Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe zien de Amerikanen ons? Deel je ervaringen

Discussie gestart

Jez

Daar heb je helemaal gelijk in, Petra. Alleen smaken verschillen. Ik heb denk ik al erg veel van Holland gezien, maar het kan mij helaas niet zo bekoren. Ik ben meer een natuurmens, geen cultuur, en daarom vind ik Nederland helemaal niks. Denemarken vond ik bijv. ook minder; leuk voor een keertje, maar het heeft geen onuitwisbare indruk achtergelaten. Daarom is mijn mening, dat als iemand "kwaliteit" voor zijn geld wil, en maar 1 x naar Europa kan, ga dan niet naar Nederland. Er zijn hier veel mooiere landen kwa natuur en waar ook genoeg cultuur te vinden is. Zeker deze mensen die ik sprak, die in een dorpje met 18 inwoners wonen in South Dakota, en die zich al claustrofobisch (met en knipoog) voelden op de cruiseboot.

Wat grappig, dat je dat schrijft van het autistische kind; toevallig hadden we het daar voirge week met oomlief+vrouw in Florida over! En dat kwam, omdat wij de mooie kanten van de Amerikanen èn Amerika zien, en zij niet meer zo..........
#31 - 23-02-2006, 02:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Wat grappig, dat je dat schrijft van het autistische kind; toevallig hadden we het daar voirge week met oomlief+vrouw in Florida over! En dat kwam, omdat wij de mooie kanten van de Amerikanen èn Amerika zien, en zij niet meer zo..........

In feite zijn zij dus op het punt beland, waar jij wat Nederland betreft staat (er is in Nederland ook heel wat natuur te bekennen, ik heb er in prachtige duinen hardgelopen, die je hier echt niet ziet en de heide... dan heb ik het nog maar over de Utrechtse Heuvelrug :)).  Florida is ook niet representatief voor Amerika en de Amerikanen, maar dat weet jij ook wel.  Misschien zijn je oom en vrouw klaar voor een binnenlandse verhuizing ;) (maar ja, het Florida klimaat is moeilijk te evenaren natuurlijk).  (BTW, je bent laat op, nog wat jetlag?  Ik heb nog niet op je foto's gereageerd, maar ze zijn erg leuk!!!)
#32 - 23-02-2006, 03:17 uur
« Laatst bewerkt op: 23-02-2006, 03:19 uur door PetraVS »

Verelle

Daar heb je helemaal gelijk in, Petra. Alleen smaken verschillen. Ik heb denk ik al erg veel van Holland gezien, maar het kan mij helaas niet zo bekoren. Ik ben meer een natuurmens, geen cultuur, en daarom vind ik Nederland helemaal niks. Denemarken vond ik bijv. ook minder; leuk voor een keertje, maar het heeft geen onuitwisbare indruk achtergelaten. Daarom is mijn mening, dat als iemand "kwaliteit" voor zijn geld wil, en maar 1 x naar Europa kan, ga dan niet naar Nederland. Er zijn hier veel mooiere landen kwa natuur en waar ook genoeg cultuur te vinden is.

Ik weet niet het totale oppervlakte van de States, maar je kan Nederland niet met Amerika vergelijken. Je zou heel Europa moeten vergelijken om ongeveer op de zelfde schaal te komen. En in de States zijn er ook zat gebieden die saai en minder mooi zijn. (Ik vind persoonlijk Nederland wel mooi, het had alleen wel wat groter mogen zijn.) Wat mij opvalt is dat de Amerikanen die wij tegen komen het altijd over de bloemenvelden hebben en de Keukenhof of over drugs en hoe fijn het wel niet was dat ze het "legaal" hadden kunnen gebruiken. Alsof elke willekeurige Nederlander elke dag naar de koffieshop zou gaan. Er zijn zat Amerikanen die in Nederland op vakantie zijn geweest en die het een fantastisch land vinden. Maar het gras is altijd groener aan de overkant.  

Er is hierover al een paar keer een opmerking gemaakt, maar dit bevestigd het alleen maar. Nederlanders vinden het prachtig om te laten zien hoe goed ze wel de Engelse taal beheersen. Mijn partner is Engels en spreekt redelijk Nederlands, maar hoe vaak gebeurdt het niet dat we ergens zijn en dat hij Nederlands spreekt en er geantwoord wordt in het Engels. Dat zouden Nederlanders eens moeten afleren.

Nu we voor een jaar in Amerika zijn, hebben we ingesteld dat onze motorhome Nederlands grondgebied is en spreken we zo veel mogelijk Nederlands en daarbuiten Engels. En ik moet zeggen ik ben er zelf ook wel eens debit aan dat ik Engels blijf spreken.
#33 - 23-02-2006, 03:30 uur
In april terug naar Amerika

Dusza

Mijn partner is Engels en spreekt redelijk Nederlands, maar hoe vaak gebeurdt het niet dat we ergens zijn en dat hij Nederlands spreekt en er geantwoord wordt in het Engels. Dat zouden Nederlanders eens moeten afleren.

Dat vind ik niet!
Maar wat die Nederlander of Belg wél mag leren, is om eerst even te vragen of die persoon liever in het Nederlands verder gaat, of het op prijs stelt dat jij Engels spreekt.
In het verleden schakelde ik in een dergelijke situatie ook altijd onmiddellijk over op Engels. Helemaal niet om te laten zien hoe goed ik wel Engels kon (goh nee, verre van, ik moet nog héél veel leren), maar gewoon uit respect voor die persoon! Tot dat dus die Amerikaanse papa op de school zei dat hij op die manier nooit Nederlands kon leren, terwijl dat wel zijn doel was.
Dus: wij moeten niks afleren, gewoon leren om een extra vraagje te stellen.  2006-01
#34 - 23-02-2006, 08:13 uur

Poison ArroW

Mijn partner is Engels en spreekt redelijk Nederlands, maar hoe vaak gebeurdt het niet dat we ergens zijn en dat hij Nederlands spreekt en er geantwoord wordt in het Engels. Dat zouden Nederlanders eens moeten afleren.

Dat vind ik niet!
Maar wat die Nederlander of Belg wél mag leren, is om eerst even te vragen of die persoon liever in het Nederlands verder gaat, of het op prijs stelt dat jij Engels spreekt.
In het verleden schakelde ik in een dergelijke situatie ook altijd onmiddellijk over op Engels. Helemaal niet om te laten zien hoe goed ik wel Engels kon (goh nee, verre van, ik moet nog héél veel leren), maar gewoon uit respect voor die persoon! Tot dat dus die Amerikaanse papa op de school zei dat hij op die manier nooit Nederlands kon leren, terwijl dat wel zijn doel was.
Dus: wij moeten niks afleren, gewoon leren om een extra vraagje te stellen.  2006-01
das waar ALE  2006-05 sorry moest ik ff kwijt  2006-10
#35 - 23-02-2006, 09:54 uur

Jez

In feite zijn zij dus op het punt beland, waar jij wat Nederland betreft staat

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt. Als ik in Amerika ben, voel ik me gewoon helemaal thuis. En dan begint het "baal-gevoel" over mijn eigen land. Dat wordt nog erger zodra we weer op het vliegtuig terug moeten en houdt een maand of 3 aan...............

Citaat
Misschien zijn je oom en vrouw klaar voor een binnenlandse verhuizing ;) (maar ja, het Florida klimaat is moeilijk te evenaren natuurlijk).

Ze hebben in California, Pennsylvania en nu Florida gewoond. En ze denken volgens mij inderdaad over verhuizen, maar dan richting Thailand of Indonesië.......... Kwa klimaat komt dat aardig overeen  ;)

Citaat
(BTW, je bent laat op, nog wat jetlag?  Ik heb nog niet op je foto's gereageerd, maar ze zijn erg leuk!!!)

Ik ben bang van wel, en thanks!
#36 - 23-02-2006, 12:29 uur

marleencolorado

Wat leuk marleen..dus jij hebt highschool gedaan in amerika ? hoe is dat zo gekomen ? en hoe lang heb je dat gedaan ? en in welke richting ?  2006-04

Hey Chicago,
Sorry voor de late reactie op je vraag  embarressed. Ik heb na de havo een jaar higschool gedaan met de organisatie EF foundation. Voor 11 maanden ben ik daar geweest van juli 2001 tot juni 2002. Ik zat in het laatste jaar en had lessen zoals: Creative Journalism, Oligies & Isms, FAD, English III, Art III, Drama, Pottery, Choir en ik ben ook nog een tijdje een office aid geweest. Je kunt wel zeggen dat ik een pret pakket had, alleen voor de eerste vier die ik noemde moest ik wat harder werken, ook omdat engels niet mijn eerste taal was. Ik had de havo al afgerond en wilde heel graag naar een highschool, en special de lessen volgen die we hier niet hebben.
Ik heb een hele leuke tijd gehad en vele vrienden gemaakt.
#37 - 28-02-2006, 13:37 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Jez

Oh, wat me deze x ook is opgevallen, dat zoveel mensen hun best deden mijn naam goed uit te spreken!
"Janneke Eysbroek" is ook niet makkelijk  embarressed Geeft me toch weee een gevoel van oprechte interesse.
#38 - 28-02-2006, 16:11 uur

usaxtreme

Wat leuk marleen..dus jij hebt highschool gedaan in amerika ? hoe is dat zo gekomen ? en hoe lang heb je dat gedaan ? en in welke richting ?  2006-04

Hey Chicago,
Sorry voor de late reactie op je vraag  embarressed. Ik heb na de havo een jaar higschool gedaan met de organisatie EF foundation. Voor 11 maanden ben ik daar geweest van juli 2001 tot juni 2002. Ik zat in het laatste jaar en had lessen zoals: Creative Journalism, Oligies & Isms, FAD, English III, Art III, Drama, Pottery, Choir en ik ben ook nog een tijdje een office aid geweest. Je kunt wel zeggen dat ik een pret pakket had, alleen voor de eerste vier die ik noemde moest ik wat harder werken, ook omdat engels niet mijn eerste taal was. Ik had de havo al afgerond en wilde heel graag naar een highschool, en special de lessen volgen die we hier niet hebben.
Ik heb een hele leuke tijd gehad en vele vrienden gemaakt.

Leuk marleen !! ik wou dat ik het had kunnen doen maar het $$ was er niet voor en ik heb hier zelf ook een beroepsopleiding gedaan na mijn mavo.
Niks aan te doen..ik heb verder genoeg van me ouders gehad.
#39 - 01-03-2006, 00:02 uur

Claudia

Hoe ziet mijn vriend nederland? Nou, om te beginnen wil ie heel graag hier blijven wonen dus das wel een goed teken denk ik. Om te beginnen vind ie het ontzettend knap dat wij nederlanders vaak meer talen spreken. Toen ik mijn schoonfamilie voor de eerste keer zag kon mijn schoonmoeder er maar niet overuit dat ik, engels, duits en een klein beetje frans sprak, en dus moest ik voor iedereen kleine zinnetjes vertalen! Ook mijn vriend is nederlands aan het leren, verplicht omdat hij aan het inburgeren is, en af en toe probeer ik wel nederlands met hem te praten, maar om eerlijk te zijn verval ik meestal heel snel weer in het Engels, omdat wij gewoon samenwonen, en als ik thuis kom en de dag met hem bespreek, ben ik gewoon enthosiast en wil ik snel vertellen wat ik meegemaakt heb. Als ik dat in het nederlands doe, verstaat ie het eerst niet, dus dan herhaal ik het superlangzaam, en soms begrijpt ie het dan nog niet dus dan zeg ik het aslnog in het engels. Tja, nederlands is gewoon een erg moeilijke taal.
Hij vind het geweldig dat wij met een aantal dingen makkelijker omgaan zoals legaal weed. Wat hij niet begrijpt is dat het verboden is om een wapen in huis te hebben, hij vond het dus niet leuk om zijn speeltje in Amerika achter te moeten laten. Niet dat hij nu altijd met een wapen op zak rond liep, maar zo af en toe ging ie in de bossen rond zijn huis op blikkies schieten ofzo. Moet zeggen dat ik dat zelf ook best een keer leuk vond.
Maar goed, daar kun je natuurlijk een ellelange discussie over hebben, of het nu zo goed is dat je wel of geen wapens in huis mag hebben.
Verder vind hij ons nederlanders veel opener over bepaalde onderwerpen zoals b.v. sex, er is op tv en radio ook veel meer te zien en horen, dat vind hij op zich wel goed, dat als er een of ander rapnummer op tv is dat niet de helft weg gebleepd word, maar, waar ik me zelf hoogstens zwaar irriteer aan de vele sexcommercials savonds op elke zender, daar voelt hij zich hoogst ongemakkelijk bij.
Hij vind het ook fijn dat als een nederlander aan hem vraagt: hoe gaat het met je? dat ze dat dan meestal ook echt menen, terwijl in Amerika als je iets gaat afrekenen elke kassajuffrouw je vriendelijk vraagt: how are you? maar het interreseert ze helemaal niks en ze hoeven dus ook echt niet van je te weten dat het uitstekend gaat omdat het zonnetje schijnt of wat dan ook.
Ach ja, elk land heeft zo zijn voordelen en nadelen, het is maar net waar je geboren bent of opgegroeid bent!
#40 - 02-03-2006, 11:41 uur

bgroeneveld

Ik heb altijd hele gesprekken met de mensen aan de kassa. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan mij. Mijn standaard antwoord op 'have a nice day' is bijvoorbeeld: I will now. Breekt even door dat automatisme heen en je merkt dat ze even wakker worden.
#41 - 02-03-2006, 18:40 uur

MiamiHeat

Ik heb altijd hele gesprekken met de mensen aan de kassa. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan mij. Mijn standaard antwoord op 'have a nice day' is bijvoorbeeld: I will now. Breekt even door dat automatisme heen en je merkt dat ze even wakker worden.

haha..............ik heb eens geantwoord.....Thanx, i'm having a Funeral.......je had haar moeten zien kijken.......ze was inderdaad direct wakker en bood haar verontschuldigingen aan.
#42 - 02-03-2006, 19:51 uur

PetraVS

;D  Maar je maakt mij niet wijs, dat de Nederlandse kassajuffrouwen oprecht geinteresseerd zijn in ons leven, hoor! ::)  De meesten keken ons niet eens aan en slechts een enkele wenste een fijne dag uit automatisme.  Geef mij dan maar "Hi, how are you" en "Have a nice day"!  Net als Bgroeneveld heb ik regelmatig hele gesprekken met de kassamensen en nog leuke ook.
#43 - 02-03-2006, 22:36 uur

usaxtreme

ja precies petra..ik moet zeggen dat ik ook niet echt meer een hoe gaat het met je als echt menende hoor..ja van vrienden maar niet van onbekenden die dat zeggen  :D
#44 - 03-03-2006, 01:25 uur

Chiefram

;D  Maar je maakt mij niet wijs, dat de Nederlandse kassajuffrouwen oprecht geinteresseerd zijn in ons leven, hoor! ::)  De meesten keken ons niet eens aan en slechts een enkele wenste een fijne dag uit automatisme.  Geef mij dan maar "Hi, how are you" en "Have a nice day"!  Net als Bgroeneveld heb ik regelmatig hele gesprekken met de kassamensen en nog leuke ook.

Precies!

Ik heb het deze week ook weer meerdere keren ondervonden dat een simpele 'How are you today' het begin is van ontzettend leuke gesprekken met de Amerikanen. Als je zelf op zo'n zelfde vrolijke en spontane manier antwoord geeft en er vriendelijk bij lacht, dan heb je in Amerika al gelijk een ontzettend leuk gesprek aan de gang.

Ik kreeg vanmorgen zelfs op de luchthaven van Minneapolis/St. Paul in Minnesota nog een leuk gesprek met twee security mensen die mij moesten 'checken' voordat ik de terminals in mocht. Alleen maar door net zo spontaan en vriendelijk terug te doen.
#45 - 03-03-2006, 01:52 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15