fiets ook zoveel mogelijk naar mijn werk, maar tijdens de winter ben ik toch geregeld verplicht om de auto te nemen, heb geen zin om dood te vriezen... hoofdwegen ruimen ze trouwens vrijwel onmiddelijk, maar fietspaden liggen soms voor weken onder een halve meter slush en ijs, en daar geraak je met de beste wil niet door :)
#20 - 28-08-2006, 20:33 uur

Loek


... maar ik ben van mening dat ik net zo veel recht  heb om van een weg gebruik te maken en de automobilist moet maar rekening met mijn houden.


Dat mag in Nederland wel gelden, maar in de US heeft een fietser niet diezelfde rechten.  Een fiets wordt als "speelgoed" gezien en heeft in het verkeer dezelfde rechten als een voetganger.  En een voetganger heeft niet dezelfde rechten op de rijweg als een auto, al zullen de meeste automobilisten een fietser de nodig respect geven wanneer ze hem zien.  En in dat laatste ziet nu net de clou.  In nederland is men fietsers gewend, en het is gewoon voor de automobilist om overal uit te kijken naar fietsers.  Hier is dat beslist niet het geval en vandaar dat er relatief veel ernstige ongelukken met fietsers gebeuren wanneer ze zich op de openbare weg bevinden.  Automobilisten kijken niet over hun schouder om te zien of er een fietser tussen zit als ze rechtsaf slaan.  Bij een 4-way stop kun je beter maar wachten tot alle auto's wegrijden dan proberen "voorrang te nemen".   Ik zal nooit van zijn leven ervan uitgaan dat die automobilist maar rekening met mij moet houden.  Ik heb het leven nog teveel lief.

#21 - 28-08-2006, 20:53 uur
« Laatst bewerkt op: 28-08-2006, 21:05 uur door Loek »

Verelle

Cyclists & the law
 
Cyclists' Rights  -  You and the law

You have the right to use the full highway network other than motorways, some sections of dual carriageway that are restricted to cyclists and other roads, usually in town centres, where cycling may be prohibited for all or part of the day.


You have the right to use cycletracks and cycle facilities such as advanced stop lines, cycle feeder lanes, shared-use paths and toucan crossings.


You have the right to use the network in safety, which means you can report any dangerous road surfaces such as potholes, to the local authority which has a statutory duty to keep its road in good repair.


You have the right not to use any cycle facility, including mandatory cycle lanes, if you prefer not to. They are only mandatory in that motor vehicles may not use them.


The Cyclist Dismount sign is advisory only although it may indicate a change in the legal status of your route, e.g. on reaching a pelican crossing.
 

Ik kan dus overal het wegennet gebruiken, tenzij het staat aangegeven dat het niet mag!  cheerr

Zoals ik eerder schreef: Je moet je natuurlijk wel in de achter hoofd houden dat je als fietser kwetsbaar bent, ik hou er hier wel extra rekening mee.

Denk dat er nu wel genoeg is gezegd over het fietsen.....
#22 - 28-08-2006, 21:11 uur
« Laatst bewerkt op: 28-08-2006, 21:16 uur door Verelle »
In april terug naar Amerika

PetraVS

Mijn gevoel is dat er veel meer 'dikke' mensen zijn aan de Oostkust.  Hier in MT zijn er volgens mij zelfs minder dikke mensen dan in Belgie.

Ook denk ik dat de meeste dikke mensen in de arme buurten te vinden zijn - junk food is nu eenmaal goedkoper dan gezond eten in de US.  Het is hier echt moeilijker om gezond te eten dan vette hamburgers ed. te eten

Nou, ik zie ze hier anders ook niet, hoor.  Alleen vooral bij Disney World en dat zijn dan vooral Britten ;).  Persoonlijk denk ik, dat veel van de mensen, die aan obesitas lijden uit het midden westen (in Ohio op een recente reis zagen we heel wat echt te dikke mensen, bijvoorbeeld en bij Michigan's Adventure in Michigan ook) en het diepe zuiden komen.  Dat zijn althans de gebieden, waar het ons het meest opviel.  Hier in de omgeving van Washington DC is het maar een enkele keer, dat ik een echt serieus te dik iemand zie.  En ik weet uit ervaring, dat het in New Jersey, New York en de New England staten ook niet zo erg is, althans niet langs de kust.  Oh, en ook in West Virginia is het erg, dus ik denk, dat socio-economische toestanden er inderdaad veel mee te maken hebben.
#23 - 29-08-2006, 02:54 uur

PetraVS


... maar ik ben van mening dat ik net zo veel recht  heb om van een weg gebruik te maken en de automobilist moet maar rekening met mijn houden.


Dat mag in Nederland wel gelden, maar in de US heeft een fietser niet diezelfde rechten.  Een fiets wordt als "speelgoed" gezien en heeft in het verkeer dezelfde rechten als een voetganger.  En een voetganger heeft niet dezelfde rechten op de rijweg als een auto, al zullen de meeste automobilisten een fietser de nodig respect geven wanneer ze hem zien.  En in dat laatste ziet nu net de clou.  In nederland is men fietsers gewend, en het is gewoon voor de automobilist om overal uit te kijken naar fietsers.  Hier is dat beslist niet het geval en vandaar dat er relatief veel ernstige ongelukken met fietsers gebeuren wanneer ze zich op de openbare weg bevinden.  Automobilisten kijken niet over hun schouder om te zien of er een fietser tussen zit als ze rechtsaf slaan.  Bij een 4-way stop kun je beter maar wachten tot alle auto's wegrijden dan proberen "voorrang te nemen".   Ik zal nooit van zijn leven ervan uitgaan dat die automobilist maar rekening met mij moet houden.  Ik heb het leven nog teveel lief.



Mijn ervaring is toch echt compleet anders en ik fiets vele mijlen per maand.  Bij een 4-way stop wuift iedereen mij als fietser als eerste over en bij oversteekplaatsen van de trails stopt men voor fietsers, die willen oversteken (over het algemeen, er zijn altijd uitzonderingen).  Maar in dit gebied zijn fietsers ook helemaal niet ongewoon en automobilisten zijn er redelijk aan gewend.  Volgens mij heeft een fietser in Virginia trouwens wel recht op de weg, er wordt zelfs afgeraden op de stoepen te rijden, want de auto's verwachten en zien je op de weg, maar niet als je van een stoep oversteekt.  Wij hebben zelfs een hele email lijst van fietsenthousiasten in dit gebied en velen daarvan fietsen naar hun werk (van afstanden waar Nederlanders waarschijnlijk van achterover zouden vallen ;)).
#24 - 29-08-2006, 03:02 uur

bgroeneveld

Als ik in St. Paul en Minneapolis fiets, heb ik een helm op. Deed ik in Amsterdam nooit.
#25 - 29-08-2006, 05:44 uur

Frank S

Ik  denk dat het gemiddelde ongeveer gelijk zal zijn in de USA en Nederland, maar (zoals vaak) zijn het vaak de extremen die het beeld bepalen. Mijn persoonlijke ervaring is (en dat is gebaseerd op 15 bezoeken Florida en 1x New York) dat ik meer Amerikanen zie die óf extreem slank zijn, óf extreem dik. De dikke mensen in Amerika zijn naar mijn beleving dikker dan de dikke mensen in West-Europa, maar ik heb ook meer slanke mensen gezien dan in Europa. Loop een willekeurig restaurant binnen in de USA en je ziet altijd wel een tafel waar 1 of 2 mensen hooguit in een salade prikken. In Europese restaurtants zie ik dat zelden...

Het zou een verklaring kunnen zijn voor het feit dat het percentage obesitas in de USA hoger is, terwjil het gemiddeld gewicht niet hoeft af te wijken.
#26 - 29-08-2006, 09:45 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Loek

Ik kan slechts spreken over mijn ervaringen met fietsen in mijn omgeving.   Ik fiets regelmatig, echter ik woon in een rural omgeving en daar is men gewoon geen fietsers gewend, dus het is extra uitkijken geblazen, zeker met de snelheden die op de rural wegen worden gehanteerd.  Ik neem geen risico en zal zeker niet ten koste van alles op mijn strepen gaan staan als het komt op hoeveel "recht" ik op de weg heb.  Ik geloof overigens dat ik wel eens bij Petra in de buurt zou willen fietsen.  Het lijkt wel leuk daar.

Geachte moderators, kunnen we van dit hier off-topic onderwerp een apart draadje maken?  Je ziet zelden een topic over fietsen in de US, ik mag graag de ervaringen van anderen hierover horen.
#27 - 29-08-2006, 21:42 uur
« Laatst bewerkt op: 29-08-2006, 21:48 uur door Loek »

Annemiek

Ik denk dat het feit dat je wel of niet dikke mensen ziet als je op vakantie gaat ook zeer zal afhangen welke plekken je bezoekt, en ik bedoel niet alleen oost of west kust, maar je zal de extreem dikke mensen niet zo gauw zien wandelen in een national park.
Deze link had ik al eerder geplaatst, maar ik zet het er hier nog een keer, de percentages staan er per staat, en ik vond het verrassend; http://www.cdc.gov/nccdphp/dnpa/obesity/trend/maps/index.htm
Wat we zelf rond om ons heen zien is niet altijd in proportie tot de echte cijfers.
#28 - 29-08-2006, 22:43 uur

Patrick_NH

Ik denk dat het feit dat je wel of niet dikke mensen ziet als je op vakantie gaat ook zeer zal afhangen welke plekken je bezoekt, en ik bedoel niet alleen oost of west kust, maar je zal de extreem dikke mensen niet zo gauw zien wandelen in een national park.
Deze link had ik al eerder geplaatst, maar ik zet het er hier nog een keer, de percentages staan er per staat, en ik vond het verrassend; http://www.cdc.gov/nccdphp/dnpa/obesity/trend/maps/index.htm
Wat we zelf rond om ons heen zien is niet altijd in proportie tot de echte cijfers.

Ik vind de PowerPoint slide op de door jouw genoemde website interessant want het geeft een goed beeld hoe de situatie is verslechterd tussen 1985 en 2004. (Scroll snel door de slides en het lijkt wel een animatie)

Een nieuw rapport die afgelopen dinsdag is gepubliceerd, bevestigd dat deze trend zich doorzet.
http://healthyamericans.org/reports/obesity2006/Obesity2006Report.pdf
Plaatje op pagina 22 van dit rapport geeft één van de oorzaken aan. Niets nieuws eigenlijk:


#29 - 30-08-2006, 17:13 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Annemiek

Dat is een ook een interessante link.
#30 - 30-08-2006, 22:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15