Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

navigatie op htc zonder netwerkontvangst

Discussie gestart

carola1985

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over mijn navigatie. Ik heb een htc p3300 met daarop navigator6.

Nu vraag ik mij af of je gewoon kunt navigeren als je geen netwerkontvangst hebt. (dus geen bereik) Er zijn best wel veel plekken waar ik geen bereik zal hebben (denk ik)

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt,

Groetjes Carola
#1 - 07-08-2008, 10:11 uur

MiamiHeat

Navigatie gaat op GPS en niet op Netwerkontvangst..........je dient alleen een losse GPS ontvanger te hebben (of hij moet in jou PDA ingebouwd zijn)

#2 - 07-08-2008, 13:15 uur

hdeweert

Hallo Carola
De htc p3300 heeft gewoon gps aan boord dus kun je hem gewoon in Amerika gebruiken.
Met het juiste abonnement kun je er ook mee bellen. Als je geen netwerk ontvangst hebt om
 te bellen heb je wel gps ontvangst. Dit gaat nl via satellieten.
 Wel zul je de kaarten van Amerika moeten kopen als je die niet hebt

Harm
#3 - 07-08-2008, 14:59 uur

carola1985

Dank je wel voor jullie reacties,

Ik dacht wel zoiets maar wilde het even zeker weten. De kaarten van Amerika heb ik al aangeschaft,
ik vind alleen wel dat tomtom 'vreemde' routes geeft in vergelijking met triptik en andere routeplanners. De tijd van de routes
is vaak veel langer (dan heb ik het over uren langer) en hij rijdt vaak een hele andere route.

Maarja, het is fijn om bij je te hebben voor het gemak
#4 - 07-08-2008, 15:16 uur

MiamiHeat

Ik heb zelf TT Navigator gebruikt op mijn Nokia N73 en dat ging echt prima. Zijn echt niet uren langer onderweg geweest of "gekke" routes gereden. Wij nemen ook altijd de Rand McNally Road Atlas mee maar die hadden we echt niet nodig deze keer.
#5 - 07-08-2008, 15:31 uur

hdeweert

Je zult wel even op moeten letten met Tom Tom.
Mijn ervaring is dat hij je nog al eens over onverharde wegen wil sturen, maar over het algemeen is de route erg goed.
Triptik is niet vergelijkbaar met Tom Tom. Tom Tom is geen route planner.
Een van de betere route planners voor Amerika Is Streets & trips. Helaas alleen verkrijgbaar in Amerika.
Harm
#6 - 07-08-2008, 15:37 uur

Pieter79

Neem altijd een kaart mee als back-up. Ik heb 2 collega's die ook een HTC P3300 hebben/hadden waarmee ze flink wat problemen hebben gehad. Eentje van hen heeft z'n toestel al 3 keer retour moeten sturen en de ander heeft sinds kort ook problemen met verbindingen etc. De navigatie ging ook niet altijd vlekkeloos, maar na een soort van reboot actie (ik ken het toestel zelf niet goed) werkte het weer. Diegene die het toestel al 3 keer kapot had (net 2 maanden oud) heeft 'm weer ingeruild.

Misschien hebben ze net een slechte serie gehad maar ik wilde je dit toch niet onthouden, immers een gewaarschuwd mens telt voor twee... Zeker bij een klein apparaat zoals dit toestel met telefoon, wifi, gprs, gps en wat nog allemaal meer komt het allemaal wat kritischer en is de kans op problemen ook net iets groter. Als je dan in de middle of nowhere bent kunt je geen problemen gebruiken.

Ik neem zelf ook altijd mijn navigatie mee (voorheen huurde ik dat bij de auto) maar evengoed ging ook de road atlas in de tas. Just in case...

Gr. Pieter
#7 - 07-08-2008, 16:04 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

carola1985

ik denk ook dat tomtom, als je eenmaal aan het rijden bent, de tijd van de route corrigeerd. Dat doet ie hier in nederland ook. Dan blijkt het op een gegeven moment toch korter rijden.

Ik heb trouwens helemaal nog geen problemen gehad met deze telefoon, ik heb em nu sinds december dus dat is alweer een tijdje.
Heb ik toch ook een keer geluk :)
#8 - 07-08-2008, 16:15 uur

Loek

Ik vraag me af of TomTom aangezien het een europees merk is, de rijtijden berekent op basis van de gmiddelde snelheden die je in Europa kunt rijden, ook al heb je er US kaarten inzitten.  In Europa is de verkeersdichtheid een stuk hoger dan bijvoorbeeld in het zuidwesten van de US.  Misschien dat de schatting van de duur van een route bijvoorbeeld wel dichter bij de waarheid zit als je een route rijdt in het dichterbevolkte oosten van de US.
#9 - 07-08-2008, 16:21 uur

carola1985

Als ik de route bekijk klopt dat wel wat jij zegt, in Los Angeles e.d. kloppen de tijden wel.
#10 - 07-08-2008, 16:44 uur

MiamiHeat

Je zult wel even op moeten letten met Tom Tom.
Mijn ervaring is dat hij je nog al eens over onverharde wegen wil sturen, maar over het algemeen is de route erg goed.
Triptik is niet vergelijkbaar met Tom Tom. Tom Tom is geen route planner.
Een van de betere route planners voor Amerika Is Streets & trips. Helaas alleen verkrijgbaar in Amerika.
Harm


Ik gebruik Microsoft MapPoint (voorloper van Streets & Trips geloof ik), via dit programma zet ik de route uit die ik wil rijden en converteer de bestandjes dan naar TT bestanden. Laad ze in mijn TT als Favo en rijden maar. Heeft afgelopen vakantie echt goed gewerkt (boven verwachting...).
#11 - 07-08-2008, 16:51 uur

hdeweert

Ehhhh en anders gebruik je het gratis programma Tyre.
http://www.tyre.tk/
Geschreven voor motor rijders maar zeer goed te gebruiken voor Automobilisten die een route willen uitzetten en rijden met tom tom
Harm
#12 - 07-08-2008, 16:56 uur

MiamiHeat

Yeah....die heb ik ook.....perfect progje!
#13 - 07-08-2008, 16:59 uur

Mississippi

Ik gebruik Microsoft MapPoint (voorloper van Streets & Trips geloof ik), via dit programma zet ik de route uit die ik wil rijden en converteer de bestandjes dan naar TT bestanden. Laad ze in mijn TT als Favo en rijden maar. Heeft afgelopen vakantie echt goed gewerkt (boven verwachting...).

Goed tip!

Welke software gebruik je voor het converteren naar een TT bestand?

Hans
#14 - 18-08-2008, 17:04 uur

MiamiHeat

Ik gebruik ITN Converter.....je kan het downloaden van http://benichougps.blogspot.com/ tis een franstalige site maar het is een nederlandse versie (ITNConv v1.63)
#15 - 18-08-2008, 18:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15