Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nederlandse boeren in Ohio

Discussie gestart

Mississippi

Vandaag was er een item op het RTL4 nieuws over Nederlandse boeren die massaal naar Ohio trekken.
Ze starten daar bedrijven met geld dat ze in Nederland voor hun bedrijf en melkrechten krijgen.
De verwachting is dat zij op termijn 50% van de Amerikaanse melkproductie voor hun rekening nemen !

Het filmpje staat vandaag nog op de website van RTL4 bij "laatste video's"
#1 - 15-04-2005, 20:36 uur

xerxesc

Vandaag was er een item op het RTL4 nieuws over Nederlandse boeren die massaal naar Ohio trekken.
Ze starten daar bedrijven met geld dat ze in Nederland voor hun bedrijf en melkrechten krijgen.
De verwachting is dat zij op termijn 50% van de Amerikaanse melkproductie voor hun rekening nemen !

Het filmpje staat vandaag nog op de website van RTL4 bij "laatste video's"


Er is ook een soortgelijk programma die door de de Staat Iowa gesponsord wordt, ik zal de bronnen opzoeken en hier neerzetten.
#2 - 16-04-2005, 21:58 uur

Jez

En de strekking van dit verhaal is, dat die Hollanders onbeschaamd veel koeien hebben/willen en daardoor in Amerika voor een behoorlijk mest-overschot zorgen. Die Holandse strontboeren zetten de Amerikanen dus letterlijk in de shit, om het effe plat te zeggen.
En daar zijn die Amerikanen niet blij mee!!!
Ik zou dus, als ik in Ohio kom, niet vertellen dat ik uit Holland kom  :-[ :-[ :-[
#3 - 24-04-2005, 21:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

En de strekking van dit verhaal is, dat die Hollanders onbeschaamd veel koeien hebben/willen en daardoor in Amerika voor een behoorlijk mest-overschot zorgen. Die Holandse strontboeren zetten de Amerikanen dus letterlijk in de shit, om het effe plat te zeggen.
En daar zijn die Amerikanen niet blij mee!!!
Ik zou dus, als ik in Ohio kom, niet vertellen dat ik uit Holland kom  :-[ :-[ :-[

Het hoeft allemaal niet niet zo erg te zijn. In nieuw opgezette, moderne bedrijven kan de mest juist beter worden verwerkt.

Het is toch niet zo dat die Hollandse boeren en hun koeien meer mest per liter melk produceren  ???

Het probleem voor de Amerikaanse boeren lijkt mij dat ze met hun bestaande bedrijven niet op kunnen tegen die Hollanders, die met veel geld een efficient bedrijf opzetten. Zo'n groot bedrijf kan waarschijnlijk tegen lagere kosten werken. De Hollandse bedrijven verdringen dan de Amerikaanse. Kwestie van een vrije economie, de sterkste bedrijven zullen overleven. Zo werkt dat, zeker in de VS.

Ga er maar vanuit dat die Amerikaanse koeien netzoveel mest produceerden  ;)







#4 - 24-04-2005, 21:35 uur
« Laatst bewerkt op: 24-04-2005, 21:37 uur door Mr Mississippi »

Jez

Die koeien produceren per koe evenveel (denk ik, nooit gemeten eigenlijk) maar volgens het programma hadden die Nederlandse boeren al giga-boerderijen en wilden ze flink uitbreiden. De Nederlandse boerderijen zijn dus x-maal groter dan de Amerikaanse, dus produceren per boerderij (en niet per koe) meer mest, meer stank en meer verontreiniging. Er waren hele protestacties gaande tegen deze boeren.

En diezelfde boeren waren dus hier weggegaan omdat hier in Nederland wèl allerlei regels aan het boeren zitten, zoals grootte van de stal en productie van mest.

Verder weet ik er ook de ballen van. Ik wilde alleen maar aangeven dat die Nederlandse boeren met dit item in een behoorlijk negatief daglicht werden gesteld.
#5 - 24-04-2005, 22:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Ik weet niet of het om dezelfde boeren ging, maar ik heb hier een documentaire gezien over boeren uit het buitenland (Europa en Japan) die kwa concurrentie de vloer aanveegden met de amerikaanse boeren.  Overigens niet zo vreemd volgens deze documentaire, aangezien de amerikaanse boeren bedrijven sinds 1925 niet waren veranderd.  De buitenlandse boeren maken gebruik van zeer moderne agrarische middelen die hoge investeringen vergen, maar op de lange duur zichzelf terugbetalen.  De amerikaanse boeren hebben een nogal korte termijn denken, en hebben in de afgelopen jaren onvoldoende geinvesteerd in de modernisering van hun bedrijven.  Daar betalen ze nu voor, en geven daarvoor de "immigrant farmer" de schuld.
#6 - 25-04-2005, 19:10 uur

anja2

Leuk! ik woon op dit moment in texas





Anja
---------------------------
Veldspuiten kopen

#7 - 16-06-2017, 11:00 uur
« Laatst bewerkt op: 16-06-2017, 11:11 uur door anja2 »

Pieter79

Uiteindelijk gaat het erom wie het het beste doet voor de laagste kosten. Als dat immigranten zijn, so be it. Amerikaanse boeren zouden daar dan op moeten inspelen en hun boerderij moeten moderniseren. Hier in de Midwest met vooral corn and soybean is er niet veel competitie, maar fertilizer (mest) is en blijft iets dat nodig blijft. Ik zie dus niet echt een probleem met een mestoverschot, eerder een tekort.

Ik verdien mijn geld in de AgBusiness als een engineer, en ik kan niet zeggen dat Amerikaanse boeren niet blij zijn met Nederlandse boeren. Als Amerikanen zien dat het efficienter op een andere manier kan dan investeren ze daarin. Nederlandse boeren verdringen absoluut geen Amerikaanse bedrijven, mits de Amerikaanse boer met nieuwe ontwikkelingen meegaat. Doen ze dat niet en worden ze verdrongen, dan is dat hun eigen schuld.

Gr. Pieter
#8 - 17-06-2017, 04:52 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Leuk! ik woon op dit moment in texas

Anja
---------------------------
Veldspuiten kopen

Werk je ook in de AG Business (uitgaande van je 'veldspuiten' link)? Leuk om te lezen!

Gr. Pieter
#9 - 17-06-2017, 04:54 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Dirc

Was dit geen topic uit 2005  >:D
#10 - 19-06-2017, 11:18 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15