Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Allergievrije kat

Discussie gestart

Bakvet

Is dit nu echt of niet?

Bedrijf komt met allergievrije kat op de markt

Uitgegeven: 27 oktober 2004 20:58
Laatst gewijzigd: 28 oktober 2004 12:05

LOS ANGELES - Een Amerikaans bedrijf komt binnenkort met een allergievrije kat op de markt. Door genetische manipulatie beschikt het dier niet over een allergie veroorzakende proteïnen, waar miljoenen mensen last van hebben.

Volgens een eigen verklaring is het Californische bedrijf bezig met het fokken van een Britse kortharige kattensoort. Door genetische manupilatie wordt het gen dat de allergie veroorzaakt, geblokkeerd.


Naar verwachting komt de eerste allergievrije kat in 2007 op de markt. Het bedrijf hoopt de allergievrije dieren in de Verenigde Staten te kunnen verkopen voor 3500 dollar. De dieren doen in Japan naar verwachting 10.000 dollar. Het bedrijf verwacht alleen al in de VS per jaar 200.000 katten te kunnen slijten. Belangstellenden kunnen nu alvast een aanbetaling doen van 250 dollar.

Naar schatting 10 procent van de Amerikaanse bevolking, onder wie kattenbezitters, is vatbaar voor allergieën die katten meebrengen en irritatie veroorzaken aan ogen, neus, longen of huid.

Kunnen deze mensen over drie jaar naar hun aanbetaling fluiten? Vast wel.

Ik heb wel eens van allergievrije muizen gehoord. Maar die moest je met een draadje op je computer aansluiten.
#1 - 29-10-2004, 00:25 uur

Chiefram

Ik denk dat ik maar weer eens ruimte vrijmaak om aandelen te kopen. Ik zal de beurs dan ook goed in de gaten gaan houden, hahaha...

 :D
#2 - 29-10-2004, 18:53 uur

Jez

Klinkklare onzin! Allergische reacties op katten worden veroorzaakt door de huidschilfers van een kat, voor zover ik weet niet door proteïnen (oftewel eiwitten). De ene kat heeft daar meer last van dan de ander, dus de allergische reactie op de ene kat is ook niet hetzelfde bij de andere. Het schijnt zelfs,dat je als je allergisch bent voor de kat, je het lieve beest niet de deur uit moet doen; je groeit er dan vanzelf overheen. Net zoals je over heel veel dingen heen groeit.

Dit lijkt me dus puur een kwestie van geld willen slaan uit een ander z'n ongemak! Of bedoelen ze met allergievrije kat dat deze kat niet allergisch zal zijn.....?  ;D
#3 - 03-11-2004, 20:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Het zal me een worst zijn wat ze bedoelen, zolang ik maar een slaatje uit de aandelen kan slaan, hihi...  ;D

(En natuurlijk op tijd verkopen als het onzin blijkt, hahaha... )  :D ;)
#4 - 04-11-2004, 11:05 uur

roonlimburg

Nu nog een mauwloze kat.
#5 - 04-11-2004, 14:54 uur

Frank S

Nu nog een mauwloze kat.

Zoals deze:

#6 - 04-11-2004, 15:24 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

roonlimburg

Nee, dat is een mouwloze kat
#7 - 04-11-2004, 16:03 uur

Frank S

Nee, dat is een mouwloze kat

Ach, een lettertje meer of minder...
#8 - 04-11-2004, 16:12 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Hahaha  :D ;) ;D
#9 - 04-11-2004, 17:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15