Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

portofoon op GSM-functie

Discussie gestart

jfeelders

In diverse Amerikaanse reallife-series (zoals o.a. op Discovery te zien) zie je mensen regelmatig contact met elkaar zoeken via hun mobiele telefoon, maar dan als portofoon. Ze houden de GSM voor zich i.p.v. aan hun oor en na het afsluiten van hun boodschap hoor je 2 portofoon-piepjes (a la 'roger').

Is dit een uitbreiding op het amerikaanse GSM-netwerk? Hoe heet een dergelijke functie? Welke toestellen ondersteunen dat? Hoe werkt het?
#1 - 05-06-2006, 19:02 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

sweatbox

In diverse Amerikaanse reallife-series (zoals o.a. op Discovery te zien) zie je mensen regelmatig contact met elkaar zoeken via hun mobiele telefoon, maar dan als portofoon. Ze houden de GSM voor zich i.p.v. aan hun oor en na het afsluiten van hun boodschap hoor je 2 portofoon-piepjes (a la 'roger').

Is dit een uitbreiding op het amerikaanse GSM-netwerk? Hoe heet een dergelijke functie? Welke toestellen ondersteunen dat? Hoe werkt het?

Deze functie heet "Push to Talk" en is volgens mij spraak over een dataverbinding. Het werk idd. als een walkie talkie.
Moderne Nokia telefoons (o.a mijn Nokia 6230i) bieden de functionaliteit, alleen blijven de Nederlandse providers achter.
#2 - 05-06-2006, 20:45 uur

vwkever

Nieuwe Nokia's hebben inderdaad een Walkie-talkie functie. Volgens mij werkt dat al wel in NL. Is het niet zo dat die telefoons dan een verbinding onderling hebben zonder tussenkomst van de provider?? Net zoals een "echte"walkie-talkie..
#3 - 06-06-2006, 13:38 uur
We zijn (helaas) weer terug uit de USA! Zie het verslag op http://vwkever.web-log.nl

visuar

Mijn "werk" Nokia heeft ook PTT. Als ik het in druk zegt ie dat ik een PTT provider moet invullen ofzo die ik niet bij de T-Mobile gegevens heb gekregen. Zal nog wel niet werken op de Nederlandse netwerken (zoals gewoonlijk) dus
#4 - 27-06-2006, 20:53 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Annique & Maarten

De enige die het eventueel op korte termijn aan zou gaan bieden is T-mobile.
Zij hebben onlangs laten weten dat dit toch nog enige tijd (misschien jaren) op zich laat wachten.
#5 - 23-07-2006, 14:46 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

HenkM

Uhhh, misschien mis ik wat maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is met een gewone  mobiele-telefoonverbinding ?  ???

Want als ik het goed begrijp, heb je nog steeds de provider (en zijn netwerk) nodig. Nu moet je alleen ook nog een knop indrukken om te praten.
#6 - 24-07-2006, 10:35 uur

EvertK

Uhhh, misschien mis ik wat maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is met een gewone  mobiele-telefoonverbinding ?  ???

Dit is wat ik er over gelezen heb:
Dankzij push-to-talk (PTT) kunt u een mobiele telefoon als een soort walkie-talkie gebruiken,. Met een druk op de knop kunt u eenvoudig één persoon toespreken, of zelfs in één keer een complete groep personen. U ziet, net als bij programma's voor Instant Messaging zoals MSN, en Skype voor internettelefonie, in een lijstje welke contactpersonen beschikbaar zijn. Communicatie is bij PTT half-duplex. Gelijktijdig spreken en luisteren is dus niet mogelijk.
Bij PTT wordt spraak omgezet in data en over het mobiele net verstuurd. U hoeft dus niet eerst het nummer te kiezen.

#7 - 24-07-2006, 13:00 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

Mr-Leo

Het grote verschil is dus dat het over een data laag gaat. Via GPRS of iets dergelijks. Als je een flat free data abonnement hebt is dat dus ook nog eens goedkoper dan bellen.
#8 - 11-12-2006, 08:57 uur

SebasC

Aaahh Het Push To Talk :) Grotendeels bij "Sprint", Nextel of Boost. Where You At?
#9 - 24-11-2007, 07:44 uur
----..// http://sebasconthego.blogspot.com -..// The American Way Of Life Through The Eyes Of A Dutch Person.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15