Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verlichting

Discussie gestart

Dirk S.

In januari zal ik naar New York verhuizen. Ik ben op de hoogte van de veschillen mbt voltage, stekkers, televisie etc, maar wat ik mij afvroeg is hoe het zit met de verlichting. Kan ik bijv. mijn NL schemerlamp (na aanpassing van de stekker) in de US gebruiken ? Ik heb verhalen gehoord dat de fitting en gloeilampen die in de US gebruikt worden anders zijn dan die in NL. Klopt dat ? Of kan ik ook gloeilampen kopen die op mijn NL fitting passen ?

Hopelijk kan iemand mij helpen !
#1 - 27-11-2005, 15:10 uur

Chiefram

Toen wij naar de USA verhuisden hadden wij ook een hele doos met gloeilampen meegenomen, maar we hebben ze weggegooid. Ik weet niet meer wat daar de reden van was, maar ik kwam er achter dat het hier niet werkte. (Ik weet alleen niet meer te vertellen waarom niet).

Ik denk dat je ook je schemerlamp niet echt kunt aanpassen naar het Amerikaanse systeem, tenzij je voor ca. 75 dollar or euro een omvormer koopt, maar dan zit je altijd met een lelijke 'doos' bij je schemerlamp.

Maar je kunt het altijd proberen...
#2 - 27-11-2005, 16:15 uur

Tekkel

Ik denk dat Dirk wil weten of de Amerikaanse gloeilampen in zijn nederlandse fittingen passen.
Dan zou hij dus een andere stekker aan zijn armatuur kunnen zetten, een amerikaanse gloeilamp erin en verlichten maar.

Bart
#3 - 27-11-2005, 16:24 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Jez

Vooropgesteld dat zijn lamp op 110 volt werkt..........
#4 - 27-11-2005, 16:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirk S.

Mijn vraag is inderdaad of de gloeilampen in de US (op voltage na) hetzelfde zijn als die in NL (en dus op de NL fitting passen). Zo niet, zijn er dan gloeilampen te koop zijn die wel op de NL fitting passen.
#5 - 27-11-2005, 23:00 uur

Loek

Ik heb vrij veel lampen uit NL naar de US meegenomen.  Het verbouwen is vrij simpel: alleen een nieuwe stekker eraan doen en de gloeilamp vervangen door een US model.  De fittingen zijn hetzelfde, er staan hier bij mij in huis verschillende NL lampen die prima werken hier in Colorado.
#6 - 28-11-2005, 17:48 uur

Dirk S.

Dank voor de hulp !
#7 - 28-11-2005, 21:52 uur

Mississippi

Weer zo'n Amerikaanse uitvinding  ;):

Edison Screw Cap:

Named after the pioneering inventor Thomas Edison, the Edison Screw or "ES" lamp fitting is used worldwide in a vast range of applications.

The most popular ES or E27 fitting is 27mm diameter and is widely used in both the US and Europe.

#8 - 29-11-2005, 20:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15