Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rijken in VS steeds rijker

Discussie gestart

Ronald Verhoog

WASHINGTON - De vierhonderd rijkste mensen in de Verenigde Staten beschikken over een gezamenlijk vermogen van 70 miljard dollar. Dat is meer dan 1 procent van het totale nationale inkomen. Tot deze becijfering komt de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal. De krant baseert zich op gegevens over het jaar 2000 van de IRS, de Amerikaanse belastingdienst.

Daaruit blijkt dat deze superrijken alleen maar rijker worden. In 1999 was hun totale vermogen nog maar 53,5 miljard dollar. Ten opzichte van de 'schamele' 18,7 miljard dollar van 1992 is er inmiddels sprake van een verviervoudiging. In die periode van acht jaar verdubbelde het aandeel van deze superrijken in het totale inkomen van 0,52 procent naar 1,09 procent.

Volgens de krant tonen de gegevens van de IRS aan dat de inkomens in de VS sterk zijn gegroeid door hogere aandelenkoersen en dat de ongelijkheid toeneemt.

Om in 2000 tot het illustere gezelschap superrijken toe te treden moest iemand ten minste 86,8 miljoen dollar verdienen. Het jaar daarvoor volstond nog een inkomen van 67,4 miljoen dollar. Volgens de krant kan de ontwikkeling inmiddels wat zijn afgezwakt door de malaise op de beurs.
#1 - 27-06-2003, 23:38 uur

persianBrit

tsja...

voordat we het liberale systeem gaan blamen , moeten we kijken of er een sociaal vangnet voor de zwakkere bestaat in de VS.

dit is wel degelijk het geval : niemand hoeft daar van de armoede te sterven: men moet wel heel hard werken, maar werk je harder, dan verdien je ook echt wel veel meer.

it's the land of opportunities : people can work hard, play hard and enjoy their money.

het is of dit of een hoge belasting precentage...

Hulde aan het amerikaans systeem!  :D
#2 - 09-10-2004, 15:13 uur

xerxesc

tsja...

voordat we het liberale systeem gaan blamen , moeten we kijken of er een sociaal vangnet voor de zwakkere bestaat in de VS.

dit is wel degelijk het geval : niemand hoeft daar van de armoede te sterven: men moet wel heel hard werken, maar werk je harder, dan verdien je ook echt wel veel meer.

it's the land of opportunities : people can work hard, play hard and enjoy their money.

het is of dit of een hoge belasting precentage...

Hulde aan het amerikaans systeem!  :D

Dit is compleet waar; ikzelf kan van persoonlijke ervaring spreken; ik was zelfs door omstandigheden (eigen schuld) homeless in L.A. geworden, ik "woonde" in de straten van downtown L.A. (dit is alweer bijna 10 jaar geleden, ik was 20 and drugs had won), dmv staatshulp die ik op later termijn terug betaalde (niet veel, totaal $800) ging ik naar rehab voor 3 maanden en vervolgens een halfway house voor 6 maanden, waarmee ik met een simpele baan (bloemen verzorgen; boekenverkoper) weer op beide benen terug kwam en nu is dat al heel lang a thing of the past.  

Mijn ervaring is dat je willing moet zijn om te werken, welke baan dan ook, om dan vervolgens naar een betere baan te zoeken...  

hier in L.A. zijn er shelters, food busses, etc. een heel goede sociale voorzieningen netwerk, minimaal, maar dat is alles wat nodig is, bij alle missions, etc. is de voorwaarde dat je geen drugs en alcohol gebruikt en dat je een baan zoekt, mensen werken met je om een resume te maken en als je niet kan lezen, etc. dan word dat als je het wilt geleerd, ik kan hierover ook spreken, want ik heb in een rehab gewerkt als leraar/counselor  vnrh.org.

I love America!!!
#3 - 09-10-2004, 20:36 uur

heivalido

Erg indrukwekkend om je verhaal te lezen Xerxesc, Ik had nooit kunnen voorstellen dat je dit verleden achter de rug hebt als ik je op dit forum zie schrijven. Het verhaal geeft me wel veel vertrouwen omdat ik namelijk Willing ben om al het werk te doen wat ik kan krijgen, om vanuit daar verder te gaan zoeken naar een betere job, al moet ik beginnen met wc`s schoonmaken bij de Wal*Mart. Dus ik denk dat mijn vrouw en ik er wel gaan komen in Florida al zal dit aan het begin met bloed, zweet en tranen zijn.
#4 - 10-10-2004, 18:33 uur

Chiefram

Nou, dan trekken we er toch samen op uit: hoofdoekje om, schort om, emmers met water in de hand opweg naar de toiletten bij Wal-Mart...  :D ;)

Haha, ik zie het al helemaal voor me, haha... maar als het moet, dan moet het! Ik heb dezelfde mentaliteit: aanpakken wat je kunt en ga aan de slag. Dan kom je er wel.

Het verhaal van Xerxesc klinkt mij ook bekend in de oren. Ik ken ook iemand in de US die ineens op straat kwam te staan, zijn huur niet meer kon betalen, uit huis werd gezet, in motels kon gaan slapen tot zijn geld op was en daarna via de Mormonen (jaja, het was in Utah) onderdak kon krijgen bij zo'n mission aldaar, waarna hij na enige tijd ook de verantwoording over anderen kon krijgen. Maar hij heeft het wel weer gered!

Komplimenten!!! ;)
#5 - 10-10-2004, 19:02 uur

heivalido

Wij hadden het er al over dat ik bij wegwerkzaamheden met zo`n waarschuwings vlag ga staan zwaaien, en dan het liefst op zo`n weggetje in de middle of nowhere, zie je geen kip op de weg en toch krijg je gevarentoeslag.  ;D ;D ;D
#6 - 10-10-2004, 22:35 uur

Sbull

ja die baan wil ik ook wel
#7 - 10-10-2004, 23:42 uur

Frank S

Ik denk dat je in de VS inderdaad jezelf uit de penarie kan helpen door aan te pakken, maar dat geldt niet in zijn algemeenheid en zonder uitzondering; als je bijvoorbeeld blank bent dan heb je het toch een stuk eenvoudiger...
#8 - 11-10-2004, 09:26 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Wij hadden het er al over dat ik bij wegwerkzaamheden met zo`n waarschuwings vlag ga staan zwaaien, en dan het liefst op zo`n weggetje in de middle of nowhere, zie je geen kip op de weg en toch krijg je gevarentoeslag.  ;D ;D ;D

Dan gaan we daar samen op af! Jij gaat aan de ene kant staan en ik aan de andere kant. Met een walky talky houden we dan kontakt wie van ons het verkeer (die ene auto per halve dag, hahaha) tegen moet houden en wie van ons het verkeer door mag laten rijden...  :D
#9 - 11-10-2004, 14:04 uur

heivalido

kkrrk, "post one this is post two here, do you copy" krrrk,   krrkk Post one here go ahead post two" krrrk,  Krrrk "any traffic coming from your side at this moment post one?" kkkrrrkkk, Krrrk "Nothing here post two, anything from your side?" kkrrrk,   Kkrrrk "negative, nothing here neither"  kkkkrrrk,  kkkkrrrk "10-4 post two, carry on" kkkrrrk.
#10 - 11-10-2004, 22:42 uur

Chiefram

Hahaha... en dan wel een lekker salaris aan het eind van de week vangen, hhaha...  ;) :D
#11 - 12-10-2004, 08:26 uur

Annemiek

Even off topic over die vlaggen zwaaiers; mijn kinderen waren met hun walkie talkies aan het spelen, hadden ze opeens de frequentie van die vlag jongens erop. Een taal die ze uitsloegen! Ze waren hier vlakbij aan een rustige weg aan het werken en verveelden zich blijkbaar stierlijk. Maar gauw een andere frequentie erop gezet, hoewel ik ook wel een paar opmerkingen kon bedenken om ertussen te gooien., hihi
Annemiek
#12 - 12-10-2004, 16:33 uur

heivalido

hahahahahhaha, zo had ik als kind een 27 mc cb radio met telefoon frequenties hahahahha, lachen joh, de buurvrouw laten schrikken als ze draadloos belde  ;D ;D ;D ;D
#13 - 12-10-2004, 22:09 uur

Chiefram

Even off topic over die vlaggen zwaaiers; mijn kinderen waren met hun walkie talkies aan het spelen, hadden ze opeens de frequentie van die vlag jongens erop. Een taal die ze uitsloegen! Ze waren hier vlakbij aan een rustige weg aan het werken en verveelden zich blijkbaar stierlijk. Maar gauw een andere frequentie erop gezet, hoewel ik ook wel een paar opmerkingen kon bedenken om ertussen te gooien., hihi
Annemiek

Nou, ik had zeker iets terug gezegd...  ;D :D
#14 - 13-10-2004, 08:13 uur

HSmit

Nouja het is eigenlijk geen verrassing he?
ik bedoel in nederland is het precies hetzelfde alleen hier heeft nr 400 een budget van 60 million dollar (schat ik) en in de V.S geen idee ik weet alleen dat als je in de V.S in de forbes 500 richest americans wil komen dan moet je minimaal 600 million dollar hebben.
Dus echt een verrasing nee niet echt.
P.S ik weet dat het een oude topic is maar ik dacht reageer er maar even op heb ik ook nog eens een keer iets gepost.
#15 - 01-02-2005, 18:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15