Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nederlandse jongeren negatief over Amerika en Bush

Discussie gestart

Skydriver

Ik weet het. Mijn vrouw is Israelische en die sprak liever geen woord Israelisch buiten de deur in Nederland. Er zijn daar een beetje te veel arabisch sprekende mensen die haar haar en haar volk wel eventjes een lesje zouden willen leren. Mijn vrouw heeft destijd (was verplicht) op school ook arabisch moeten leren, dus ze kan de gesprekken verstaan. Je wilt niet weten wat in die taal op de Nederlandse straten besproken werd. Daar mag je rustig bang van worden. Niet alleen mijn vrouw, maar ook wij Nederlanders. Laat staan de Amerikanen...

Dit geloof ik zonder meer! Het zou voor ons Nederlanders niet onverstandig zijn om allemaal eens een cursus arabisch te volgen..Kén uw vijand!
#16 - 26-03-2006, 23:19 uur
The USA....What else?

sweatbox

Het zou voor ons Nederlanders niet onverstandig zijn om allemaal eens een cursus arabisch te volgen..Kén uw vijand!

Voor Amerikanen is het niet onverstandig om Spaans (of Chinees) als tweede taal erbij te nemen. In 2050 zijn de niet europese immigranten in de VS in de meerderheid. In California is dat nu al het geval.
#17 - 27-03-2006, 00:34 uur

XcIsIoN

Toch weer knap dat "wij jongeren" weer over 1 kam worden geschoren. Ik denk dat je beetje moet kijken naar welk niveau men zit.
Ik zit nu op een HBO school en zit er met ontzettend veel mensen die ouders van buitenlandse afkomst hebben. Maar het zijn allemaal aardige mensen waar ik goed mee kan op schieten. Maar als ik kijk naar vrienden die het MBO doen en met wat voor mensen zij vaak optrekken hoor ik vaker 'racistische opmerkingen' dan op het HBO. Gelukkig zijn niet alle MBO'ers zo maar helaas overheerst de groep binnen het MBO het wel.
En over afgeven op de politiek, ik ben het niet eens met de oorlog op Irak maar dat is hun zaak. Ik vind persoonlijk de politiek in Nederland belangrijker.
#18 - 27-03-2006, 14:45 uur

Poison ArroW

ja algemeen best amerika haat maar amsterdam valt wel mee want ik heb amerikanen gesproken op vakantie en ze vonden amsterdam echt top en vriendelijk en omdat iedereen er engels spreekt  2006-05
#19 - 27-03-2006, 14:55 uur

Glenwood

Daarom schreef ik ook: bepaalde gedeeltes van Amsterdam en niet heel Amsterdam :)
De meeste toeristen komen het centrum niet uit een daar is het prima voor Amerikanen, maar 's avonds op bv het Mercator plein ligt het net even anders......
#20 - 27-03-2006, 16:51 uur

Skydriver

Het zou voor ons Nederlanders niet onverstandig zijn om allemaal eens een cursus arabisch te volgen..Kén uw vijand!

Voor Amerikanen is het niet onverstandig om Spaans (of Chinees) als tweede taal erbij te nemen. In 2050 zijn de niet europese immigranten in de VS in de meerderheid. In California is dat nu al het geval.
Dat geloof ik zonder meer. Er is echter een groot verschil tussen de immigranten in de US en hier. De meeste immigranten in Amerika voelen zich Amerikaan, en zouden absoluut niets ten nadele van het land ondernemen.
Dat is hier dus absoluut niet het geval... :(
#21 - 27-03-2006, 19:11 uur
The USA....What else?

Chiefram

Dat is inderdaad een heel groot verschil in vergelijking met Nederland.

Hier in Amerika heb ik een ontzettende grote bewondering voor de Mexicanen die zich hier werkelijk op topnivo inzetten als het om werken gaat. Ze zijn lief, beleefd, netjes en werken zich echt rot voor hun centen.

Hier zouden de meeste Marokkanen in Nederland een voorbeeld aan kunnen nemen. Dan zouden ze ook door het Nederlandse volk wat beter worden geaccepteerd denk ik.

(En ja, ook hier zijn er weer de uitzonderingen die de regel bevestigen, en wel aan beide kanten van dit verhaal).
#22 - 27-03-2006, 19:54 uur

USvsNL


Als ik met mijn Amerikaanse man door bepaalde gedeeltes van Amsterdam loop houden we soms toch maar uit voorzorg onze mond.

Oja? Ik loop gewoon met dit t-shirt door de straten van Amsterdam hoor: http://www.choiceshirts.com/item/k/a10921b/

 ;D
#23 - 27-03-2006, 21:38 uur

Skydriver

The USA....What else?

Poison ArroW


Als ik met mijn Amerikaanse man door bepaalde gedeeltes van Amsterdam loop houden we soms toch maar uit voorzorg onze mond.

Oja? Ik loop gewoon met dit t-shirt door de straten van Amsterdam hoor: http://www.choiceshirts.com/item/k/a10921b/

 ;D

WHAHH als ik iemand ermee ziet weet ik wie het is, krijg je wel eens reacties  2006-10
#25 - 28-03-2006, 01:24 uur

MetalPig

Lees dit eens allemaal even goed door: http://www.cu2.nl/forum.php/thread_view/29/449/?page=1. De gemiddelde Nederlanderse jongeren haten Amerika
De misvatting is dat op CU2 de gemiddelde jongere londloopt.

CU2 is voor VMBO-ers die in BrEeZah-tAaL schrijven. Eej skatjuh en soow.
#26 - 28-03-2006, 12:06 uur

B-man

Lees dit eens allemaal even goed door: http://www.cu2.nl/forum.php/thread_view/29/449/?page=1. De gemiddelde Nederlanderse jongeren haten Amerika
De misvatting is dat op CU2 de gemiddelde jongere londloopt.

CU2 is voor VMBO-ers die in BrEeZah-tAaL schrijven. Eej skatjuh en soow.

Ja, ik denk ook dat je voorzichtig moet zijn met het (te snel) trekken van conclusies!
#27 - 28-03-2006, 12:10 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Mrjn


Eej skatjuh en soow.

 :offtopic: :sorry:

Mijn BrEeZah-tAaL of MSN-taal is niet zo goed, dus wat staat hier in vredesnaam?
#28 - 28-03-2006, 12:37 uur

XcIsIoN

 :offtopic: he schatje enzovoort staat er.
#29 - 28-03-2006, 13:21 uur

JDenalane

De haat is vooral tegen Bush, niet zozeer tegen Amerikanen of Amerika in het algemeen.
Jongeren zijn nu eenmaal iets sneller geneigd tot ongenuanceerdere uitspraken.
#30 - 17-04-2006, 18:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15