Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

sneeuwstorm

Discussie gestart

petratimmer

In het westen van de staat New York is 60 cm sneeuw gevallen. Een alle records brekende sneeuwstorm zo voreg in het jaar. 360.000 huishoudens zijn zonder stroom komen zitten. Helaas 3 doden inmiddels al te betreuren.
De ongewoon vroege sneeuw hebben ze te danken aan de hoge water temperaturen van het Eriemeer.
In steden als Detroit is nog nooit zooo vroeg sneeuw gevallen.

#1 - 14-10-2006, 11:51 uur

Bakvet


De ongewoon vroege sneeuw hebben ze te danken aan de hoge water temperaturen van het Eriemeer.


Ja dat zeggen (of schrijven) ze allemaal. Alsof het de meest doodnormale zaak van de wereld is. Nou, dan wil ik wel eens weten wat het verband dan is. Kan iemand dat even verklaren? En waar hebben we die hoge watertemperaturen in het Eriemeer dan te danken?
#2 - 14-10-2006, 22:12 uur

Annemiek

Het is heel normaal hoor! Het enige niet zo gewone aan deze sneeuw was dat het zo vroeg kwam.
Het is "lake effect snow", ik weet niet of er een andere plek in de wereld is die er zo mee te maken krijgt als de grote meren hier. De meren warmen altijd op in de zomer. In de winter waait de koude lucht van het noorden over deze meren, pikt de waterdamp op, en dumpt het weer als sneeuw over het land. Het is een raar fenomeen om te zien hoor. De zon kan op 1 plek schijnen, en een kilometer verder zie je geen hand voor je ogen door de sneeuw, en kan er wel een meter vallen. Het zijn ook altijd smalle stroken die veel sneeuw krijgen, welke plek ligt aan welke richting de wind waait.
Meer info: http://www.theweatherprediction.com/winterwx/lesnow/
In mini-vorm heb ik het hier ook wel eens gezien. Hier is een kleiner meer, Cayuga lake, en soms zijn de weer omstandigheden hier ook net goed om lake effect sneeuw te veroorzaken op kleine schaal. Zo wilden we een keer gaan skien op een koude, zonnige dag, maar toen we 4 mijl van huis waren kwamen we in een zware sneeuwval terecht. Auto's lagen in de greppel, en het verkeer stond zowat stil, dus hebben we ons weer omgekeerd.
Annemiek
#3 - 14-10-2006, 22:54 uur

hollandranch

Vind dat altijd wel mooi dat onverwachte weer, weten we weer met ze allen hoe nietig we zijn. Maar zie het toch liever wel ergens gebeuren waar ik op dat moment niet ben  2006-20
#4 - 31-10-2006, 14:09 uur

ned in MO

Hier in de ozarks is het gezegde:

You do not like the weather? Just wait one minute! ;D
het kan hier van +20 naar -10C gaan binnen 12 uur
#5 - 21-12-2006, 19:26 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

jaborg

Sneeuwchaos in VS

Uitgegeven: 21 december 2006 16:39
Laatst gewijzigd: 21 december 2006 17:53
DENVER - Het openbare leven in het midden van de Verenigde Staten is ernstig ontwricht door hevige sneeuwstormen. Vooral de inwoners en bezoekers van de staat Colorado hadden - enkele dagen voor Kerstmis - ernstig te lijden onder de weersomstandigheden, zo meldde donderdag CNN.

Op het vliegveld van de hoofdstad Denver zaten 4700 mensen vast, omdat alle landingsbanen dicht waren. Vrijwel alle scholen en overheidsdiensten bleven dicht. Daarnaast reed er in en rond Denver geen openbaar vervoer.

De gouverneur van Colorado, Bill Owens, riep de noodtoestand uit en zette de Nationale Garde in om gestrande automobilisten, die vast zaten op afgesloten wegen, te voorzien van dekens, eten en drinken. Ook de reizigers op Denver Airport werden door de gardisten van de eerste levensbehoeften voorzien.

bron: www.nu.nl
#6 - 21-12-2006, 19:56 uur

ned in MO

Loek en chief


Schep ze en denk aan je hart dronk
#7 - 21-12-2006, 21:30 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

Eindelijk de eerste sneeuw in Minnesota vandaag (donderdag). Er komt meer, hebben ze beloofd, maar het wordt weer smeltweer daartussen.

Net op tijd, de burgemeester van St. Paul had grootse plannen om de mensen die de parken hier beheren opdracht te geven om sneeuw te MAKEN.

Zie het officiele persbericht:

For Immediate Release                                                                       

December 21st  , 2006                                                                                     
 
Mayor Coleman to Host Sledding Event Friday Night at Como Park

Efforts to Provide White Christmas at Mount Como  Going Well

( Saint Paul ) - Saint Paul Mayor Chris Coleman announced today that despite unseasonably warm weather in Saint Paul , the Parks and Recreation Department has successfully made enough artificial snow at Como Park for sledding during this holiday weekend.  Mayor Coleman and his family will be hosting a holiday sliding event on Friday night for residents and families.

"The holiday season is about spending time with family and friends.  I remember sliding with my family as one of my best holiday memories.  We can't let the weather stop others from having the same experience. We hope that mother nature beats us to the punch and gives us a white Christmas, but if not, we are more than happy to provide this chance for family fun right here in Saint Paul at Como Park," Coleman said.

Mayor Coleman asked the Parks and Recreation Department to produce the artificial snow with City-owned equipment.  The City's snow-making equipment is generally used to produce snow for a ski hill at Como Park .  After several years of no snow during the winter holidays, Mayor Coleman believes the City can provide a positive experience for Saint Paul children and families.

The holiday sliding event will take place on Friday, December 22nd from 5-7 at the chalet in Como Park .   Hot Chocolate and Apple Cider will be on hand for families, and the event is free of charge.  The Midway Target store has also donated 50 sleds for use by the community.  The Chalet and sledding hill will also be open throughout the weekend and into next week, the schedule follows below.   

 Friday - December 22 starting at 5 pm - sled and slide with Mayor Coleman and family.   

The chalet will be open at 5 with hot chocolate and hot cider.  The chalet will be open and hill lighted until 9 pm.  the hill will be open depending on conditions

Saturday - December 23 - chalet and hill open from 10 am to 9 pm - the hill will be open depending on conditions

Sunday - December 24 - chalet and hill open 11 am to 4 pm

Closed Christmas Day

Tuesday Dec 26 through Thursday Dec 28 chalet and hill open for sledding - 10 am -9 pm

 

#8 - 22-12-2006, 00:19 uur

Chiefram

Loek en chief


Schep ze en denk aan je hart dronk

Hahaha... Ik heb mijn vrouw de driveway laten schoonmaken! LOL!

Ik zat in California toen de sneeuwstorm begon (en nog steeds bezig is). Vanmorgen moest ik om 7:45 uur van Ontario, CA terug naar huis vliegen, maar Denver Airport is gesloten. Je komt er niet meer in of er uit. Onnodig te zeggen dat mijn flight met nog 650 vluchten (van alleen United Airlines !!!) is gecancelled.

Vanmorgen maar even vanuit mijn hotelkamer gebeld met United Airlines. Men had een nieuwe vlucht voor mij gereserveerd. Ja, op Maandagmiddag de 25ste!!! Eerder ging niet, omdat ook de luchthaven nog gesloten is. Trouwens, alle snelwegen zijn ook gesloten. Zo'n 300 mile snleweg is gewoon dichtgegooid.

Ik moest dus nog 4 a 5 dagen in mijn hotelkamer in Ontario rondhangen, maar daar had ik geen zin in. Ik heb vanmorgen een andere auto gehuurd die ik in Denver, CO zal afleveren. Ik rij dus met de auto van California naar Colorado. Alles beter dan in een hotelkamer te gaan zitten wachten en niets te doen te hebben.

Op dit moment (het is donderdagavond) zit ik in mijn favoriete hotel in Las Vegas. Ik heb hier maar even een tussenstop gehouden, want ik kan niet te vroeg in Denver aankomen natuurlijk, want als de snelwegen (I-25 & I-70) dicht zijn, dan kan ik toch nergens heen. Hopelijk is het vanaf morgenavond weer open of anders zaterdagochtend. Ik wil wel thuis zijn uiterlijk deze zaterdag.

Helaas heb ik zelf niets van de sneeuwstorm mogen meemaken helaas. Ik had het machtig gevonden, maar zal het straks met de overblijfselen moeten doen. :(

Zie voor up-dates mijn web-logje: http://matosh.web-log.nl
#9 - 22-12-2006, 03:54 uur

jaborg

Ik lees het al. Je vind het allemaal prachtig.



Toch wens ik je veel succes op weg naar huis, en neem een dikke deken mee en genoeg voedsel.


#10 - 22-12-2006, 07:45 uur

Rebecca

Hey Chief,

Veel succes met de rit naar huis en doe vooral voorzichtig. Ik hoop dat je op tijd thuis bent voor de feestdagen!  ;)
#11 - 22-12-2006, 08:55 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

danny debals

Ondertussen hier in Europa zit Heathrow bijna volledig dicht wegens voortdurende mist. Vele duizenden passagiers gestrand op de luchthaven...
Blij dat ik niet moet reizen deze tijd van het jaar!
#12 - 22-12-2006, 08:57 uur
Danny Debals

ned in MO

Als er een meter sneeuw op straat ligt heeft het scheppen van de drive way dan wel zin?
#13 - 22-12-2006, 16:44 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

marleencolorado

Mijn vriend komt deze kerst een keer hier heen. Geen één keer in de afgelopen 5 jaar heb ik problemen gehad met sneeuw toen ik naar Colorado vloog tijdens de kerst periode. Nu is het dus een keer raak. Mijn vriend had donderdagochtend een vlucht naar A'dam via Houston. Woensdag middag wist hij al dat daar niet veel tercht zou komen. Hij woont in Avon, vlak bij Vail en dus bij een ander vliegveld, namelijk die in Eagle. Hij kon zijn vlucht omboeken vanaf dit vliegveld ipv Denver. Het sneeuwt in de bergen maar vliegverkeer was hier wel mogelijk, de storm blijft namelijk tegen de bergen in Denver aan hangen. Ik natuurlijk happy, hij zou een halve dag later komen maar goed iig wel komen voor de kerst ipv na de kerst.

Het was natuurlijk te mooi om waar te zijn. Het vliegtuig boarde op tijd, taxien......maar 40 min in het vliegtuig blijven zitten, niet omdat het weer in Eagle nou zo slecht was maar omdat het weer in Houston te slecht was.....ze mochten niet landen, dus was het ook beter om aan de grond te blijven. Eindelijk aangekomen in Houston was zijn vlucht naar A'dam dus al weg en zit hij nu in een Hotel. Morgen komt hij als het goed is om 8 uur sochtends aan op Schiphol, ik hou nog even mijn hart vast voor dat ik zeker weet dat het vliegtuig van de grond is.

Wij hebben dus geluk, en hij kreeg de kans om nog voor de kerst hierheen te komen. De tweede optie voor hem was 26 dec. te vliegen. Een collega van hem zou 8 mensen van out of state over krijgen met kerst, gewoon voor een paar dagen, dat gaat dus niet door. Echt heel erg eigenlijk. Zo zie je maar dat de natuur toch de baas blijft.

Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen.

Marleen.
#14 - 22-12-2006, 18:18 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Loek

De meeste doorgaande wegen zijn hier alweer prima begaanbaar, maar de meeste mensen kunnen de buurten niet uit.  Bij het schoonhouden van de wegen ligt de nadruk op "major arteries".  Mijn buren en ik waren vanmiddag om 2 uur klaar met het vrijmaken van een pad naar de dichtsbijzijnde schoongemaakte weg.  Ik heb mijn pickup uit weten te graven, maar de overige autos zitten in een ondergesneeuwde garage.  Ik heb in ieder geval de meest hoognodige boodschappen kunnen doen, dus de druk is wat ons betreft weer even van de ketel. 

Ik hoop dat jij niet onderweg vast komt te zitten Chief.  De voorspelling is dat de volgend storm er zaterdag weer aankomt, maar dit keer ligt de nadruk op de western slope en mountain areas.  Maar daar moet je wel doorheen om in Fort Collins te komen.  Success!
#15 - 23-12-2006, 07:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15