Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuwbouw begint op 'Ground Zero' in New York

Discussie gestart

Wop


NEW YORK - Bouwvakkers zijn donderdag in New York begonnen met de bouw van de Freedom Tower, op de plaats waar tot 11 september 2001 de twee torens van het Wereldhandelscentrum stonden.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Voor de camera's tenminste, eigenlijk begonnen de werkzaamheden al enkele weken geleden, terwijl de eigenaar van de bouwgrond nog in discussie was met de projectontwikkelaar over het bouwplan.


De toekomstige Freedom Tower

De bouwplannen voor de zogenoemde Ground Zero, waar terroristen ruim vier jaar geleden met gekaapte vliegtuigen de Twin Towers vernietigden en bijna 3000 mensen met zich mee de dood insleurden, hebben veel vertraging opgelopen. Donderdag kon dan eindelijk officieel de eerste spade de grond in, onder toeziend oog van projectontwikkelaar Larry Silverstein, burgemeester Michael Bloomberg en gouverneur George Pataki.

Hoog

De Freedom Tower wordt net zo hoog als de torens van het Wereldhandelscentrum waren. Een hoge mast moet ervoor zorgen dat het bouwwerk uiteindelijk 540 meter hoog wordt, of 1776 voet. Dat getal verwijst naar het jaar waarin de Verenigde Staten zich onafhankelijk verklaarden van Groot-Brittannië. Daarmee wordt de toren het hoogste bouwwerk van Noord-Amerika.

Naast de Freedom Tower verrijzen nog vier hoge kantoorpanden. Ook komt er een monument voor de slachtoffers van de aanslagen, dat door middel van private giften wordt gefinancierd en in 2009 af moet zijn. De Freedom Tower moet volgens de planning in 2010 zijn voltooid.


Bron : Nu.nl
#1 - 28-04-2006, 11:16 uur

B-man

Nu maar hopen dat alles vlotjes verloopt en dat we niet halverwege weer allerlei conflicten over geld krijgen! Ik ga het wel volgen in ieder geval, ben benieuwd hoe het gaat worden.

B-man
#2 - 28-04-2006, 11:48 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Wop

En ik ga in augustus even kijken of ze al opschieten!

Wop
( Voor het eerst terug sinds juli 2001 )
#3 - 28-04-2006, 12:22 uur

B-man

En ik ga in augustus even kijken of ze al opschieten!

Wop
( Voor het eerst terug sinds juli 2001 )

Ik hoop dat ik ook snel terug kan gaan om een kijkje te nemen. Ik heb het dan wel in alle fases gezien; voor 9/11, na 9/11 toen ze nog bezig waren met het "zoeken" en afgelopen jaar. Blijft toch altijd een raar idee.

B-man
#4 - 28-04-2006, 12:28 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Annemiek

Afgelopen zaterdag zijn we er geweest. Veel vond ik niet veranderd sinds 2 jaar geleden, maar toch is er hard gewerkt. Er is een nieuw metro station station verrezen, dat is toch al een hele grote nieuwbouw geweest, alleen is het ondergronds zodat je er niet veel van ziet.
Het blijft indruk maken. In het nieuwe metro station hangen tekeningen van kinderen die ze na 9/11 gemaakt hebben.
Als je er bent neem ook een kijkje in St. Paul's chapel, de tentoonstelling "Unwavering Spirit", met alle steunbetuigingen van de hele wereld.
#5 - 28-04-2006, 14:42 uur

sweatbox

De officiële site

De bouw is hier ook live te volgen
#6 - 28-04-2006, 22:29 uur

Annique & Maarten

Over drie weken de vorderingen eens bekijken. Hopenlijk is Ground Zero nog wel goed te bezoeken.
#7 - 30-04-2006, 09:42 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15