Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Prijsverschillen binnen het land zelf!

Discussie gestart

Chiefram

Vandaag reden we onverwachts lang de Aldi!  :o

Huh... die heb je dus ook in Amerika. Ik ben ontelbare keren in de US geweest, maar een Aldi heb ik echt nog nooit gezien. Vandaag wel 2 vestigingen in eenzelfde plaats!

Wij naar binnen en we vielen van onze stoelen toen we het prijsverschil zagen met dezelfde produkten als Jewel.

Bij Jewel betalen wij $3.98 voor een stukje Sharp Cheddar, terwijl Aldi voor hetzelfde $1.65 rekent! En niet alleen de kaas, maar met echt alles! Wij hebben als een speer alles gekocht wat we normaal zouden kopen bij Jewel en waren 'slechts' $26 kwijt, terwijl we bij Jewel steeds rond de $70 kwijt waren...

Hoe bedoel je... gigantische prijsverschillen om de hoek van de straat?  :D
#1 - 23-12-2004, 02:29 uur

Annemiek

Zelfs in ons kleine Ithaca hebben we een Aldi :-)
#2 - 23-12-2004, 12:56 uur

persianBrit

misschien een leuke tip voor je;

bezoek eens een paar 99cts stores = daar is alles maar dan ook alles 99 cts en je kan er zoveel toffe dingen vinden voor je huis zoals tapijten, lighters, tables, chairs etc.. (and a huge amount of other -useful stuff)

eigenlijk kan je zo'n store het beste vergelijken met ons eigen zeeman , met de enige uitzondering dat deze stores soms wel heel veel rubbish verkopen..

succes ermee.


#3 - 23-12-2004, 13:36 uur

enny

Wij hadden precies dezelfde ervaring. Wij kochten in het begin bij stop and shop en dachten dat alles verschrikkelijk duur was tot we costco ontdekten en een andere kleine super hier in de buurt. Alhoewel je met couponnen soms goedkoper uit kan zijn bij de duurdere winkels maar wie heeft daar geduld voor!?
#4 - 23-12-2004, 14:42 uur

Bakvet

Over Aldi gesproken. Ga ik nooit heen, geen zin om 15 minuten in de rij te staan voor de kassa. In de VS heb je daar zeker ook geen last van, het land kennende?
#5 - 23-12-2004, 21:02 uur

Chiefram

Wij hebben gisteren eigenlijk voor de lol eens een Aldi aangedaan.

Ten eerste was die Aldi erg groot en er was maar 1 kassa open van de 10, maar de waren op een voor ons na dan gelijk aan de beurt.

Het was wel druk, maar dat kwam omdat er veel mensen met heel veel kinderen waren, dus 1 familie bestond uit zowat 7 gezinsleden die allemaal om hun boodschappenkarretje heen liepen. Dan lijkt het drukker dan het is.

In Nederland sta je inderdaad minimaal 1 uur in de rij tussen allemaal 'beplaalde' bevolkingsgroepen. Ik ben daar 1x met iemand mee naar binnengegaan en daarna kreeg men mij met geen stok meer naar binnen. Ik ben iemand die pakt wat ik pakken wil en daarna betalen en wegwezen! Geen ge-emmer aan de kassa en nutteloos als een hondje braaf in de rij staan wachten. (Ik heb wel andere dingen te doen).

 ;)

De Aldi in Amerika (met haar lekkere Duitse repen chocolade) zal vaker door mij worden aangedaan!  :D
#6 - 24-12-2004, 01:55 uur
« Laatst bewerkt op: 24-12-2004, 01:56 uur door Chiefram »

Jez

Hmm, ik hoor bij een "bepaalde" bevolkingsgroep........
Vanwege mijn grote gezin en kleine inkomen doe ik elke week mijn boodschappen bij de Aldi (en ze hebben er vaak ook lekkere dingetjes)! Ik weet dat ik er langer in de rij sta dan bij bijv. de AH, maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Ik kan niet zo goed tegen mensen die gaan staan kankeren of er niet nog een kassa open kan enzo; ga dan lekker naar die AH. Nee, da's te duur. Ja, omdat daar meer personeel rondloopt dat betaald moet worden!
Trouwens, meestal ben ik in een half uurtje klaar bij de Aldi en heb dan wel bijna al mn boodschappen voor de hele week. Het is trouwens wel grappig; ik zie steeds meer "sjieke" mensen bij de Aldi, of mensen waarvan ik weet dat ze het financieel goed hebben.............
#7 - 24-12-2004, 23:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Even rechtzetten:

In Dordrecht (waar ik vandaan kom), bedoel ik met bepaalde bevolkingsgroepen dus NIET de mensen met grote gezinnen! Ga zelf maar eens bij de Aldi in Dordrecht kijken, dan weet je precies wat ik met 'bepaalde' bedoel en geloof mij maar, daar wil je niet mee vergeleken worden...

Ook ik ken genoeg mensen die het financieel goed hebben of zelfs beter dan een ander, en ja... die zijn ook prijsbewust. En ik ook, want als ik ergens ruim $4 moet betalen voor iets dat ik voor net iets onder de $2 kan krijgen, dan weiger ik uit principe om zulke schandalige prijsverschillen te betalen. Ik gun iedereen zijn of haar winst, maar niet met verdubbeling of verdrievoudiging van de prijzen.
#8 - 25-12-2004, 02:38 uur

peperzout

?????????????????????????????????????????????????????
wordt je nu ook al beoordeeld  op het feit dat je boodschappen doet bij de aldi?????????????????

WHO cares
 
#9 - 26-12-2004, 14:25 uur

PetraVS

Dat is lekker Nederlands, vooral op anderen letten en (ver)oordelen.  Live and let live!
#10 - 26-12-2004, 19:13 uur

heivalido

Ik hoor toch ook bij die bevolkingsgroep die 1 uur in de rij staat omdat onze boodschappen bij de aldi totaal bijna 40 euro goedkoper zijn dan bij bv de Super de Boer of zo.
Daarna loop ik ook nog ff de dichtsbijzijnde Lidl binnen om daar ook nog ff 40 minuten in de rij te gaan staan omdat daar de goedkope kaas zo lekker is en ze ook veel andere goede producten voor een eerlijke prijs hebben. Wat voor bepaalde bevolkingsgroep ben IK dan?????
#11 - 26-12-2004, 23:08 uur

Chiefram

Precies! Ik betaal ook niets meer dan nodig is, anders ben ik een dief van mijn eigen geld!  ;D
#12 - 28-12-2004, 16:41 uur

Jez

Wat voor bepaalde bevolkingsgroep ben IK dan?????

Ik denk dezelfde als ik, Heivalido; welkom in mijn groepje  ;D ;D ;D
#13 - 28-12-2004, 20:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

xerxesc

Dat is lekker Nederlands, vooral op anderen letten en (ver)oordelen.  Live and let live!

I agree, Live and let live!!!!!
#14 - 29-12-2004, 08:26 uur

heivalido

Any Guns & Roses fans here???  :P ;D ;) ::)
#15 - 02-01-2005, 10:29 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15