Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

LA Gang Docu

Discussie gestart

JDenalane

http://www.jonhs.net/freemovies/bastards_of_the_party.htm

"Surrounded by death and the brutal lifestyle that feeds it, a Los Angeles gangbanger explores the history of Southern California street gangs from the 1950s through the 1990s in an attempt to fully understand his existence. Eloquently and passionately directed, Bastards of the Party humanizes the staggering casualties of the LA gang wars." -imdb.com




Het is erg hoe LAPD alles in gang zet om 'blacks' elkaar af te laten maken. Drugs verkopen in de ghetto's om oorlog te financieren. Sad..
en dan helemaal als je weet w de letters van crips eigenlijk betekenen en wat hun idealen waren.
#1 - 06-05-2007, 12:11 uur

JDenalane

sorry..
wist niet dat dit onder 'vreemde zaken' viel..
#2 - 07-05-2007, 01:15 uur

Mississippi

sorry..
wist niet dat dit onder 'vreemde zaken' viel..

Ik had dit moeten uitleggen. Dit onderwerp leek mij meer iets voor het forum "Amerikaanse samenleving" dan voor "Amerikaanse steden".
Je zou kunnen verdedigen dat de "LA gang wars." vreemde zaken zijn maar voor anderen is dit weer dagelijks leven....
#3 - 07-05-2007, 08:42 uur

jfeelders

Ik heb de documentaire net bekeken en het is inderdaad goed om te zien dat de 'ouderen' steeds weer inzien dat geweld en moorden nergens toe leiden. Ik ben niet goed genoeg op de hoogte om te kunnen zien of deze meningen ook echt een verandering kunnen maken in de gang-wereld. De rol van drugs en geld blijven een grote invloed houden en de kennis van de geschiedenis zal in de gang-wereld weinig invloed hebben... Mooie documentaire!
#4 - 07-05-2007, 09:12 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

JDenalane

@ Mississippi
Haha Nee joh, maakt mij niet uit waar 't staat.

Ik ben eerder verbaasd dat het gewoon een probleem is dat veroorzaakt en gewoon nog in stand wordt gehouden door de blanke amerikanen.
Klinkt misschien raar maar ik kan nu wel wat meer begrip opbrengen voor gangmembers. Ook al weet ik dat 't niet de juiste weg is en er altijd andere oplossingen zijn.
#5 - 08-05-2007, 01:46 uur

bgroeneveld

"Een systeem dat in stand wordt gehouden door blanke Amerikanen?"

En die arme zwarte mensen maar onder de duim van de baas blijven. Net alsof ze daar zelf niets aan kunnen doen, bijvoorbeeld door te beseffen dat drugs geen oplssing bieden en dat de enige manier om onder "the man" uit te komen is, zelf verantwoordelijkheid voor je eigen bestaan nemen.

Maar ja, blanken zien waarschijnlijk liever hun schuldgevoel bevestigd, het is en blijft "onze" schuld, nietwaar? En je kunt de niet blanken het niet kwalijk nemen, dat ze niet zelf iets aan hun situatie kunnen doen. Over paternalisme gesproken!


#6 - 08-05-2007, 04:58 uur

JDenalane

Makkelijk praten als je in een lekker veilige omgeving bent opgegroeid. Je kan niet ontkennen dat je als blanke in de VS alsnog meer kansen hebt. Ik weet niet hoe het is om daar op te groeien, net als jij. Ik heb helemaal geen schuldgevoel tegenover de zwarte bevolking daar, ik kan alleen wat meer begrip opbrengen voor de situatie.
#7 - 08-05-2007, 22:42 uur

bgroeneveld

Natuurlijk weet ik zo langzamerhand wel dat ik als blanke, Noordeuropees uitziende man heel wat minder problemen heb.

Waar ik over viel was die paternalistische toon die ik proefde uit de opmerkingen. Zoiets van: die arme zwartjes toch. Alsof die mensen niet voor zichzelf op kunnen komen. Ze hebben onze steun nodig, maar geen liefdadigheid.
#8 - 09-05-2007, 06:01 uur

Willem goes Miami

Condoleeza is AFRO-American, het is volgens mij de persoon die zelf bepaald of hij/zij bij een gang gaat. Het is heel makkelijk om te zeggen het is de ander die dit heeft veroorzaakt. Het ligt toch echt bij de persoon.
Mijn echtgenote is niet NL (komt uit het sub-continent) maar in haar gemeenschap stimuleren de ouders de kinderen om te studeren en hard te werken. Natuurlijk komen daar verkeerde personen voor, maar de roots liggen toch in het thuis front.
Niemand dwingt je om in de drugs scene te gaan of te gebruiken.
#9 - 09-05-2007, 07:12 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

JDenalane

De keus is natuurlijk altijd aan jezelf, dat ontken ik ook niet, maar ik denk dat je de peer pressure in die wijken toch onderschat. Vooral als je tussen het geweld opgroeit.
#10 - 09-05-2007, 23:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15