Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

iets kopen in usa

Discussie gestart

Jez

Nou, genoeg tips in elk geval!
Maar ik denk, dat ik me aan Bakvet's advies hou en 'm gewoon in Nederland koop. Een goede camera is heel belangrijk voor mij (Voorbeeld? Op onze huwelijksreis stonden we in Calais, toen we erachter kwamen dat mijn camera nog leuk in Kaatsheuvel stond. We zijn terug gereden........) en die wil ik op m'n gemak kopen.

Ach, mocht ik 'm nog niet hebben vóór we naar Amerika gaan, wie weet loop ik er daar tegenaan en anders maar niet.

In elk geval, thanks voor het meedenken!
#31 - 10-04-2005, 10:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Het belangrijkste met zulke dure camera's is garantie. Zorg ervoor dat je ook daadwerkelijk garantie hebt bij Nikon hier in Nederland! Ik zit zelf aan te denken om misschien een Canon 350D daar te gaan halen.

In dat geval is het waarschijnlijk slim om wel de doos en handleiding en installatie cd's etc. in Amerika achter te laten (misschien kunnen de laatste 2 na gestuurd worden door vrienden etc.? Handleiding is bijna altijd ook te downloaden en te printen), als je hem dan gewoon in je handbagage ofzo hebt alsof je het standaard gebruikt en uit Nederland hebt meegenomen zal de kans wel een stuk kleiner zijn dat ze geld willen zien dan als je met de originele doos + handleiding + cd's etc. aan komt zetten, haha.

Uiteraard alles uit de verpakking halen en die daar laten (ook kabels etc.).
#32 - 11-04-2005, 12:22 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Loek

Mijn zwager wilde hier in de US de Cannon Rebel kopen, maar zag ervanaf nadat hij van Cannon te horen kreeg dat de garantie niet geldt in Europa.  Dat is ook de reden dat de Cannon in Europa duurder is.  In Europa krijg je 2 jaar garantie, de rest van de wereld maar 1 jaar.  Die 2 jaar is Cannon door de EU opgelegd en rekent dat weer door in de prijs van hun producten in de EU.
#33 - 11-04-2005, 22:11 uur

visuar

Naast belasting en invoerrechten enzo natuurlijk :-X

Waarschijnlijk wordt het dan toch maar in NL kopen....
#34 - 12-04-2005, 15:06 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Wat ben ik toch ook blond....................
Onze oom Ron komt volgende maand naar Nederland. Da's een Amerikaan, en die zou voor mij een camera mee kunnen nemen! Niks geen invoerrechten enzo.
Scheelt me minimaal €300,-!

Oh, het wordt trouwens de Pentax isds, en Pentax heeft een wereldwijde garantie.
#35 - 27-04-2005, 21:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Oh, het wordt trouwens de Pentax isds, en Pentax heeft een wereldwijde garantie.

Ik zou het toch even checken.  Cannon's "world wide warranty" geldt niet in EU countries (staat in de kleine lettertjes)
#36 - 28-04-2005, 06:09 uur

Jez

Hmm, dat zal ik dan doen, Loek!
Sneu voor Canon dat hun world niet wider is dan de States........... ;)
#37 - 28-04-2005, 10:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Ik heb dat van die garantie net even opgezocht, en bij Pentax kun je die er toch gewoon bijkrijgen!


International Warranty Card

New PENTAX products do not automatically come with an international warranty that covers all PENTAX products around the world. However, it is possible to obtain an International Warranty Card through PENTAX Imaging Company, Inc. after you have purchased a PENTAX product. If you bought your PENTAX product in the United States and are traveling to a foreign country for an extended period of time, we can send you an International Warranty Card to cover your product while you are abroad. We will also send you a list of authorized service centers around the world.

#38 - 28-04-2005, 11:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Hmm, dat zal ik dan doen, Loek!
Sneu voor Canon dat hun world niet wider is dan de States........... ;)

Ja, en dat terwijl het een Japan's merk is ...

 ;)
#39 - 28-04-2005, 17:49 uur

Jez

Oh ja, hihihi  :-[ :-[
#40 - 29-04-2005, 22:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

KH

Ik heb het zelf ook ooit meegemaakt. Voor een 'prikje' een bestelling gedaan in Amerika, en toen DHL het pakje bij me thuis kwam afleveren moest ik nog eens een astronomisch bedrag aan taxen betalen.
De oplossing: vraag aan de verkoper of ie op de verpakking wil schrijven dat het om een "GIFT" gaat of "PROMO"-materiaal. Immers, op die manier voor je ook geen echte 'waarde' in, en moet je er ook geen taxen op betalen. 1 keer hebben ze mij liggen gehad, tot ik van iemand vernam om alles als "GIFT" of "PROMO" te laten versturen. Sindsdien bestel ik op die manier regelmatig CD's e.d. in de states en ik heb nooit nog een euro betaald.
#41 - 31-05-2005, 08:11 uur

Jez

Jaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!! Mijn camera is aangekomen in Nederland!
Hij is geweldig, alleen is het een beetje jammer dat de flitser stuk is........... Dat is weer mijn geluk  :'( Dus hoe nu? Ik heb nog geen internationale garantiekaart; dat duurt zeker een maand. Maar weer meegeven aan oomlief? Klinkt ook niet aantrekkelijk.

Dus heb ik Pentax Benelux gebeld, het verhaal verteld en ook gezegd dat ik nog geen internationale garantie-kaart heb. Da's dus geen enkel probleem! Deze Pentax is het servicecenter voor Europa en ze doen niet zo moeilijk over die kaart. Als ik maar de bon heb en het garantiebewijs (de gewone, niet de intern.). Donderdag breng ik 'm er naartoe en dan kan ik 'm een weekje later weer ophalen!
#42 - 31-05-2005, 08:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik heb het zelf ook ooit meegemaakt. Voor een 'prikje' een bestelling gedaan in Amerika, en toen DHL het pakje bij me thuis kwam afleveren moest ik nog eens een astronomisch bedrag aan taxen betalen.
De oplossing: vraag aan de verkoper of ie op de verpakking wil schrijven dat het om een "GIFT" gaat of "PROMO"-materiaal. Immers, op die manier voor je ook geen echte 'waarde' in, en moet je er ook geen taxen op betalen. 1 keer hebben ze mij liggen gehad, tot ik van iemand vernam om alles als "GIFT" of "PROMO" te laten versturen. Sindsdien bestel ik op die manier regelmatig CD's e.d. in de states en ik heb nooit nog een euro betaald.

Ik bestelde destijds ook altijd al mijn CD's in de USA via CDNOW. Vaak met 5 tegelijk. Een keer zat er een rekening bij van de Nederlandse belastingdienst. Ik viel echt om van verbazing welk bedrag ik moest 'bijbetalen'! De CD's had ik achteraf beter in Nederland kunnen kopen, want dit sloeg werkelijk helemaal nergens meer op!

Verder heb ik nog nooit zoiets meegemaakt en kreeg altijd gewoon de CD's zonder faktuur van de NL belastingdienst thuis gestuurd...

Ik denk dat ik gewoon een keer pech heb gehad. Maar goed, al met al was ik aanzienlijk goedkoper uit in al die jaren! LOL!

(En dan ECHT veel goedkoper)!
#43 - 31-05-2005, 16:13 uur

Chiefram

Jaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!! Mijn camera is aangekomen in Nederland!
Hij is geweldig, alleen is het een beetje jammer dat de flitser stuk is........... Dat is weer mijn geluk  :'( Dus hoe nu? Ik heb nog geen internationale garantiekaart; dat duurt zeker een maand. Maar weer meegeven aan oomlief? Klinkt ook niet aantrekkelijk.

Dus heb ik Pentax Benelux gebeld, het verhaal verteld en ook gezegd dat ik nog geen internationale garantie-kaart heb. Da's dus geen enkel probleem! Deze Pentax is het servicecenter voor Europa en ze doen niet zo moeilijk over die kaart. Als ik maar de bon heb en het garantiebewijs (de gewone, niet de intern.). Donderdag breng ik 'm er naartoe en dan kan ik 'm een weekje later weer ophalen!

Ah Jez, dat vind ik zielig!!! Je was zo blij dat je kamera kwam en dan heb jij dit weer. Hopelijk komt het allemaal goed, vind het echt rot dat precies jij dit weer moet meemaken...

 :-[ ;)
#44 - 31-05-2005, 16:14 uur

Jez

Dank je, Cheif  :'(
Maar ik heb alle vertrouwen in Pentax en ik ben nog steeds superblij met m'n camera!!!!!
Ik heb er nog niet heel veel mee kunnen spelen, maar zie hier een voorbeeld, foto van m'n schoonmoeder:


#45 - 31-05-2005, 20:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15