Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Weinig problemen bij stemmen

Discussie gestart

Wop

Weinig problemen bij stemmen
     
   
De gevreesde problemen met de stemmachines en stembiljetten zijn uitgebleven. Her en der hebben er zich wel onregelmatigheden voorgedaan, maar die konden over het algemeen snel worden opgelost.

In Ohio en Florida waren er opstootjes tussen Republikeinen en Democraten die vaak uren in de rij moesten staan. Twee aanhangers van Bush eisen een schadevergoeding van 15.000 dollar omdat ze zouden zijn geschopt en geslagen.

Florida
De problemen in Florida, die vier jaar geleden uitmondden in een chaos, zijn dit keer uitgebleven. De kritische filmmaker Michael Moore zou Florida zelfs gecomplimenteerd hebben met het ordelijke verloop van de stembusgang.

Vier jaar geleden ontaardde de stembusgang in Florida in een chaos met 'hangende kartonnetjes', vlinderbiljetten en tientallen rechtszaken. Uiteindelijk verbood het Hooggerechtshof deze hertellingen. Als gevolg van die beslissing werd Bush in Florida tot winnaar uitgeroepen.

Klachten
Het stemmen met de stemcomputer, dat in veel districten voor het eerst gebeurde, is over het algemeen goed verlopen. Deskundigen hadden in de aanloop naar de verkiezingen gewaarschuwd voor fraude en hackers.

In totaal zijn er zo'n 1000 klachten binnengekomen over stemmachines, meldt Reuters. Sommige kiezers klaagden dat een aantal Congres-kandidaten niet op de lijst stond, anderen zeiden dat hun stem foutief werd geregistreerd.

In een enkel geval zouden kiezers zelfs een reeds ingevuld stembiljet hebben voorgeschoteld gekregen.

Ook waren er klachten over lange wachtrijen doordat computers het lieten afweten. Volgens waarnemers waren de meeste problemen niet te wijten aan de techniek, maar aan menselijke fouten.  
#1 - 03-11-2004, 10:41 uur

heivalido

Dus ik kan met een gerust hart in Florida gaan wonen.
#2 - 03-11-2004, 19:29 uur

Ebelix

Jij wordt wordt toch vrijwilleger bij de volgende verkiezing. Leuk heel de dag achter zo'n tafel zitten en de naam van de mensen afvinken die gaan stemmen ;) Met jou erbij gaat niets fout
#3 - 03-11-2004, 20:12 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Ik zou dat met alle plezier willen doen hoor! Kicken om er midden in te zitten en je steentje bij te mogen dragen, toch?  :D ;)
#4 - 03-11-2004, 20:29 uur

Ebelix

Nee, dank je. Misschien als ik oud en versleten ben en de winters doorbrengt in mijn villa aan de golf van Mexico. ;)
#5 - 03-11-2004, 20:29 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Nee, dank je. Misschien als ik oud en versleten ben en de winters doorbrengt in mijn villa aan de golf van Mexico. ;)

Ik zat zelf te denken aan Sun City in Arizona...  8)
#6 - 03-11-2004, 20:34 uur

Bakvet

Ik zat zelf te denken aan Sun City in Arizona...  8)
Ja, waar elk verkeerslicht minutenlang op rood staat en waar groene zones nog uitgevonden moeten worden. Men heeft toch tijd zat.  :P
#7 - 03-11-2004, 22:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15