Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe zien de Amerikanen ons? Deel je ervaringen

Discussie gestart

PetraVS

Alleen maar door net zo spontaan en vriendelijk terug te doen.

Ik denk, dat dit het dus is.  Claudia's Amerikaanse vriend doet spontaan en vriendelijk terug en hee, surprise!, de Nederlanders reageren daar ook op en antwoorden begaan.  Zo verschillend is het allemaal niet, wereldwijd :D.
#46 - 03-03-2006, 03:36 uur

MiamiHeat

De NL jeugd aan de kassa is echt onvriendelijk maar ouderen zijn erg netjes.
#47 - 03-03-2006, 12:36 uur

Poison ArroW

ik werkte ook aan kassa van de mc toen ik 16 was ofzo...jaren terug, maar ik haatte het? waarom mensen zeiken altijd, heb je dit erbij gedaan en dat. Serieus ik werdt er gewoon agressief van maar zo zijn meeste klanten in nederland he. Veel wantrouwen en gaan alles nog 3 keer nachecken en heel irritant praten enzo  2006-05 Sommige niet hoor...
#48 - 03-03-2006, 12:44 uur

Chiefram

ik werkte ook aan kassa van de mc toen ik 16 was ofzo...jaren terug, maar ik haatte het? waarom mensen zeiken altijd, heb je dit erbij gedaan en dat. Serieus ik werdt er gewoon agressief van maar zo zijn meeste klanten in nederland he. Veel wantrouwen en gaan alles nog 3 keer nachecken en heel irritant praten enzo  2006-05 Sommige niet hoor...

Helaas moet je in Nederland wel 3x alles natrekken als je eten bij de McDonalds bestelt, omdat er gewoon vaak ongeinteresseerd met de bestellingen van klanten omgegaaan wordt. Na 10x foute inhouden bij de McDonalds te hebben gekregen (missende dingen, zoals sausjes, etc.) dan is het gewoon niet meer leuk en wordt je als klant echt wel een keer pissig! Het is niet leuk om elke keer weer opnieuw terug te moeten voor iets dat 'vergeten' is, waarvoor je wel hebt betaald.

Ook heb ik een keer een heel boze brief naar de manager van de McDonalds in Dordrecht geschreven dat dit nu al de zoveelste keer is fout gegaan met de bestellingen. Kom je thuis, wil je lekker gaan eten, blijkt dat ze de mayo zijn vergeten bij de frietjes en de sausjes bij de kipnuggets. Kun je al die dingen droognaar binnen gaan zitten werken.

Kreeg ik een brief terug: "Sorry, maar wij zijn mensen en dan kunnen dingen fout gaan. Neem deze brief maar mee en je mag voor een x-aantal personen (ik dacht 4) gratis komen eten wat je maar wilt".

Ik weer een brief terug geschreven dat ik niet zit te wachten op een gratis maaltijd van de McDonald, maar dat ik wil dat ze beter de bestellingen moeten kontroleren. Ik heb die gratis maaltijd dan ook schriftelijk 'bedankt'.

Kreeg ik weer een brief dat ze mij persoonlijk graag wilde uitnodigen en een rondleiding wilden geven om mij te laten zien hoe alles achter de schermen werkt. Okay, leek me leuk, dus ik er heen en dat was wel gaaf. Ik stond in de koelcell waar alles opgeslagen was, kreeg de kantoorruimtes te zien. Toen ik vertelde dat de kaas van de cheeseburgers zo lekker was, kreeg ik een heel pak met (ik geloof) iets van 250 plakjes kaas mee naar huis! Hahaha... die heb ik wel meegenomen natuurlijk, hahaha...

Maar men was niet bereidt om de kontrole van de bestellingen extra te kontroleren, zodat de mensen dus krijgen wat ze vragen. Dat vond ik vreemd. Tuurlijk maken mensen fouten, maar niet bij 80% van de bestellingen.

Dus die ergernis van mensen (klanten) bij de mcDonalds kan ik me wel voorstellen, zeker als je een ongeintereseerd iemand hebt die je bestelling moet opnemen.
#49 - 03-03-2006, 17:32 uur

jaborg

Wij hebben ook een keer een belachelijke ervaring gehad in een Mac Donald

Wij waren al op zoek naar de camera van Candid Camera

Alles wat maar fout kon zijn in een MC was fout. Zelfs 1 van de hogere die de volgende dienst had werd er niet goed van.
De milkshakebekers werden niet goed neergezet en vielen dus uit de machine. Daar gleed het personeel (express) doorheen,
de hele zaak was te vies om aan te pakken, De saus voor het ijs liep er gewoon buitenom. Het chagerijnige personeel, die gewoon nergens aan wilde beginnen en de op dt moment leidinggevende die helemaal niets interesseerde.
En nog meer van deze ellende. We wilde ook een klacht indienen maar nergens een adres te vinden.

De volgende keer dat we zijn gegaan hebben we even om het hoekje gekeken hoe het er toen uitzag. Dat was wel heel anders gelukkig.

#50 - 03-03-2006, 19:32 uur

Poison ArroW

whaha ja er ging vaak mis, ik werdt vaak pissig ik wou liever keuken...gezellig chillen met vrienden enzo snel werken en gezellig maken, kassa is stress stress ik wordt daar gek daarom vondt ik klote als ik kassa moest  2006-05

ik had het naar me zin daar, goeie crew enzo...maareuh bedrijfsleidster was een bitch veel vrienden waren weg gegaan door haar...ik kwam terug van vakantie iedereen vroeg aan mij hoe het was ging ze zeggen slome sukkel. Ik had het niet meer toen en had ik ontslag genomen.

Ergste wat ik meegemaakt heb bij de mcdonalds, is dat ik cadeautjes kreeg van een meisje knuffel aansteker met mijn naam enzo en ze wist dat ik vriendin had echt dom. Daarna had ik verkeerde tijd gezegd dat ik afgewerkt was en kwam later terug omdat ik iets vergeten was en zag ik dat meisje huilen ,en het was kermis dus hele mac vol. Al die mensen kijken naar mij en huilende meisje collega's met me praten whaha echt erg drama  2006-05
#51 - 04-03-2006, 01:07 uur

essie

hallo,
wij waren in Juni 2005 in Amerika en zaten op een binnenlandse vlucht van Washington DC naar New York. Het was een klein vliegtuigje waar denk ik maar 50 man in kon, over het algemeen allemaal amerikanen. We hadden vertraging, dus we zaten wat om ons heen te kijken toen we het gesprek opvingen van twee amerikaanse mannen rond de 50, ze hadden het ja ja over de Nederlanders en de Belgen.
Heel grappig want ze hadden geen idee dat wij (nederlanders) in het vliegtuig zaten. Ze vonden dat we een sociaal land waren en zeer vriendelijke mensen. Ze vonden het raar dat als je in Nedreland de gevangenis indraaid dat je dat nog steeds maandelijks een deel van een uitkering krijgt.
Grappig was ook dat ze niet zo goed konden beslissen wie nu vriendelijker waren de Belgen of de Hollanders.
Het is altijd leuk om op die manier te horen hoe anderen over Nederlanders denken.

Verder als Amerikanen vragen waar je vandaan komt is onze ervaring dat Nederland toch wel moeilijk te plaatsen in maar als je Amsterdam zegt gaat er vaak wel een lampje branden, Alleen jammer dat men vaak denkt dat Amsterdam een land is..... We hebben al vaak uitgelegd dat dat de hoofdstad van Nederland is hi hi hi

groetjes ess
#52 - 07-04-2006, 11:46 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

gehoornde

Toen ik de grootmoeder van mijn vrouw de eerste keer ontmoette had ze totaal geen idee waar Belgie was. Tijdens een gesprek met haar over koetjes en kalfjes wees ze opeens naar de microgolfoven en zei: "Look,this machine here is called a microwave,you can heat up food in it and you can do all kinds of other things with it. I bet they dont have that over there in Belgium aye??" LOL  ;D .Ze dacht dus dus dat Belgie een of ander derde wereld land is ofzo.

Het is me al meermaals overkomen dat mijn vrouw haar familie verbaasd is dat we hier in Belgie toch op hetzelfde technologisch niveau staan als in de "good ole usa",zoals zij dat zeggen. Het stoort me eigenlijk niet,is best grappig.

Wat me wel stoort is dat zij de "social security system" zoals we dat in Belgie kennen een slecht systeem vinden: "No way i'm gonna pay for somebody else". Beetje egoïstisch maarja,die mensen zijn dat niet gewoon dus ik maak er ook noiit een punt van en treedt niet in discussie over dat onderwerp.
#53 - 17-04-2006, 21:10 uur

Jill

ik verschiet er altijd van hoeveel de amerikanen die ik ken van België weten. Misschien hebben ze stiekem vanalles gegoogled vanaf dat ze wisten dat ik belg was, maar ze kenden zelfs vb het verschil tussen Walen en Vlamingen, ze wisten vanalles over Brussel enzo... En natuurlijk ook de chocolade en de wafels! (en Stella!)
#54 - 17-04-2006, 22:35 uur

Jez

Wie vertelde er nou dat een Amerikaan dacht dat België in een burgeroorlog is verwikkeld, tussen de Vlamingen en de Walen?
#55 - 17-04-2006, 22:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dusza

Wie vertelde er nou dat een Amerikaan dacht dat België in een burgeroorlog is verwikkeld, tussen de Vlamingen en de Walen?

Ik heb je zo'n verhaal ooit verteld, maar dat ging niet over Amerikanen, dat waren Italiaanse studenten. Ik was deed een reis langs enkele Italiaanse kunststeden ten tijde van de hete strijd in Voeren (gebroers Hapart), waar Vlamingen en Walen met elkaar in de clinch gingen. (en ik; ik wist toen niet eens waar Voeren lag!  embarressed )
#56 - 17-04-2006, 23:35 uur

ProUSA-Ewout-

ik werkte ook aan kassa van de mc toen ik 16 was ofzo...jaren terug, maar ik haatte het? waarom mensen zeiken altijd, heb je dit erbij gedaan en dat. Serieus ik werdt er gewoon agressief van maar zo zijn meeste klanten in nederland he. Veel wantrouwen en gaan alles nog 3 keer nachecken en heel irritant praten enzo 2006-05 Sommige niet hoor...

Hey ex collega, ik heb zelf ook bij de MC gewerkt voor een paar maanden. Ik was gestopt toen ik de examens kreeg in 5 havo, ik had lang te weinig voor school gedaan en moest dus echt even scoren. En nu werk ik bij de Burger King, en ik sta kassa, ik werk bij de BK van Schiphol voor de douana, de grootste BK van de wereld en het is er dan ook bijna altijd druk. Op vrijdag zijn vaak iets van 20 kassa's open en zo kan ik wel even doorgaan. Maar wat ik wilde zeggen is dat ik die stres wel vond meevallen, en ook de klanten die zeuren kan je groepen opsplitsen. Zelf merk ik altijd dat de buitenlanders nog het geduldigste zijn, Amerikanen vaak ketchup willen en dat de engelsen geneigd zijn om een biertje te vragen. Maarja dat verkopen we helaas niet.  Zelf sta ik al 1.5 jaar kassa bij de Burger King maar ook ik maar wel is fouten, dan vergeet ik een sausje maar als er dan iemand terugkomt, dan krijgt hij 3 sausjes ervoor in de plaats plus mijn oprechte excuses.

Vooral als het druk is bij zo'n fastfood restaurant adviseer ik mensen om goed de spullen na te checken, als je een bestelling doet, zeg dan vooral duidelijk wat je precies wilt hebben. Denk niet dat het vanzelfsprekend is dat je saus krijgt, dat verschilt namelijk per filiaal, verder kan ik vertellen dat de menus die op de reclame borden staan vaak exclusies extra's zoals sausjes zijn. Verder is er hier dan (bijna) altijd sprake van een medium menu.  Oh en heb je is een koude burger, eet hem dan niet op, breng hem terug en je krijgt een nieuwe .. De burger word weggegooid en jij krijgt dat broodje waar je voor betaald hebt. 
#57 - 18-04-2006, 14:08 uur
God bless the USA

GoGriz

Tja, als je zegt dat je van Belgie bent dan kennen ze inderdaad meestal chocolats, beer en wafels. 

Ze hebben me hier wel gezegd dat de 'Montana Militia' ervan overtuigd is dat BELGIE plannen heeft om de US over te nemen.  Deze groep denkt dat er constant zwarte (belgische) spionagehelikopters -of vliegtuigen overvliegen enz.    En dit is dus geen grap!   
#58 - 18-04-2006, 15:30 uur

Flying Dutchman

Amerikaanse meisjes vinden je als "european guy" zowieso geweldig!  american women love european guys with their accents...... geloof me ;)
#59 - 26-04-2006, 06:38 uur

Jez

Ik had er in de rubriek "Lees boeken" al over geschreven, maar hier nogmaals een tip:

Het boek "Beneden de zeespiegel; een Amerikaan in Holland" door Steven Stupp. De auteur woonde en
werkte een tijd in Nederland en heeft een boekje geschreven over hoe hij als " echte Amerikaan" tegen
Nederland aankijkt. Erg vermakelijk geschreven en wellicht steken we er nog iets van op  ;)
Te koop bij de Slegte voor 4,99
#60 - 26-04-2006, 16:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15