Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Illegale Software en MP3's

Discussie gestart

globetrotter

Een kennis is een paar jaar geleden op vakantie in Amerika geweest.
Tijdens deze vakantie gebruikte hij een illegale versie van Tomtom navigatie. Ook had hij gedownloade muziek bij zich.

Komende zomer ga ik samen met mijn broer naar Amerika, en we willen daar gebruik maken van een navigatie-systeem.
Om geen problemen te krijgen bij de douane e.d gaan we een legale versie van Tomtom aanschaffen.

Mijn kennis vindt dat we gewoon een illegale versie van Tomtom kunnen gebruiken, omdat hierop toch niet wordt gecontroleerd.
Maar mijn broer en ik denken hier anders over, en geven liever wat extra geld uit voor een legale versie.

Is ons gevoel juist? Zijn de Amerikanen echt zo streng als wij denken?
En wat zijn de boetes/straffen als je illegale software en/of muziek in je bezit hebt bij een controle?
#1 - 05-02-2007, 11:04 uur
« Laatst bewerkt op: 24-02-2007, 14:16 uur door globetrotter »

Wop

Hier kunnen we natuurlijk maar 1 antwoord opgeven.
We gaan niemand aanraden om illegale software te gebruiken.
#2 - 05-02-2007, 15:01 uur

GoGriz

Het is altijd beter om legale software / mp3's te hebben.  Ik heb wel nog nooit controle of dergelijke gehad/gezien..
#3 - 05-02-2007, 16:00 uur

bgroeneveld

Je kennis loopt toch ook niet een supermarkt binnen en neemt daar een appel of een reep chocola mee, omdat "het er toch maar eentje is en er liggen er zoveel". Illegale software is hetzelfde.

Plus: als je die paar centen meer uitgeeft en een legale versie koopt, kun je 'updates' krijgen. En als er iets mis gaat, heb je vaak een helpdesk die je uit de problemen kan helpen (of niet, maar da's een andere discussie).
#4 - 05-02-2007, 19:18 uur

Mississippi

Is ons gevoel juist? Zijn de Amerikanen echt zo streng als wij denken?
En wat zijn de boetes/straffen als je illegale software en/of muziek in je bezit hebt bij een controle?

Dit lijkt me niet een probleem dat specifiek is voor de VS. Je mag ook in Nederland geen illegale software gebruiken.
Je kan dus ook bij de Nederlandse douane in de problemen komen als je terugkomt.

Het lijkt me wel een probleem om te zien of een MP3 illegaal is of dat het van een legale CD komt.



#5 - 05-02-2007, 19:41 uur

globetrotter

Ik vind ook dat je gewoon je software en muziek hoort te kopen.

Maar ik vroeg mijzelf af hoeveel risico mijn kennis heeft gelopen door een illegale versie van Tomtom mee te nemen op vakantie in Amerika.

In Nederland zal het allemaal wel meevallen met eventuele boetes e.d. (wat ook niet helemaal klopt).
Maar in Amerika, en andere landen zijn ze volgens mij veel strenger hierin.
Ik meen ooit gehoord te hebben dat in Noorwegen er grote boetes staan op gekopieerde CD's, terwijl je in Nederland wel een kopie mag maken?

Maar wat zijn nu de boetes/straffen in Amerika, als je illegale software en/of muziek in je bezit hebt?
#6 - 05-02-2007, 19:59 uur

bgroeneveld

Ik denk dat de gemiddelde politie-agent/douanier/immigratie-agent wel wat anders aan haar hoofd heeft dan controleren of een Nederlander een legale of illegale versie van Tomtom heeft meegenomen.
#7 - 06-02-2007, 03:47 uur

patnl1

wij hebben thuis een hele verzameling Cd's.
maar ik neem liever een kopie van een cd mee op vakantie dan het origineel, een kopie vind ik niet zo erg als ie verdwijnt maar mijn eigen cd's hou ik toch liever thuis. (wij nemen dus kopietjes mee want wil de echte liever veilig thuis laten)
heb het nog niet meegemaakt dat ze onze map met cd's open hebben gemaakt om te checken of ze wel echt zijn.
en hoe bewijs je dan dat de originelen thuis liggen??? denk echt dat ze wel wat beters te doen hebben....

maar inderdaad mag illegaal downloaden natuurlijk niet ???
#8 - 07-02-2007, 14:45 uur
Americaholic and loving it

MiamiHeat

Ik denk dat de gemiddelde politie-agent/douanier/immigratie-agent wel wat anders aan haar hoofd heeft dan controleren of een Nederlander een legale of illegale versie van Tomtom heeft meegenomen.


Nou.....zeg dat niet te snel hoor........ook ik kreeg allerlei vragen over al mijn gebrande cd's die ik bij me had.....
#9 - 07-02-2007, 19:47 uur

Willem goes Miami

CD zijn daar goedkoper, en je hebt wel dan de USA uitvoering van de cd die hier toch vaak net effe iets anders zijn.
Uit het vinyl tijdperk, voor de jongere onder ons die grote zwarte schijven, heb ik diverse LP daar gekocht omdat er toch nummers en hoezen anders waren.
Gewoon lekker legaal aanschaffen, en voor software zijn er vaak trial versies om te zien of het wat voor je is, kun je later gewoon registreren voor een schappelijke prijs.
#10 - 09-05-2007, 07:17 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15