Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huidige Ford Mustang prijzen!

Discussie gestart

Chiefram

Omdat ik afgelopen zaterdag bij de Ford dealer ben langsgeweest om een afspraak te maken voor aanstaande zaterdag voor een 10.000 mile beurt, heb ik natuurlijk mijn naam en telefoonnummer moeten afgeven. Twee dagen later (gisteren) lagen er een 4-tal brochures in de brievenbus. Allemaal persoonlijke brochures in full color met mijn naam op zowat elke pagina gedrukt.

Dat hebben ze niet alleen snel gedaan, maar ook mijn adres achterhalen, de folders drukken (zal wel afdrukken zijn geweest) en per post versturen, zodat ik ze de maandag erop in huis had!

De brochure van de Mustang trok mij wel, omdat ik er toch nog steeds serieus over nadenk om mijn vrouw's '03 Mustang Convertible om te ruilen voor een '06 exemplaar. Ik blijf de Mustang gewoon eng mooi vinden en hoe langer ik er naar kijk, hoe gekker ik word, hahaha...

Maar toen ineens de prijzen opdoken, werd ik helemaal gek. Moet je kijken:



Gloednieuw en dat al voor onder de 20 duizend dollar (!!).
Wat kost dit nou in Nederland?

 ???
#1 - 01-02-2006, 00:43 uur

Jez

Van de website van Ford:

"De Ford Mustang is leverbaar vanaf € 38.000,- voor de coupe en € 46.000,- voor de convertible.

Ouch!  :'( :'( :'(
#2 - 01-02-2006, 00:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Holy Moly... en dat vanaf...

Dat is even slikken. Kan iemand mij dan vertellen hoe het komt dat er een begrotingstekort is of is geweest in Nederland als men zulke bedragen voor slechts 1 auto durven te vragen? Het is voornamelijk de BPM...

Waar blijft dat geld in hemelsnaam?
#3 - 01-02-2006, 02:36 uur

sweatbox

Waar blijft dat geld in hemelsnaam?

Bij deze mannen, en de staat. Dit is Amerikaanse import en dat werkt altijd kostenverhogend (cd's uit Europa zijn ook niet te betalen in de VS). Voor een echte vergelijking kun je beter naar de Focus kijken.
#4 - 01-02-2006, 08:21 uur

MiamiHeat

Chief............wil je dit soort zaken niet meer vermelden. Het werkt nogal deprimerend als wij deze prijzen zien..................

Afgelopen vrijdag was ik ff bij Van Kooy (Mercedes, Smert, Dodge, Jeep, Chrysler) omdat ik een afspraak voor een beurtje moest maken. Staat daar een Chrysler 300C 3.5 Ltr V6 van 2004 met 50K op de teller.  Ziet er gelikt uit (http://cjdsnlnl.r66.co.uk/DealerSites/Site/Dealer/carview.aspx?carId=500743645...............vraagprijs 47.000,- euro!!!!!!!! Zijn ze helemaal GEK geworden.

Tevens ook een hagelnieuwe Chrysler 300C Touring V6..........wat extra's aan boord.....prijs: 83.000,- Euro !!!!!!!!!!!!!!!!

Erg Deprimerend.........echt waar :'( :'(
#5 - 01-02-2006, 13:55 uur

Chiefram

Waar blijft dat geld in hemelsnaam?

Bij deze mannen, en de staat. Dit is Amerikaanse import en dat werkt altijd kostenverhogend (cd's uit Europa zijn ook niet te betalen in de VS). Voor een echte vergelijking kun je beter naar de Focus kijken.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb het aan den lijve ondervonden toen ik nog in Nederland woonde. Ik wilde een CD hebben van Soesja Citroen. Deze CD is in Nederland geproduceerd en nog veel sterker: in mijn woonplaats Dordrecht! Deze CD kostte destijds (we hadden toen nog de guldens) Hfl 42,50 !!!

Ik heb deze puur Nederlandse CD in Amerika besteld voor iets van $13 dollar !!! Gloednieuw, dus geen tweede hands ofzo. Ja, bij cdnow.com

#6 - 01-02-2006, 16:05 uur

Chiefram

Chief............wil je dit soort zaken niet meer vermelden. Het werkt nogal deprimerend als wij deze prijzen zien..................

Afgelopen vrijdag was ik ff bij Van Kooy (Mercedes, Smert, Dodge, Jeep, Chrysler) omdat ik een afspraak voor een beurtje moest maken. Staat daar een Chrysler 300C 3.5 Ltr V6 van 2004 met 50K op de teller.  Ziet er gelikt uit (http://cjdsnlnl.r66.co.uk/DealerSites/Site/Dealer/carview.aspx?carId=500743645...............vraagprijs 47.000,- euro!!!!!!!! Zijn ze helemaal GEK geworden.

Tevens ook een hagelnieuwe Chrysler 300C Touring V6..........wat extra's aan boord.....prijs: 83.000,- Euro !!!!!!!!!!!!!!!!

Erg Deprimerend.........echt waar :'( :'(

Okay, ik zal het niet meer doen, hahaha... sorry !!!

Hier zijn de prijzen voor een 300C Touring V6 $28.540 dollar en voor de luxere 'signature series' betaal je $30.540 dollar.
Voor de 300C 3.5 Ltr V6 (maar dan wel het 2006 model en dus NIEUW) betaal je $24.200 dollar.

Moet je voor de gein eens naar de Chrysler dealer gaan en kijken wat je aan auto krijgt als je die goedkoopste uitvoering (die van 24 duizend dollar) wilt kopen. Bentley en Rolls Royce verbleken hierbij als je naar het interieur kijkt.

#7 - 01-02-2006, 16:12 uur

Loek

Niet helemaal eerlijk he?  Die prijzen die je in de folder ziet zijn exclusief belasting en afleveringskosten en andere bijkomende kosten.  Je kunt er meestal wel op rekenen dat er nog 10% op komt
#8 - 01-02-2006, 17:44 uur
« Laatst bewerkt op: 01-02-2006, 17:46 uur door Loek »

usaxtreme

de prijzen niet alleen maar te bedenken dat wegenbelasting niet bestaa t :o
#9 - 01-02-2006, 19:13 uur

Chiefram

Niet helemaal eerlijk he?  Die prijzen die je in de folder ziet zijn exclusief belasting en afleveringskosten en andere bijkomende kosten.  Je kunt er meestal wel op rekenen dat er nog 10% op komt

Dat is waar Loek, daar heb je helemaal gelijk in. Maar dan nog... wat is 10% als dit inklusief belasting en alle andere kosten is. Dan nog ga je lachend de garage uit. Maar inderdaad, ik had er niet bij vermeld dat in Amerika alles zonder BTW wordt vermeld.
#10 - 01-02-2006, 19:23 uur

Marc1972

(cd's uit Europa zijn ook niet te betalen in de VS).

Nou dat is niet helemaal waar. Wij hebben op vakantie in 2004 een cd'tje van Tiesto gekocht bij Virgin in S.F. voor 14 dollar nog wat. In nederland kregen we later een auto-ongelukje en heeft de cd het niet overleeft. Toch maar weer een nieuwe gekocht, maar die was toen iets van 18 euro!!!! Maarja, dat heeft niets met auto's te maken!
#11 - 01-02-2006, 20:05 uur

MiamiHeat

de prijzen niet alleen maar te bedenken dat wegenbelasting niet bestaat :o

En wat dacht je van Carpool stroken zonder omheining en slagbomen

oh..........we dwalen af  :offtopic:

Inderdaad met btw blijft het nog steeds erg deprimerend  :'( :'(
#12 - 01-02-2006, 21:00 uur

ejbgrinder

Citaat
de prijzen niet alleen maar te bedenken dat wegenbelasting niet bestaa t

In California heet de wegenbelasting Vehicle License Fee.  Je betaalt dit jaarlijks als "registration" voor je auto (de VLF en nog wat andere kosten), en krijgt dan een sticker die je op je kentekenplaat doet.  De VLF is aftrekbaar van de federale belasting.  Het bedrag is afhankelijk van de waarde van je auto, niet het gewicht, en het wordt dus elk jaar minder. 
#13 - 08-06-2006, 00:42 uur

Chiefram

Zijn die kosten in elke staat aftrekbaar van de belasting?

Ik heb ze namelijk niet afgetrokken het afgelopen jaar, terwijl ik toch een slordige $1700 dollar voor 3 auto's heb neergeteld.
#14 - 08-06-2006, 01:10 uur

Loek

Ja Chief, ze zijn in Colorado ook aftrekbaar.  Ik heb het ook afgetrokken, net als in voorgaande jaren.  Als je volgende jaar je belasting aanslag invult en je gebruikt een software programma zoals TurboTax of zo, dan meldt die dit soort aftrekposten.  De kosten van het programma zelf zijn ook weer aftrekbaar van de belasting (voor het volgende jaar).
#15 - 08-06-2006, 16:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15