Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Prijzen VS sterk gestegen

Discussie gestart

Wop

Prijzen VS sterk gestegen


WASHINGTON - In de Verenigde Staten zijn de consumentenprijzen de afelopen maand gestegen met 0,6 procent, zo heeft het Amerikaanse ministerie van Arbeid woensdag bekendgemaakt. Het is de sterkste stijging sinds oktober vorig jaar.

Deskundigen hadden de stijging van de prijsindex geraamd op 0,5 procent. Ook zonder de sterk schommelende prijzen van voedsel en energie kwamen de prijzen een stuk hoger uit. Deze stijging bedroeg 0,4 procent. Dat is het hoogste percentage sinds augustus 2002. De verwachtingen voor dit percentage kwamen neer op 0,2 procent.

Hoewel het 'geschoonde' prijscijfer ook sterk omhoog is gegaan, zijn de hoge olieprijzen nog steeds de grote boosdoener. In maart liepen die op met 4 procent, tweemaal zo veel als in februari. De afgelopen twaalf maanden stegen de energieprijzen met 12 procent.
#1 - 20-04-2005, 18:43 uur

Chiefram

Dan zullen we het maar niet hebben over de prijsstijgingen die dagelijks in Nederland worden doorgevoerd, met name na de komt van de Euro!
#2 - 20-04-2005, 20:26 uur

peperzout

ja en daar heb jij gelukkig geen last meer van he chief

van die domme euro

want wat eerder een gulden koste kost nu toch echt een euro hoor en ik denk dat vele het hier mee eens zullen zijn
en dat alle prijzen ja en ik bedoel ook echt alle prijzen hier een beetje de pan uitrijzen  dat het te gek voor worden is


en ik hoor alleen maar om me heen dat het slecht gaat met de economie in nederland  nou als ik zo eens om me heen kijk en zie wat de mensen dan aanschaffen  
vraag ik me toch af  over welke economie ze het hebben  hahahahhahaahhahahahahahahahahahaha

maar goed daar hoort dan ook weer bij dat  de gemiddelde schuld van een nederlander ook in procenten flink gestegen is de laatste 5 jaar



maar goed daar tegen over staat ook weer dat als je een huis in het gulden tijdperk gekocht heb en het nu gaat  verkopen  en je niet van plan bent om in nederland een ander huis te kopen maar de winst meeneemt naar bij voorbeeld  florida(gniffel gniffel) heeft  de euro
toch ook weer zijn voordeel

maar ja als je ook weer euro,s moet gaan betalen voor je volgende kotje dan schiet je er inderdaad niet zo veel  mee op he

en ik moet eerlijk bekennen dat wij de laatste keer dat wij in amerika (florida) waren ook wel op keken van de prijzen van de huizen want die waren toch ook wel wat gestegen maar verder in de supermarkten en de rest van de warenhuizen vond ik het niet zo schrikbarend dat ik dacht van he dit koste verleden jaar toch maar $1 in plaats van $2 nee ik heb dat niet echt kunnen ontdekken

ja oke de benzine was wel wat gestegen maar ik denk dan ach wij betalen  € 1,24 voor een liter  en in de USA $2,04 voor een gallon of te wel € 0,42 voor een liter
als ik het goed omgerekend heb hahahahahhahahaha
maar zoals ikal zei de dagelijkse boodschappen valt wel mee daar vind ik
kijk dan moet je daar natuurlijk geen rol beschuit  van bolletje willen kopen he ahhahaah want dan weten ze de prijs ook wel weer$ 2,99 maar gewoon je eigen aanpassen aan de amerikaanse merken
dan valt het allemaal best mee hoor
 





#3 - 20-04-2005, 21:44 uur

Chiefram

Wij hebben inderdaad geen 'last' meer van de Euro, al moet ik wel zeggen dat ik nog steeds voorstander van de Euro ben. Het is alleen (precies zoals je het al zelf zegt) de pan uitgerezen in de supermarkten, waar ineens de boodschapprijzen 100% zijn gestegen. Dit was ons ook al opgevallen, terwijl de regering in Nederland haar ogen blijft sluiten en zegt dat het 'slechts' 6% is gestegen ten opzichte van de gulden. Bullshit!

Aan de andere kant is het verschil Euro/Dollar voor ons nog steeds gunstig (wij gaan toch niet meer naar Europa) en betalen alles lekker met onze Nederlandse credit cards! Als je dan eind van de maand de afrekening ziet, dan valt het heeeeel erg mee, allemaal haha...

Om terug te komen op de huisprijzen in de USA, ja... die zijn wel wat aangetrokken ten opzichte van de voorgaande jaren. Ik weet nog dat je destijds voor 120.000 dollar een prachtige vrijstaande woning kocht met alles erop en eraan, maar die zijn nu nog moeilijk te vinden. een 'instappertje' hier kost nu meer dan een half miljoen! En dan heb ik het over een woonwagen op wielen met wat bakstenen er omheen...
#4 - 20-04-2005, 22:28 uur
« Laatst bewerkt op: 20-04-2005, 22:29 uur door Chiefram »

FreezeM

Alleen jammer dat je salaris nu ook in $$$ is Chief :)
#5 - 21-04-2005, 17:15 uur

Chiefram

Alleen jammer dat je salaris nu ook in $$$ is Chief :)

Ja, dat wel! LOL! Maar aan de andere kant, hier krijg ik wekelijks mijn salaris overgemaakt en betaal ik maar 20% inkomstenbelasting en ik verdien hier nog eens stukken beter dan in Nederland. Ik heb hier netto per maand wel eventjes 2x zoveel dan in Nederland. Kunnen we echt een hoop leuke dingen mee doen.

Kun je nagaan als dit inderdaad ook nog eens euro's zou zijn geweest!
LOL!

(Ik vind nameleijk de Bentley Azur een van de allemooiste auto's die er bestaan en de dealer zit hier net om de hoek)!  ;)
#6 - 21-04-2005, 18:19 uur
« Laatst bewerkt op: 21-04-2005, 18:19 uur door Chiefram »

visuar

Ik kreeg vandaag zo'n leuke brief van Meeus, of ik even 11 euro nogwat meer in de maand aan huur wil gaan betalen....  >:( :-\  :'(
#7 - 22-04-2005, 23:48 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15