Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Republikein: criminaliteit daalt door abortus zwarten

Discussie gestart

FreezeM

http://www.nu.nl/news/601511/22/Republikein%3A_criminaliteit_daalt_door_abortus_zwarten.html

Uitgegeven: 1 oktober 2005 07:28

WASHINGTON - In de Verenigde Staten is opschudding ontstaan over een uitspraak van een conservatieve commentator die heeft gesuggereerd om zwarte baby's te aborteren om de criminaliteit in het land terug te dringen. Een woordvoerder van president Bush noemde de uitlatingen vrijdag "niet gepast".
William Bennett, een voormalig Republikeins minister van Onderwijs, zei donderdag in zijn radioshow 'Morning in America': "Als je de criminaliteit wil terugdringen zou je iedere zwarte baby in dit land kunnen laten aborteren. Dat zou moreel laakbaar zijn, maar de criminaliteitscijfers dalen."  


Howard Dean, de voorzitter van de Democratische Partij, noemde de opmerking van Bennett, die Bush adviseerde in de presidentscampagne van 2000, "weerzinwekkend en opruiend". De Democratische senator Frank Lautenberg zei dat de reactie van het Witte Huis veel te zwak is. Lautenberg gaat een resolutie in de Senaat indienen waarin de uitspraak van Bennett in krachtige bewoordingen wordt veroordeeld.
#1 - 01-10-2005, 09:13 uur

Kinneret

SUE HIM!!! Wat een *******. Die gast spoort echt niet!! >:( >:(
#2 - 01-10-2005, 12:18 uur

usaxtreme

en dat nog in deze tijd dat we leven  ::)
#3 - 01-10-2005, 15:53 uur

persianBrit

wat een idioot... sue him for racism..
iedereen die dit (de uitspraak)goedkeurt of er sympathie voor kan tonen is een volslagen idioot.
#4 - 01-10-2005, 19:03 uur

sweatbox

In de Verenigde Staten is opschudding ontstaan over een uitspraak van een conservatieve commentator die heeft gesuggereerd om zwarte baby's te aborteren om de criminaliteit in het land terug te dringen. Een woordvoerder van president Bush noemde de uitlatingen vrijdag "niet gepast".

Niet gepast, want G.W. Bush is tegen abortus...
#5 - 01-10-2005, 19:36 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2005, 19:36 uur door sweatbox »

FreezeM

Het blijkt inmiddels iets genuanceerder te zijn, niet dat het daarmee goed te praten is. Maar deze man heeft een radioprogramma waar een beller zei dat het legaliseren van abortus het stelsel van sociale zekerheid zou verlichten omdat mensen die eigelijk geen kind kunnen onderhouden vaker zullen kiezen voor abortus. Hij reageerde door te zeggen dat als je die redenatie doortrekt je ook kan zeggen dat criminaliteit zou dalen door abortus van zwarte baby's. Hij voegde er aan toe dat dit moraal verwerpelijk en onwenselijk is maar dat het wel zou werken.

Het was zeker geen oproep tot.... maar hij legt wel een 1-op-1 verband tussen criminaliteit en huidskleur. Blijft een eikel natuurlijk
#6 - 02-10-2005, 13:26 uur

Jez

Oftewel: het werd weer eens volledig uit zijn verband gerukt, zoals in de (Nederlandse) media wel vaker gebeurd. Nog even en het blijkt dat zijn "1-op1 verband" nog klopt ook.............. Wat is bijvoorbeeld ook alweer het percentage gevangen met een tintje in Nederland?
#7 - 02-10-2005, 20:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Aaahhhhhhh..............

Ik hou mijn lippen verzegeld, maar het is zoooo moeilijk....

 :-X :-X :-X

En als 'ie nou eens gelijk heeft?!!??  ;)
#8 - 02-10-2005, 21:02 uur
« Laatst bewerkt op: 02-10-2005, 21:02 uur door Chiefram »

PetraVS

Ik heb hier gisteren een discussie tussen drie zwarten (een vrouw, twee mannen (een van de mannen de moderator)) over gevolgd op CNN.  En de vrouw was helemaal emotioneel over deze suggestie, maar de man zei ook, dat het helaas wel zo is, dat de zwarte bevolking 10% van de hele Amerikaanse bevolking uitmaakt en dat 55% van de gevangenen zwart is.  Ook schijnt aangetoond te zijn, dat de criminaliteit omlaag is gegaan sinds abortus legaal is.
Hij maakte het punt, dat de zwarten, in plaats van slachtoffer te zijn, eens moeten gaan werken aan de problemen in hun midden.
Ik vond het een heel interessant debat vooral omdat er alleen zwarten bij betrokken waren.
#9 - 02-10-2005, 23:32 uur

schorp

Het blijkt inmiddels iets genuanceerder te zijn, niet dat het daarmee goed te praten is. Maar deze man heeft een radioprogramma waar een beller zei dat het legaliseren van abortus het stelsel van sociale zekerheid zou verlichten omdat mensen die eigelijk geen kind kunnen onderhouden vaker zullen kiezen voor abortus. Hij reageerde door te zeggen dat als je die redenatie doortrekt je ook kan zeggen dat criminaliteit zou dalen door abortus van zwarte baby's. Hij voegde er aan toe dat dit moraal verwerpelijk en onwenselijk is maar dat het wel zou werken.

Het was zeker geen oproep tot.... maar hij legt wel een 1-op-1 verband tussen criminaliteit en huidskleur. Blijft een eikel natuurlijk

En dit is precies waar ik problemen mee heb, het 1-op-1 verband waar m'n een absolute redenering van probeert te maken en dan sneakily terugtrekken.  

Ga naar Oklahoma en je hebt White Trash die alle crimes plegen (inclusief McVeigh)  Het Chrystal Meth probleem, primarily a "white problem" on the gorgeous plains of America....

Er is een verband met blank zijn, arm zijn en criminaliteit in het land, moet ik daaruit generaliseren dat ieder blank persoon crimineel is?

http://faculty.ncwc.edu/toconnor/soc/355lect11.htm
#10 - 03-10-2005, 20:38 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 20:49 uur door schorp »

schorp

Aaahhhhhhh..............

Ik hou mijn lippen verzegeld, maar het is zoooo moeilijk....

 :-X :-X :-X

En als 'ie nou eens gelijk heeft?!!??  ;)

Heb je het echt zo moeilijk, laat je echte gedachtes weten!!! :D

Wat als 'ie gelijk heeft, wat betekent dat dan?  Iedere zwarte is crimineel?  
#11 - 03-10-2005, 20:39 uur

schorp

Oftewel: het werd weer eens volledig uit zijn verband gerukt, zoals in de (Nederlandse) media wel vaker gebeurd. Nog even en het blijkt dat zijn "1-op1 verband" nog klopt ook.............. Wat is bijvoorbeeld ook alweer het percentage gevangen met een tintje in Nederland?

Dus Jez, wat wil je hiermee aangeven?  Wat zijn de conclusies die je hier uit trekt?
#12 - 03-10-2005, 20:40 uur

Chiefram

Aaahhhhhhh..............

Ik hou mijn lippen verzegeld, maar het is zoooo moeilijk....

 :-X :-X :-X

En als 'ie nou eens gelijk heeft?!!??  ;)

Heb je het echt zo moeilijk, laat je echte gedachtes weten!!! :D

Wat als 'ie gelijk heeft, wat betekent dat dan?  Iedere zwarte is crimineel?  

Nee, niet iedere zware is krimineel! Dat zal je mij nooit horen zeggen of zelfs maar denken.

Je wilt graag weten wat mijn lippen deed verzegelen? Ok, hier komt het:

Dat iedereen gelijk die man een eikel of wat dan ook gaat noemen, terwijl er misschien wel een kern van waarheid in zit. Zo wordt er weer een probleem dat aan het daglicht komt de grond in geboord, omdat er weer niets over gezegd mag worden. Dat is fout. Die man zal in zekere zin best gelijk hebben en verwijzen naar de achterstandswijken waar abortus misschien wel de oplossing is omdat er toch geen normale opvoeding mogelijk is, geen geld beschikbaar is, geen aandacht en liefde voor de kinderen die eigenlijk toch al niet gewenst waren. Als dit soort kinderen geboren worden en aan hun lot overgelaten worden in een crack gebruikende familie of aan heroine verslaafde 'hoertjes', dan kan ik mij die man toch wel voorstellen met zijn uitspraak. Hij bedoelt er niets negatiefs mee. Met die informatie kun je wat namelijk, maar dat mag schijnbaar niet uitgesproken worden.

Zo, dat is er uit.

 ;D
#13 - 03-10-2005, 20:51 uur

schorp

Aaahhhhhhh..............

Ik hou mijn lippen verzegeld, maar het is zoooo moeilijk....

 :-X :-X :-X

En als 'ie nou eens gelijk heeft?!!??  ;)

Heb je het echt zo moeilijk, laat je echte gedachtes weten!!! :D

Wat als 'ie gelijk heeft, wat betekent dat dan?  Iedere zwarte is crimineel?  

Nee, niet iedere zware is krimineel! Dat zal je mij nooit horen zeggen of zelfs maar denken.

Je wilt graag weten wat mijn lippen deed verzegelen? Ok, hier komt het:

Dat iedereen gelijk die man een eikel of wat dan ook gaat noemen, terwijl er misschien wel een kern van waarheid in zit. Zo wordt er weer een probleem dat aan het daglicht komt de grond in geboord, omdat er weer niets over gezegd mag worden. Dat is fout. Die man zal in zekere zin best gelijk hebben en verwijzen naar de achterstandswijken waar abortus misschien wel de oplossing is omdat er toch geen normale opvoeding mogelijk is, geen geld beschikbaar is, geen aandacht en liefde voor de kinderen die eigenlijk toch al niet gewenst waren. Als dit soort kinderen geboren worden en aan hun lot overgelaten worden in een crack gebruikende familie of aan heroine verslaafde 'hoertjes', dan kan ik mij die man toch wel voorstellen met zijn uitspraak. Hij bedoelt er niets negatiefs mee. Met die informatie kun je wat namelijk, maar dat mag schijnbaar niet uitgesproken worden.

Zo, dat is er uit.

 ;D

His comments were simply put, racist, not in any way excusable.  His sole point was: in order to reduce the crime rate in the U.S., one would have to abort every Black baby.  The fact is that you could apply this very idea to every race or group of people in the United States and you would see a significant drop in the overal U.S. crime rate.  The problem is that his focus was on black babies.  He later backtracked but his choice to make a point by using the African American population smacks (does not prove) of racism.  

His comments were actually based on a book "Freakonomics" which in detail described that legal abortions have allowed unwanted babies in mostly poor, ill-prepared households not be born therefore probably reducing crime rates.  These findings were not race-based but poverty-based.  Mr. Bennett chose to color his finding with the African-American example and one can only wonder why he chose to do so.

Overal consensus on crime is that poverty is a highly probable cause, not race...  His comments betray a manner of thinking that links race to crime.

by the way, crack, crystal meth, prostitution and unwanted pregnancies, crime (white collar and violent crimes) are not sole properties of the African-American population... :D :o :D
#14 - 03-10-2005, 21:04 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 21:41 uur door schorp »

FreezeM

Mensen die zich wat meer in de uitspraken willen verdiepen kunnen oa terrecht op de website van schrijver van Freakonomics.

http://www.freakonomics.com/2005/09/bill-bennett-and-freakonomics.html
#15 - 03-10-2005, 21:34 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 21:34 uur door FreezeM »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15