Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Noord-Korea

Discussie gestart

HSmit

Nouja ik denk dat iedereen hier het wel gelezen of gehoord heeft: Noord-Korea heeft toegegeven kernwapens te bezitten.
Tijd voor de V.S om N-K aan te vallen...  :o wat zegt mevrouw Rice amerika heeft geen bedoelingen om N-K aan te vallen?!?!
kom op zeg dat was toch ook het excuus om om Irak aan te vallen?!

Ik ben anti-oorlog (over het algemeen dan) maar ik denk dat een nucleare aanval op Noord-Korea toch wel geoorloofd is hoor! zelf zonder de toestemming van de V.N
Aangezien Noord-Korea heeft toegegeven kernwapens te bezitten om zich te verdedigen (gebruiken ze als excuus) tegen de V.S.
en daarbij is het een land waarbij tirannie heerst. een foto van die leider daar bekladden staat de doodstraf op!
maar mevrouw Rice heeft gezegd dat het een regionaal probleem is... ???
#1 - 13-02-2005, 20:40 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2005, 21:58 uur door HSmit »

Jez

Maar hebben ze die olie nu dan ook?
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er zoveel moeite wordt gedaan voor iets dat over ca. 50 jaar toch op is.
#2 - 13-02-2005, 21:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

HSmit

ik weet niet zeker of ze t voor olie hebben gedaan (heb t al geedit) maarja om eerlijk te zijn ben ik nu Veel banger voor noord-korea dan voor mogelijke terroristen.
#3 - 13-02-2005, 21:59 uur

Jez

Oh ja? Ik heb daar nooit echt bij stil gestaan. Ik kan me er ook niet zo goed een voorstelling van maken, waardoor ik me er (nu) niet zo druk om maak.

Ik denk dat ik (onbewust misschien) wat meer de struisvogelpolitiek volg, hoewel ik me wel eens dingen afvraag.
Zoals: ze hebben nu toch Saddam Hoessein, wat gebeurd er met die man? Waar zit hij en wat doen ze er mee? Ik vind het daarover wel erg stil! En zijn we nog steeds op zoek naar Bin Laden?
#4 - 13-02-2005, 22:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Norbert

De raketten die Noord Korea heeft, kunnen Amerika en Europa niet bereiken. Ook is het niet zeker dat Noord Korea echt atoomwapens bezit of dat het alleen maar bluf is. Verder heeft Amerika op dit moment de handen vol aan Irak, en is Noord Korea niet in het bezit van olie of andere belangrijke delfstoffen.

Vandaar dat Noord Korea als een regionaal probleem wordt beschouwd.
#5 - 14-02-2005, 16:44 uur

Bakvet

Ik ben anti-oorlog (over het algemeen dan) maar ik denk dat een nucleare aanval op Noord-Korea toch wel geoorloofd is hoor! zelf zonder de toestemming van de V.N.

Ja dat zal ze wel afleren om zelf zulke wapens te maken!
Heb je al eens met je dokter over euthenasie gesproken?
#6 - 14-02-2005, 21:46 uur

Jez

Hihihi
#7 - 14-02-2005, 23:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

HSmit

Ik ben anti-oorlog (over het algemeen dan) maar ik denk dat een nucleare aanval op Noord-Korea toch wel geoorloofd is hoor! zelf zonder de toestemming van de V.N.

Ja dat zal ze wel afleren om zelf zulke wapens te maken!
Heb je al eens met je dokter over euthenasie gesproken?
Hoezo als ze dat zouden doen dan is het heus niet zo dat de halve wereld vergaat behalve een klein stukje azie...;) ik bedoel in japan is toch ook wel s een kernbom gevallen nou dat is een klein stukje land dat niet meer bruikbaar is pech gehad...
#8 - 15-02-2005, 11:53 uur

Jez

Ehm, jij was anti-oorlog...........?
#9 - 15-02-2005, 12:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

HSmit

Jah over het algemeen maar de oorlog tegen noord korea zou geoorlooft zijn tenzij hetgeen wat norbert zegt waar is dat ze ons toch niet kunnen bereiken dan mogen ze van mij hun gang gaan.. :P ja ik weet het ben een ongeloofelijke egoist
#10 - 15-02-2005, 12:38 uur

Jez

Hm, ik denk niet dat je "over het algemeen" anti-oorlog kunt zijn. Of je bent anti-oorlog, of niet. Je kunt ook niet "een beetje zwanger" zijn.
Niet om je aan te vallen ofzo, maar ik denk niet, gezien je berichten, dat je jezelf anti-oorlog kunt noemen.
Ach, waar maak ik me eigenlijk druk om? Sorry!
#11 - 15-02-2005, 13:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Jah over het algemeen maar de oorlog tegen noord korea zou geoorlooft zijn tenzij hetgeen wat norbert zegt waar is dat ze ons toch niet kunnen bereiken dan mogen ze van mij hun gang gaan.. :P

Dat kan je dus nooit met zekerheid zeggen. Er schijnt ook al een verdwaalde Noord Koreaanse sub in het Prinses Margrietkanaal gesignaleerd te zijn ter hoogte van het Sneekermeer.

Als jullie nou eens snel alle plaatsnamen veranderen (zoals ze in het zuiden met Carnaval doen) dan weten ze niet meer welke kant ze op moeten schieten.
#12 - 15-02-2005, 21:15 uur

Jez


Als jullie nou eens snel alle plaatsnamen veranderen (zoals ze in het zuiden met Carnaval doen) dan weten ze niet meer welke kant ze op moeten schieten.

Dat hebben ze toch al gedaan? Sneekermeer heet zoiets als Snitsjermeer, en als ze op Leeuwarden willen mikken, dan zoeken ze het vast niet in Ljauwert!
 ;D ;D ;D ;D ;D
#13 - 15-02-2005, 21:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

persianBrit

ik denk dat Amerika wijs genoeg is om te beseffen dat een oorlog met noord-korea zinloos is.

van Irak kon ik het me heel goed voorstellen, van Noord korea echter niet. President Bush deed er goed aan om Irak binnen te vallen en de mensen te bevrijden..., maar het is noodzakelijk om te beseffen dat dat ook kwam door de regio.. (the middle east is a region filled with dictatorships- with the exception of Israel- )

diplomacy is what needs to resolve this conflict, not war!

en ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor Noord korea ; de internationale druk is al groot genoeg op dat land en de koreaanse overheid is heus niet zo stom om zich compleet te isoleren door toekomstige cruciale adviezen van the Bush administration te negeren.



#14 - 15-02-2005, 22:12 uur

Bakvet

Uit de Tonight Show monoloog met Jay Leno:

Well more serious news now...

North Korea has declared they now have nuclear weapons, saying they need them to protect themselves from the hostile United States'.

President Bush said in a statement that 'North Korea has nothing to fear from America.' He added:  'Don't these people understand? We only attack countries that don't have weapons of mass destruction. We're not stupid!!'  ;D
#15 - 16-02-2005, 00:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15