Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Politie bestormt toeristenbus in NY + ontruiming Penn-station

Discussie gestart

Dusza

Uit de persberichten:

Politie bestormt toeristenbus in New York

NEW YORK - Zwaarbewapende politieagenten hebben op Broadway in New York een toeristenbus bestormd en een groep Aziatisch uitziende reizigers in de boeien geslagen. Een begeleider van de stadsrondrit belde de veiligheidsdiensten omdat vijf met Brits accent sprekende mannen verdacht vond.

Dat meldt de krant Daily News. De ongeveer 60 toeristen in de rode dubbeldekker moesten bij het incident van zondag met de handen omhoog de bus verlaten. ,,Scherpschutters richtten hun wapens op de bus'', zei een Canadese toeriste aan de krant. ,,De mensen stonden doodsangsten uit.'' De vijf Aziaten werden enige tijd later opnieuw vrijgelaten. ,,We willen vandaag nog naar huis'', zei een van hen aan de krant.
De New Yorkse politie liet gisteren ook het Penn-station ontruimen wegens bomalarm. Dat werd pas na een uur opgeheven. Een 43-jarige reiziger had tijdens een ruzie met een kaartjesverkoper gezegd dat hij een bom in zijn reistas had zitten. Wegens de sluiting van het station liepen alle treinen in het noordoosten van de Verenigde Staten vertragingen op.

25/07/2005


Wat je nu in Londen ziet, en blijkbaar ook in New York: om den duur is iedereen met een Oosters uiterlijk verdacht, iedereen met een rugzak... En natuurlijk heb je dan nog van die stomme oenen die zélf effe denken de leuke uit te hangen door te zeggen dat ze een bom in hun tas hebben zitten...
 
#1 - 25-07-2005, 15:13 uur

Nicole

Dat is volgens mij precies waar die terroristen op uit zijn: Chaos and disorder. Paniek zaaien en zorgen dat er angst en wantrouwen tussen de mensen ontstaat. Als ze maar genoeg angst onder toeristen veroorzaken heeft dat voor veel landen behoorlijke economische gevolgen.

Mensen die denken slim of grappig te zijn door te zeggen dat ze een bom of ander wapen snappen niet waar ze mee bezig zijn en hebben geen idee wat voor reacties ze bij mede passagiers teweeg brengen. Op Schiphol heb ik het wel eens meegemaakt dat passagiers zulke "grappen" maakten (en ze denken echt dat ze leuk zijn), gelukkig worden ze hard aangepakt.
#2 - 25-07-2005, 21:42 uur
Everything is bigger in Texas!

Jez

Op LAX staat een bordje, dat grapjes over terrorisme niet worden gewaardeerd. Ik denk ook niet, dat je dat daar moet proberen!

Ik wil graag een nieuwe fototas, en heb aan een rugzak zitten denken. Maar ik koop toch maar een gewone, want dan kan mijn man (Aziatisch uiterlijk) 'm tenminste ook afentoe voor me vasthouden.
#3 - 25-07-2005, 21:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Nicole

Toch te gek voor woorden dat je daar rekening mee moet houden als je een tas wil gaan kopen  ???

Op Schiphol hoef je de grappen ook niet te maken, je vliegt geheid niet naar je plaats van bestemming (dat was voor 11-9 al). Als de marechausse je niet eerst in je kraag grijpt dan verscheurt de piloot je ticket wel.
#4 - 25-07-2005, 22:01 uur
Everything is bigger in Texas!

Jez

Tja, uiterlijk is toch wel iets om rekening mee te houden. Nou is mijn man voor een Indo aardig witjes; de Europese invloeden zijn duidelijk te zien. Maar toch merken we het wel eens, dat we anders/minder vriendelijk behandeld worden, waarschijnlijk door zijn tintje.

Ik kan het nog sterker vertellen (en oh, ik ben dol op sterke verhalen  ;D). Een neef van mijn man is een echte "pinda" om te zien, naar het Arabische toe. Hij werkt al 20 jaar ofzo voor het Amerikaanse leger. Ten tijde van 9/11 werkte hij in het Pentagon. Nu werken daar nu gigantisch veel mensen. maar na de aanslag moest hij zich continue legitimeren en werd er - zelfs door naaste collega's - zeer wantrouwend naar hem gekeken.

Tja, uiterlijk is nou eenmaal het 1e wat je ziet.........
#5 - 25-07-2005, 22:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Dat hebben we dan allemaal aan die 'bewuste bevolkingsgroep' te danken, dat iedereen nu wantrouwend is.

Ik zal me ook niet echt lekker voelen als ik in een vliegtuig moet stappen met van die Arrafath theedoeken om hun hoofd, die Arabisch spreken. Ik zou mijn vlucht 'voorbij' laten gaan, maar wel met duidelijke kennisgeving van de oorzaak.
#6 - 26-07-2005, 03:01 uur

sweatbox

Tja, uiterlijk is toch wel iets om rekening mee te houden. Nou is mijn man voor een Indo aardig witjes; de Europese invloeden zijn duidelijk te zien. Maar toch merken we het wel eens, dat we anders/minder vriendelijk behandeld worden, waarschijnlijk door zijn tintje.


Hoe bebedoel je dat je daar rekening mee houdt? Mijn vriendin is ook Indisch, maar van een andere behandeling heb ik nooit iets gemerkt.

Trouwens wel typisch dat bijna iedere Indo ook familie in de VS heeft.
#7 - 26-07-2005, 20:46 uur

Jez

Ja, kwee nie, we hebben wel eens (niet vaak, hoor) het gevoel dat we anders behandelt worden dan de mensen voor of na ons. Ik hou niet bewust rekening met mijn man's uiterlijk, maar nu er zo'n heisa is over getinte mensen met rugzakken, moet ik daar toch wel even aan denken.

Dat er zoveel indo's in Amerika zitten, is heel logisch. De (meeste) Indo's kwamen in Nederland net na de WW II, toen ze in Indonesië niet meer welkom waren. Hier werden ze in repatriëringskampen gestopt en hier waren ze ook niet echt welkom, met hun rare kleurtje en taaltje. Bovendien was het hier koud! En weinig kansen om iets te maken van het leven. In Amerika waren er veel betere kansen, vooral voor de kinderen van de repatrianten, hun kleurtje maakte er niet uit en het klimaat leek heel wat meer op wat ze
gewend waren.

Van de generatie van mijn schoonvader (rond de 70 nu) zijn er destijds behoorlijk wat naar Amerika vertrokken.
#8 - 26-07-2005, 20:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sweatbox

Ik ben, voor zover ik weet, nooit een Indo tegen gekomen zonder familie in Amerika. Mijn vriendin heeft twee ooms daar, waarvan een in Nashville.

De verhalen over hoe men destijds in Nederland werd ontvangen en behandeld zijn idd. soms beschamend.
#9 - 26-07-2005, 21:06 uur

Jez

Zou misschien een leuk, nieuw topic zijn! En inderdaad, ik ken er ook niet 1 zonder familie in Amerika! Mijn man heeft er 4 ooms & tantes wonen en de nodige neven & nichten. De meesten wonen in Californië, of zijn daar begonnen.
#10 - 26-07-2005, 21:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

wiepster

Tja, uiterlijk is toch wel iets om rekening mee te houden. Nou is mijn man voor een Indo aardig witjes; de Europese invloeden zijn duidelijk te zien. Maar toch merken we het wel eens, dat we anders/minder vriendelijk behandeld worden, waarschijnlijk door zijn tintje.

Tja, uiterlijk is nou eenmaal het 1e wat je ziet.........

Wij kennen dat helaas, mijn partner is Afro-american, heeft dus geen tintje maar een tint  ;), onze dochter dus ook  ::) en ik durf mijn dochter dus niet alleen naar Florida te sturen, wat een aantal zaken een stuk ongecompliceerder zou maken.
Maar de behandeling die wij regelmatig meemaken op vliegvelden is soms bizar te noemen en daar wil ik haar zonder onze begeleiding niet aan bloot stellen....

Ook tijdens de weken rond Sinterklaas moest ik 'm regelmatig uitleggen waarom hij soms "Pete"genoemd werd.......

#11 - 27-07-2005, 23:38 uur

Jez

He bah, wat vervelend. Zo vervelend is het bij ons gelukkig niet. Maar er is gewoon veel onbenul, vooral bij een lichte tint. Mijn zoon heeft een tintje, lang, zwart, krullend haar en vaak een baseballpet op. Ik kan me voorstellen dat men hem wel eens voor Marokkaans aanziet.

Wordt jou ook wel eens gevraagd of je je dochter hebt geadopteerd? Mijn collega hoorde dat in het begin regelmatig; blanke moeder met 2 bruine kindjes (van haar Trinidadse man). Die moeten wel geadopteerd zijn!
#12 - 27-07-2005, 23:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

wiepster


Wordt jou ook wel eens gevraagd of je je dochter hebt geadopteerd? Mijn collega hoorde dat in het begin regelmatig; blanke moeder met 2 bruine kindjes (van haar Trinidadse man). Die moeten wel geadopteerd zijn!

Alleen maar!! Vooral toen ze klein was, nu is ze 12 en is dat wel afgelopen gelukkig.



#13 - 28-07-2005, 00:03 uur

Jez

Wat zijn we toch kleingeestig in Nederland!
Mijn collega heeft ook nog eens als "nadeel" dat haar achternaam Mohammed is. Da's geen beste naam tegenwoordig. Moet je je de gezichten voorstellen als ze dan een Hollandse blanke zien!
#14 - 28-07-2005, 00:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

wiepster

Wat zijn we toch kleingeestig in Nederland!

In Nederland valt het nog mee, alleen op dit moment moet je geen moslim achtergrond hebben......
In de States gebeurt het ook, alleen wat erger en niet alleen over adoptie en dan van beide kanten..je mag niet mengen.....
#15 - 28-07-2005, 09:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15