Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Health Insurance Benefit

Discussie gestart

GoGriz

Ik werk voor een relatief klein bedrijf in Montana als web programmeur.  Ik ben hier begonnen in januari en kreeg bepaalde benefits, zoals ziekte verzekering.  Voor mezelf werd 100% van de premie betaald door het bedrijf, en voor mijn vrouw betaalde het bedrijf 70%.

Nu blijkt dat ik vanaf volgende week opeens 15% van mijn eigen premie, en 35% van de premie van mijn vrouw ga moeten betalen, omdat de premies 20% zijn gestegen. 
Dat komt dus neer op 145 extra dollars per maand, voor een totaal van 250 dollar, wat echt wel veel geld is!  In verdediging zegt mijn baas dat dit overeenkomt met de benefits die ze in andere bedrijven aanbieden..

Hoe zit dat bij de andere amerika-immigranten?  Betaalt jullie bedrijf de volledige 100% of moeten jullie ook een deel zelf betalen?
#1 - 30-10-2006, 21:43 uur

bgroeneveld

Dat is inderdaad heel gewoon, de premie die mijn vrouw voor ons moet betalen, gaat ook steeds maar omhoog.

Maar een oplossing wordt opgehouden door de onredelijke angst voor een meer gestroomlijnd systeem, waar bijvoorbeeld Social Security met de geneesmiddelenmakers mag onderhandelen over lagere prijzen (dat is nu bij de wet verboden).

#2 - 30-10-2006, 23:09 uur

Loek

Bij mijn bedrijf rekenen ze zowel een premie voor de werknemen als voor eventuele spouse en kinderen.  Bij mijn vrouw d'r bedrijf brengen ze alleen kosten voor de spouse in rekening.  Vandaar dat ik maar mijn vrouw in de verzekering ben gegaan, dat was goedkoper.  Wij betalen ongeveer $150 per maand.
#3 - 31-10-2006, 00:46 uur

Chiefram

Het bedrijf waar ik voor werk (www.dorma-usa.com) betaalt voor de volle 100% de health Insurance. Dat wil zeggen dat je voor 80% verzekert bent, dus 20% moet je uit eigen zak betalen (eigen risiko) als je met ziekenhuizen enzo in aanraking komt.

Daarnaast biedt ons bedrijf de mogelijkheid om voor $16 dollar per week (= ongeveer $64 dollar per maand) je voor de volle 100% te dekken, zodat je geen eigen risiko meer hebt. Die $16 dollar is inklusief tandartsverzekering en vision en ook nog eens voor mijn vrouw die nu ook voor de volle 100% mee verzekerd is.

Ondanks de stijgende premies, blijft onze eigen bijdrage (uit vrije wil) gewoon $64 dollar en de volle 100% dekking blijft gewoon gelden.

Ik ben hier (volgens horen zeggen) meer dan de helft goedkoper verzekerd dan wanneer ik in Nederland zou zijn gebleven. Voor ons zijn de ziektekosten in Amerika een lachertje in vergelijking met wat wij in Nederland voor hetzelfde moesten betalen.
#4 - 31-10-2006, 05:55 uur

bgroeneveld

Chiefram: je hebt geluk met zo'n bedrijf. Mijn vrouw werkt bij een nonprofit (die meestal guller -- moeten -- zijn met vakanties en verzekeringen dan met salarissen) en ze betaalt iets van $200 in de maand voor een redelijke verzekering.

Ziektekosten lopen steeds maar op in de VS en het is daardoor maar de vraag hoe lang jouw bedrijf die gunstige regeling zal kunnen handhaven.

Verder er zit in de VS altijd een addertje onder het gras van de ziekteverzkeringen: zelfs zeer goede ziekteverzekeringen hebben een maximum, dat je tijdens je leven kunt ontvangen. Vaak een zeer hoog bedrag, een paar miljoen of zo. Maar als je een beetje nare ziekte hebt, lopen de kosten snel op en draai je zelfs met een goede verzekering op een gegeven ogenblik voor alle kosten op.

#5 - 31-10-2006, 16:50 uur

Rebecca

Stomme vraag misschien, maar hoe zit het dan als je het op een gegeven moment niet kan betalen en je komt te overlijden? Gaan ze de kosten dan verhalen op de familie?
#6 - 31-10-2006, 16:53 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

bgroeneveld

Dat zou me niets verbazen als ze je ergenamen achterna gaan zitten om betaald te worden.

Ik weet de precieze cijfers niet meer, maar ik meen dat een opvallend groot deel (30-40%??) van de bankroeten in de VS ingediend worden door mensen uit de middenklasse die werk en ziekteverzekeringen hebben, maar volledig uitgekleed worden door een zware ziekte of een ongeval.

#7 - 31-10-2006, 18:46 uur

Dusza

Stomme vraag misschien, maar hoe zit het dan als je het op een gegeven moment niet kan betalen en je komt te overlijden? Gaan ze de kosten dan verhalen op de familie?
Is dat dan in Nederland niet het geval? In België wel hoor!
#8 - 01-11-2006, 09:12 uur

Rebecca

Ik zou het eigenlijk niet weten, ik heb zo een situatie zelf nog niet mee gemaakt. Toen mijn moeder 2 jaar geleden overleed (waar blijft de tijd??) was zij gewoon al die tijd verzekerd en ik heb nooit iets gehoord dat wij nog iets moesten betalen.....
#9 - 01-11-2006, 09:20 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Chiefram

Chiefram: je hebt geluk met zo'n bedrijf. Mijn vrouw werkt bij een nonprofit (die meestal guller -- moeten -- zijn met vakanties en verzekeringen dan met salarissen) en ze betaalt iets van $200 in de maand voor een redelijke verzekering.

Ziektekosten lopen steeds maar op in de VS en het is daardoor maar de vraag hoe lang jouw bedrijf die gunstige regeling zal kunnen handhaven.

Verder er zit in de VS altijd een addertje onder het gras van de ziekteverzkeringen: zelfs zeer goede ziekteverzekeringen hebben een maximum, dat je tijdens je leven kunt ontvangen. Vaak een zeer hoog bedrag, een paar miljoen of zo. Maar als je een beetje nare ziekte hebt, lopen de kosten snel op en draai je zelfs met een goede verzekering op een gegeven ogenblik voor alle kosten op.

Ik heb inderdaad geluk met het pakket dat het bedrijf heeft geregeld, maar ik moet er wel bij zeggen dat dit is geregeld door ons Duitse moederbedrijf. En ja, de hoogte van de verzekering is 5 miljoen dollar per persoon en daar moet ik in mijn leven wel onder blijven natuurlijk! Dus niet te vaak ziek worden! LOL!

Toch moet ik gedeeltelijk mijn verhaaltje terug draaien... Ik kreeg afgelopen maandag namelijk bericht dat toch onze eigen bijdrage (willen we op deze manier van verzekeren kunnen blijven hanteren) moeten bijstellen naar boven. Betaal ik nu $16 dollar per week om 100% verzekerd te zijn, dit gaat naar de $20 dollar per week en blijf dan wel voor de volle 100% verzekerd, maar met een eigen bijdrage op jaarbasis van $200 of $600 dollar (moet nog even uitzoeken wat voor ons geldig is). Nu hebben we geen eigen bijdrage.

Het is een 46 pagina tellende brief die ik maandag kreeg met heel veel info over het nieuwe stelsel. Ik zit nu in Minneapolis, maar zodra ik thuis ben eind van de week zal ik er wat dieper in kijken en wat belangrijke feiten hier melden waar anderen misschien ook iets aan hebben. De kosten lopen inderdaad hier in Amerika (de gezondheidskosten bedoel ik dan) de klauwen uit en de voorspellingen voor de komende 10 jaar wil je niet weten!

:(
#10 - 08-11-2006, 13:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15