Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wie wint Olympisch Basketbal Goud

USA
100%
5 (100%)
Kroatië

0 (0%)
Argentinië

0 (0%)
China

0 (0%)
anders

0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 5

Poll gesloten: 19-08-2008, 19:42 uur

Olympisch Basketbal

Discussie gestart

MiamiHeat

Chinese gekte rond NBA-sterren

De Goden zijn in China. Dinsdag namen de Amerikaanse basketbalmiljonairs uit de NBA twee uurtjes een kijkje in het olympisch dorp. In de grote eetzaal werden ze bijna bedolven onder hun minder gefortuneerde collega-sporters voor een foto of een handtekening. Gisteren was het de beurt aan de vertegenwoordigers van de internationale media tijdens een ingelaste persconferentie en opnieuw waren chaos, gekte en hectiek het gevolg. Gelaten ondergingen ze hun lot. "Dit hoort bij de Spelen", glimlachte LeBron James, sterspeler van Cleveland Caveliers.
Ondergebracht in een hotel met liefst zeven sterren moet de ploeg van coach Mike Krzyzewski naast olympisch goud ook het verloren respect zien te herwinnen. In de olympische geschiedenis veroverde 'Team USA' liefst twaalfmaal het goud, maar zowel bij de vorige Spelen in Athene 2004 als bij het WK in 2006 kwam men niet verder dan de derde plaats. "Ik wil dit keer met een andere smaak in mijn mond de Spelen afsluiten. De schande van toen moet worden uitgewist", aldus 'King James', één van de drie spelers (met Dwyane Wade en Carmelo Anthony) die er nog steeds bij zijn.

Jason Kidd (Dallas Mavericks) is de enige die de smaak van olympisch goud kent: van acht jaar geleden in Sydney. In 2004 beleefde hij het Amerikaanse echec van grote afstand, letterlijk en figuurlijk. "Ik was thuis, maar heb geen wedstrijd gezien. Ik stopte met kijken na de laatste oefenwedstrijd tegen Italië. Toen wist ik al dat het niets zou worden. Er stond geen team. Nu wel."

In het verleden werd het Amerikaanse 'Dream Team' altijd pas enkele weken voor de Spelen samengesteld. Meestal was dat een pijnlijke aangelegenheid. Vier jaar geleden regende het afzeggingen, ruim veertig in getal. De NBA-vedetten hadden geen zin of geen tijd in een uitje van een paar weken. Na Athene kwam men tot inkeer. In 2005 werd de route naar Peking ingeslagen met een vaste kern, waarvan LeBron James en Kobe Bryant de grote smaakmakers zijn. "Ik ben hier slechts om hun water en handdoeken aan te reiken", grapt Kidd.

Geen 'Dream Team' meer, maar 'Redeem Team' (herstelteam). Volgens James brandt het heilige olympische vuur in de hoofden van hem en zijn teamgenoten. "We hebben weinig olympisch kampioenen of NBA-kampioenen in de gelederen, maar wel uitsluitend winnaars. Drie jaar geleden zijn we samen aan dit project begonnen en daardoor is er cohesie ontstaan. Er staat nu écht een team. In vergelijking met vier jaar geleden is er een andere sfeer, andere spelers en bovenal een andere mentaliteit. We beseffen allemaal dat de Spelen veel groter zijn dan de NBA. Hier vechten we niet alleen voor onze ploeg, onze stad of onze staat, maar voor ons land."

Ook om die reden gaf het gezelschap gisteravond tijdens de opening collectief acte de présence, terwijl morgen al de zware groepswedstrijd tegen het China van superster Yao Ming wacht, met onder anderen president Bush op de tribune. "Iedereen in het team begrijpt dat we hier niet zijn om te feesten en te stappen, maar om goud te winnen", aldus Kidd, die nog nooit een duel met de nationale ploeg verloor. "En dat kan alleen als we het beste in onszelf naar boven halen."

#1 - 09-08-2008, 19:42 uur

MiamiHeat

En yeahhhhh USA int Gold Medal:

'Redeem Team' slides past Spain, carries out mission of Olympic gold

BEIJING (AP) -- Arm-in-arm, they climbed onto the middle of the medals platform, the spot that for so long was U.S. private property.

Some players flashed their Olympic medals to the crowd. One pretended to take a bite, just to make sure it was real.

Yep, it was gold -- the color the Americans always used to win but hadn't since 2000.Culminating a three-year mission to end years of embarrassment, the U.S. team survived a huge challenge from Spain, winning 118-107 in the gold-medal game Sunday. Order was restored in international basketball. "Much respect to Spain, but the U.S. is back on top again," LeBron James said at a press conference attended by the entire team.
But not by that much anymore. After overwhelming everyone for seven games, the Americans led by only four points with under 21/2 minutes to play. Then they proved they could handle a close game that it seemed would never come in Beijing. Their prize: the first U.S. gold medal since the 2000 Sydney Olympics.

Dwyane Wade scored 27 points for the Americans, who found a much gamer Spanish team than the one they humiliated by 37 points earlier in the tournament. Kobe Bryant added 20 points.

#2 - 24-08-2008, 19:47 uur

Wop

Ik heb echt een geweldige wedstrijd gezien vanochtend! Daar houdt ik nou van :-)  Spanje heeft fantastisch tegenstand geboden.
#3 - 24-08-2008, 20:29 uur

Hans B

Daar waar van vele wedstrijden niet eens een flits te zien was, zond de NOS de gehele basketbal finale life uit. Hulde.
Het was een geweldige pot en dat kwam vooral doordat Spanje er een echte wedstrijd van maakte. Hulde.
Ik heb genoten.

Hans
#4 - 25-08-2008, 12:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15