Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

iran

Discussie gestart

Mrjn

Bush sluit geweld tegen Iran niet uit

JERUZALEM - De Amerikaanse president George Bush weigert het gebruik van geweld tegen Iran wegens de hervatting van nucleaire activiteiten van dat land uit te sluiten. Hij zei dat in
een interview met de Israėlische televisie, dat vrijdag is uitgezonden.

Toen hem werd gevraagd of het gebruik van geweld een alternatief was voor haperende diplomatieke inspanningen, zei Bush: "Alle opties liggen op tafel". "Het gebruik van geweld
is de laatste optie voor elke president. U weet dat we in het recente verleden geweld hebben gebruikt om ons land veilig te stellen", zei hij in een duidelijke verwijzing naar Irak. Dat vielen de Verenigde Staten in maart 2003 binnen.

"Ik was daartoe bereid als een laatste redmiddel om het land veilig te stellen en mensen de kans te geven in een vrije maatschappij te leven", voegde Bush er nog aan toe.

Bron: Telegraaf.nl
#1 - 12-08-2005, 22:26 uur

Norbert

Als Iran op wat voor manier dan ook wordt aangevallen, dan zullen er denk ik al gauw veel terreuraanslagen in Amerika plaatsvinden.

Iran staat erom bekend dat ze veel terroristengroepen ondersteunen. Een rechtstreekse aanval op Amerika kunnen ze niet, maar door middel van terreuraanslagen zal Iran zeker terugslaan.
#2 - 13-08-2005, 14:59 uur

Frank S

Iran waarschuwt Bush tegen aanval

Uitgegeven: 14 augustus 2005 10:51

TEHERAN - Iran heeft de Amerikaanse president George Bush gewaarschuwd dat hij een vergissing begaat wanneer hij het islamitische land met geweld wil bestraffen voor het Iraanse kernprogramma.

"Bush moet weten dat onze militaire capaciteiten veel groter zijn dan die van de Verenigde Staten", zei een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken zondag. "We denken niet dat de Verenigde Staten een dergelijke fout zullen begaan."

Bush weigerde vrijdag het gebruik van geweld tegen Iran uit te sluiten. "Alle opties liggen op tafel", zei de president in een interview.
_____________________________________________________

Įls je deze man al serieus moest nemen, dan toch zeker niet meer na de vetgedrukte zin hierboven.
#3 - 14-08-2005, 11:07 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Mrjn

Wat ik me in dit hele verhaal zat af te vragen (misschien had ik dat beter bij het eerste berichtje kunnen zetten...), heeft de VS nog genoeg mankracht om nu ook nog Iran binnen te gaan vallen? En als ze dat niet heeft, ik heb niet de indruk dat men in Amerika nog zit te springen om in het leger te gaan en zich vrijwillig aan te melden om Iran binnen te vallen.
Is dit alleen maar een loze dreiging van de VS? Of gaat Bush misschien wel de dienstplicht weer invoeren, bijvoorbeeld, om een inval in Iran te kunnen organiseren?
Er is een groep onderzoekers geweest die onderzoek hebben gedaan naar zelfmoordaanslagen. Hun conclusie is dat zelfmoordaanslagen toenemen als een (deel van een) volk de indruk heeft dat ze door een buitenlandse onderdrukker bezet worden. Zij schreven ook (wat ik niet wist) dat de VS een aanzienlijke troepenmacht in Saoudi Arabie gestationeerd heeft, wat het hoge aantal Saoudi's van 9/11 zou verklaren. Als deze theorie klopt (en ik vond hem erg plausibel), dan kan de VS inderdaad rekenen op nog meer ellende en dan nu ook van Iraniers.

Voor artikel over "The Logic of Suicide Terrorism": http://www.informationclearinghouse.info/article9453.htm
#4 - 14-08-2005, 11:47 uur

Chiefram

Iran waarschuwt Bush tegen aanval

Uitgegeven: 14 augustus 2005 10:51

TEHERAN - Iran heeft de Amerikaanse president George Bush gewaarschuwd dat hij een vergissing begaat wanneer hij het islamitische land met geweld wil bestraffen voor het Iraanse kernprogramma.

"Bush moet weten dat onze militaire capaciteiten veel groter zijn dan die van de Verenigde Staten", zei een woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken zondag. "We denken niet dat de Verenigde Staten een dergelijke fout zullen begaan."

Bush weigerde vrijdag het gebruik van geweld tegen Iran uit te sluiten. "Alle opties liggen op tafel", zei de president in een interview.
_____________________________________________________

Įls je deze man al serieus moest nemen, dan toch zeker niet meer na de vetgedrukte zin hierboven.

Hahaha... Ik moet met deze woorden ineens denken aan dat grappige mannetje uit Iraq, de zogenaamde woordvoerder van Saddam Hoesein, hahaha...

"Nee hoor, de Amerikanen zijn hier helemaal niet ingevallen..."... op hetzelfde moment moeten ze bukken, omdat de Amerikanen aan het bombarderen waren... En dan wonder boven wonder gaan ze gewoon weer verder met de TV uitzending om te zeggen dat Amerika niet Iraq is binnengevallen, hahahaha...

Ik moet altijd zo lachen om dat soort mensen met hun grote monden, hahaha... Het zijn net een stelletje kleuters. Precies zoals Pim Fortuyn het al zei: "Een achterlijk volk".
#5 - 15-08-2005, 05:41 uur

persianBrit

een van de redenen dat ik als iranees Bush steun is omdat hij tegen de huidige Iraanse overheid is.
als de overheid in Iran met geweld er uit dondert dan so be it.
ik ben islamitisch extremisme meer dan zat.., en van mijn part komt de shah weer terug maar geen moslim gespuis als die godvergeten idioten daar...  :-X >:( >:(

Ik houd van Iran (het land en de mensen) maar de overheid is een pain in the ass.
Ik ben dan ook ontzettend blij dat Bush duidelijk positie heeft gekozen tegen moslimgespuis in het algemeen , maar in dit geval ook nog eens tegen de organistatie die niet alleen Iran zelf terroriseert maar ook nog eens de "palestijnse" terroristen in Israel steunt om aanslagen te plegen tegen onschuldige burgers en Iraakse terroristen steunt dmv het geven van wapens en geld.. (doel: aanslagen plegen tegen de Amerikanen, engelsen etc..)

interessant genoeg is de MEERDERHEID van de iranezen in Amerika en Iran zelf (behalve die extremistische baard gasten) ook tegen het feit dat Iran nucleair stuff mag ontwikkelen...

"Iran waarschuwt Bush" : die baardgasten kunnen waarschuwen wat ze willen maar gelukkig is Mr Bush niet van plan om net zoals de Fischer, Jack Straw en die gast uit frankrijk (kan niet op zijn naam komen  ;D met de Mullahs rond de tafel te zitten om te vergaderen...

Met terroristen valt niet te praten: bedreigende taal is het beste middel om hun op hun knieen te krijgen...

Bush : Top president...!!!




#6 - 15-08-2005, 13:09 uur

Rogier

Als Iran nog meer wartaal gaat uiten moeten we ze gewoon 'nuken'. Ik ben het geijl van die landen zat, einde verhaal.


#7 - 15-08-2005, 17:17 uur

persianBrit

nuken zal gelukkig niet gebeuren mr rogier... maar een grondaanval is volgens mr Bush niet uit te sluiten...
#8 - 16-08-2005, 12:25 uur

Mississippi

nuken zal gelukkig niet gebeuren mr rogier... maar een grondaanval is volgens mr Bush niet uit te sluiten...


Beide varianten lijken me niet goed voor de wereldvrede en zeker niet voor de olieprijs  :o
#9 - 16-08-2005, 14:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15