Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Moskee naast Ground Zero

Discussie gestart

Yessica

De opleveringsdatum van de nieuw te bouwen moskee naast Ground Zero ligt gevoelig. Deze datum is namelijk vastgesteld op 11 september 2011.
Ik kan me voorstellen dat mensen hier niet blij mee zijn, dat New Yorkers de anniversary (weet effe geen goede Nederlandse vertaling) van 10 jaar na 9/11 op een andere manier willen gedenken dan met de opening van een moskee  :-\

#1 - 17-05-2010, 06:40 uur



Wop

Het is misschien doemdenken. maar je zou haast denken dat het erom gedaan wordt.  embarressed
#2 - 17-05-2010, 08:43 uur

Sine Pari

Ik vind het godsgeklaagd dat men ten eerste een mosque naast ground zero wil bouwen en deze dan ook nog eens te openen op 9/11/11. Zijn genoeg andere plaatsen in NY waar ze deze mosque hadden kunnen bouwen.
#3 - 20-05-2010, 21:06 uur

Yessica

Tja, inmiddels heb ik al gelezen dat er een tweede, kleinere moskee komt, ook naast Ground Zero...  ???
#4 - 20-05-2010, 21:10 uur



Sine Pari

Er hoort gewoon geen mosque naast ground zero. >:( Wat is de volgende stap, een mosque neerzetten op het punt waar flight 93 neer kwam?
#5 - 20-05-2010, 21:50 uur

Jez

Ik zoek nog sponsors om een katholieke kerk in Irak te bouwen. Anyone?
#6 - 20-05-2010, 21:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Ik zoek nog sponsors om een katholieke kerk in Irak te bouwen. Anyone?
Gewoon aanvragen.
Hier sponsort het rijk, de gemeente ook mee, wellicht willen ze je ook daar wel subsidieren.
#7 - 20-05-2010, 22:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vincent77

Aan de ene kant vind ik het not done, aan de andere kant zijn ze nu eigenlijk zeker dat er geen nieuwe aanslag op het WTC gaat komen als die moskee er ook staat.
Alleen de opleverdatum is een beetje zuur inderdaad.
#8 - 23-05-2010, 11:45 uur

MiamiHeat

......
#9 - 23-05-2010, 12:29 uur

Hans B

Even een vergunninkje wat later afgeven en de bouw loopt vast wel enige vertraging op.
#10 - 23-05-2010, 13:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Skydriver

Als ze willen provoceren, dan zijn ze volgens mij daar toch écht aan het verkeerde adres...
#11 - 24-05-2010, 11:53 uur
The USA....What else?

hollandranch

Waarom op dit moment kan en mag alles, ook in Amerika, wat niet meer mag is Happy Christmas zeggen want dan proviceer je  :o
#12 - 24-05-2010, 17:27 uur

Yessica

Waarom op dit moment kan en mag alles, ook in Amerika, wat niet meer mag is Happy Christmas zeggen want dan proviceer je  :o

Ik had het erover met een zeer conservatieve amerikaanse vriendin van me (ze wil Obama graag inruilen voor Wilders, haha) en zij vertelde dat er een jongetje naar huis was gestuurd omdat hij een t-shirt aan had met de Amerikaanse vlag op Cinco de Mayo. Dat zou niet sensitief zijn geweest. Ik vind het doorslaan hoor, die politieke correctheid en vooral ook het opeisen van politieke correctheid. Zowel hier als in de VS.
#13 - 24-05-2010, 18:37 uur



hollandranch

Ik had het erover met een zeer conservatieve amerikaanse vriendin van me (ze wil Obama graag inruilen voor Wilders, haha) en zij vertelde dat er een jongetje naar huis was gestuurd omdat hij een t-shirt aan had met de Amerikaanse vlag op Cinco de Mayo. Dat zou niet sensitief zijn geweest. Ik vind het doorslaan hoor, die politieke correctheid en vooral ook het opeisen van politieke correctheid. Zowel hier als in de VS.

Amerika gaat meer op Europa lijken en dat heeft positieve en negatieve kanten. Wat ik jammer vind dat een land zijn identiteit kwijtraakt om immigranten niet te beledigen, vind simpelweg dat immigranten zich horen aan te passen aan het land of anders een ander land zoeken wat meer bij hub eigen achtergrond past, maar dat zal wel wat simpel gedacht zijn  ^-^
#14 - 24-05-2010, 18:50 uur

Rianne89

Ik vind het juist wel een mooi idee. Je maakt er een statement mee dat niet alle moslims slecht zijn. Dat het juist een enkeling is die verkeerde dingen doet.
Als het een kerk was geweest had je hier niemand over gehoord. Dus moet dit ook gewoon geaccepteerd worden.
#15 - 19-06-2010, 22:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15