Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

PAL en NTSC

Discussie gestart

BvD

Ik ga naar west Amerika op vakantie.
nou overweeg ik sterk om daar een camcorder te kopen.
Amerika heeft het NTSC systeem Europa het PAL systeem.
Wie heeft ervaring met het kopen van video apparatuur in de USA?
Waar moet ik op letten?
Kan ik het dan in Nederland gebruiken?
Reageer maar AUB.
#1 - 26-05-2005, 22:40 uur

Chiefram

Ja, je kunt het zonder problemen in de USA kopen, ook al heeft het alleen NTSC. Maar... dan moet je in Nederland wel de fimpjes op je komputer gaan bewerken, alvorens je ze op CD/DVD gaat branden. Dus niet direkt vanaf je digitale kamera op je PAL TV, want dat gaat dan niet.

Je komputer kan alles gewoon aan en ga je branden, dan kun je aangeven op welke manier en waarvoor je het geschikt wilt hebben.

#2 - 26-05-2005, 22:56 uur

visuar

Niet doen! Ik zit in die wereld en je haalt je meer ellende op je hals dan dat het terug krijgt. Chief heeft gelijk dat je computer het kan "omzetten", maar daar verlies je ALTIJD kwaliteit mee. NTSC is een lagere resolutie dan PAL en heeft 30 beeldjes per seconden ipv 25. Hierdoor kan je schokkende beelden krijgen als je het gaat omzetten wanneer zaken bewegen in het beeld (of je de camera beweegt).

Camera's zijn hier in Nederland relatief niet heel erg duur, tenzij je een professionele camera wil (ik heb zelf een Canon XL1S gehad, wat semi professional is).

Je kunt ook grote problemen krijgen met garantie als er problemen zijn etc. Daarnaast heb je een kans dat de douane extra kosten in rekening brengt, zeker als ze zien dat het een US model is ipv een europa model.

In mijn mening kleven er veels te veel nadelen aan. Maar in welke camera ben je geinteresseerd?
#3 - 26-05-2005, 23:57 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Je hebt wel gelijk als je zegt dat er meer nadelen dan voordelen aan kleven...
#4 - 27-05-2005, 03:07 uur

Loek

In de professionele video wereld wordt NTSC spottend aan gerefereed als: Never The Same Color.   Het is kwalitatief zeker de mindere van de later ontwikkelde PAL en SECAM systemen, maar de amerikanen waren vroeg met TV en zitten eraan vast.  Ik zou kiezen voor een PAL camera, die je overigens in de US ook kunt kopen.  Moet je alleen even naar vragen.  B&H in New York bijvoorbeeld heeft waarschijnlijk wel PAL equipment.
#5 - 27-05-2005, 17:42 uur

S a V e

Denk ook aan de garantie,

veel merken geven bijvoorbeeld alleen eurpese (of in amerika, amerikaanse) garantie, mochten er problemen zijn dan moet je terug naar Amerika (wel een goede reden om weer te gaan  :P).

Maarja makkelijk is natuurlijk anders..
#6 - 29-05-2005, 11:36 uur
..::  Weblog usa 2006 http://usa.laren2.nl/ ::..

BvD

Oke mensen ik heb jullie advies ten harte genomen en de camera in Nederland besteld.
De korting die je hebt door het in Amerika te kopen weegt niet op als het achteraf niet naar je zin is.
DFan ben je namelijk dat voordeel al weer snel vergeten.

Allen bedankt voor het commentaar.
#7 - 31-05-2005, 18:31 uur

visuar

Loek, of "Never Twice the Same Color"  ;)

B&H is een erg goeie toko in NY (als iemand toch mocht besluiten om daar iets te gaan halen).

BvD: ik zou zeggen, goede keuse gemaakt! Wat is het geworden?
#8 - 16-06-2005, 16:48 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Bakvet

Jullie zijn wel erg anti NTSC. Ik heb een satellietontvanger, sommige zenders daarop hebben een NTSC signaal. Dat ziet er gewoon net zo perfect uit als het PAL signaal van andere zenders. Ik wil zelfs beweren dat de kleuren er mooier uitzien. Sterker nog: omdat NTSC op 60 Hz wordt uitgezonden, is het rustiger dan het trillende 50 Hz signaal van PAL.

Dat het NTSC systeem zo'n slechte naam heeft komt vooral doordat de TV-toestellen in die regio vroeger van een dramatisch slechte kwaliteit waren. Het maakte de kopers daar niet zoveel uit. Terwijl de Europese consument veel kritscher was, die gaf liever wat meer uit voor een beter toestel.
#9 - 16-06-2005, 21:04 uur
« Laatst bewerkt op: 16-06-2005, 21:07 uur door Bakvet »

visuar

Het is tegenwoordig ook stukken beter hoor bakvet, vandaar ook dat er een smiley bij mij achter staat. De uitdrukking is gewoon iets wat mensen zeggen bij NTSC (in de technische kringen).

In theorie maakt het niet zo heel erg veel uit, wel blijf ik er bij dat je beter apparatuur kunt kopen die bij je eigen land/standaard hoort omdat er allerlei "problemen" zijn waar je anders tegen aan loopt.

Ik denk dat 30 - 50% van mijn DVD's hier NTSC zijn (ik heb er over de 150), geen problemen mee!
#10 - 16-06-2005, 23:12 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

BvD

Hallo ,

Visuar het is een Sony DCR HC 19 geworden.
In Amerika komt deze overeen met de 21 die hier weer niet te koop is.
Ja wanneer doe je het goed?
Ik heb het risico niet willen nemen, je koopt zo'n ding voor een lange tijd en als de camera dan niet perfect werkt blijft dat een voordurende bron van ergenis, en dat moet ik niet hebben.
Ik heb bij mijn leverancier een heel goede deal kunnen sluiten voor mijn gevoel dus ik zit wat dar betreft niet met een kater.
Nu heb ik al wat kunnen oefenen voor ons vertrek op 17 juli.
Verder moet ik toch even kwijt dat ik heel veel info uit dit forum gehaald heb wat ik kan gebruiken tijdens onze reis.
#11 - 20-06-2005, 20:17 uur

Heivalido

balen ja, dat verschil, ik speel nu mijn europese playstation spelletjes in zwart wit op mijn amerikaanse TV  :'( :'(
#12 - 17-07-2005, 17:43 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15