Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Speed limits

Discussie gestart

visuar

Oftewel de snelheden met de auto... Groot verschil met Nederland? Ik heb altijd begrepen dat je minder hard op de snelwegen mag dan hier in NL en dat je zwaar de klos bent als je te hard (gaat een probleem voor mij worden.... :-\)
#1 - 07-01-2005, 15:49 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Dat dachten wij de eerste x ook, maar het valt reuze mee!
Ze hadden ons zelfs een beetje bang gemaakt, waardoor wij echt met het idee vertrokken dat er continue een helicopter boven onze auto zou hangen.......

Op de snelwegen mag je tussen de 60 en 70 mile, wat dus 105-125 km/u is. Da's in Nederland ook. In het begin hielden we ons braaf aan de snelheid, tot het wel heel erg opviel, dat werkelijk iedereen -incl. trucks- ons voorbij ging... Toen gingen wij maar "met de flow".

Als er een snelheidsbeperking komt, wordt dit ruim te voren en in etappes aangegeven, dus eerst 65, dan 50, 40, 30. Niet zoals in Nederland, dat je van 120 ineens nog maar 70 mag, zonder dat je weet waarom dat is. Als er in Amerika een snelheidsbeperking wordt aangegeven,is daar ook een goede reden voor. In de bebouwde kom 30-35 en als dit op de snelweg is, dan komt er vaak een bocht oid die je ook echt niet harder kunt nemen. Niet zoals hier, dat je geen flauw benul hebt waarom je (bijv. 's nachts, geen kip op de weg) opeens maar 70 zou mogen rijden.
Wegafzettingen bij werkzaamheden beginnen niet 20 km voor en eindigen niet 20 km na de plek waar men aan het werk is; nee, gewoon zolang als nodig is, niet te lang en niet te kort.

Vrachtwagens mogen er net zo hard als personenwagens, en kunnen dit ook. Gevolg: geen files door invoegend/inhalend vrachtverkeer, want het remt de rest van het verkeer niet af! Als hier een vrachtwagen gaat invoegen met 80, heb je meteen file, omdat de 1e auto moet afremmen, enz. Het is werkelijk belachelijk dat ze in Europa maar 80 mogen. Als ze dat zouden verhogen, dan had je hier veel minder files.

Mijn man is ook een stevige rijder (pas nog rijbewijs kwijt geweest wegens veel te hard  :-\), maar in Amerika vindt hij het heerlijk rijden! De wegen zijn er niet zoals hier, tenminste, in omgeving LA is het asfalt niet bepaald strak, en je wilt ook genieten onderweg, borden op tijd zien ipv er voorbij razen, dus is de "snelheidsbeperking" geen straf.

Ik ben de navigator van ons 2-en, en ik vind het kaart lezen heerlijk daar; veel makkelijker dan in Europa!
Mijn man moet elke x weer even wennen dat je van links en rechts kan worden ingehaald, maar dan vindt hij ook dit weer fijn. Hij rijdt er veel relaxter dan in Nederland.
De laatste x hebben we zo'n 3500 km afgelegd, en er is werkelijk niet 1 x getoeterd of op een andere manier agressief gereageerd in het verkeer, zelfs niet in de drukte van LA!

En dan het rijbewijzensysteem: in Nederland, als je een ziekte hebt of ouder wordt, moet je een herkeuring doen. Dit stelt niks voor. Mijn schoonzusje mocht met haar MS nog steeds autorijden, terwijl ze haar benen al haast niet meer kon gebruiken, en op de snelweg niet harder durfde dan 80........ In Amerika moet je rijbewijs elke 5 jaar vernieuwd worden. Heb jij een goed "record", dan krijg je elke vijf jaar per post je nieuwe rijbewijs toegestuurd. Heb je een "bad record", wegens veel bekeuringen ofzo, dan moet je een herexamen doen.

Tot zover mijn ellenlange bijdrage, waarvoor mijn excuses.
Oh ja, ik spreek nu over Californie, Arizona en Utah, misschien dat het in andere staten anders is, maar dat weet ik pas in september.....  ;D
#2 - 07-01-2005, 20:56 uur
« Laatst bewerkt op: 07-01-2005, 21:07 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Hier in Illinois is het ook maximaal 55 mph. Op sommige stukken waar het is aangegeven mag je zelfs 65 mph, maar precies zoals JEZ al schreef; er is hier niemand die zich aan de snelheid houd. Wij rijden dan ook konstant op de snelwegen ca. 10 a 15 mph sneller aan dan in feite mag en dan nog word je ingehaald maar rij je wel veilig met de kudde mee.

In het centrum is het maximaal 25 mph en daar rijdt men in principe niet sneller dan 30 mph.  Maar kom je bij wegwerkzaamheden of op kruispunten waar scholen zijn, dan haalt niemand het in zijn hoofd harder dan 20 mph te rijden.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat de politie van Highland Park hier overal achter de struiken en in zij-straatjes staan om overtreders direkt bij de lurven te pakken. Even naar de supermarkt om de hoek wil zeggen dat je toch minimaal 2 a 3 politie-wagens tegenkomt die ergens staan te kijken of je niet te hard rijdt of dat je wel stopt voor een STOP bord.

Volgens mijn zwager komt dat omdat er geen kriminaliteit is hier en de politie verder toch niets te doen heeft. Maar ach... we zijn veilig tenminste, hahaha...
#3 - 07-01-2005, 22:25 uur

heivalido

In Florida varrieerde de snelheid op de Highway tussen de 55 en zelfs 70 mile. Maar wij reden er zelden te hard, omdat je daar om de een of andere bizarre reden geen behoefte aan hebt terwijl ik hier in Nederland als ik naar Vlissingen ga, bij Rotterdam nog netjes 100 rij maar bij Goes al vaak 150 op de teller heb staan. In Nederland wil ik altijd te hard rijden, en in Florida vind ik het juist heerlijk om ontspannen 55 te rijden, waarom????? geen idee.
#4 - 07-01-2005, 23:53 uur

Chiefram

Dat is inderdaad waar wat je zegt. Wij vinden het hier ook heerlijk om ons aan de snelheid te houden omdat het er hier relaxed aan toe gaat, geen stress, geen agressie enzo.

Het probleem alleen is dat wanneer je je echt aan de snelheid houd, de auto's hier links en rechts je blijven passeren en je het achteropkomend verkeer blijkbaar hindert. Dus dan maar even met de stroom mee rijden... Maar voor mij persoonlijk hoeft het niet. (Terwijl mijn werkverkeer in Nederland (Dordrecht - Tiel en weer terug) had een gemiddelde snelheid had van 160 km p/u)!  8)
#5 - 08-01-2005, 02:00 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2005, 02:02 uur door Chiefram »

visuar

Bizarre verhalen! ;) Maar het geeft me een goed beeld, thanks voor de antwoorden!
#6 - 08-01-2005, 12:31 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

PetraVS

Je zit altijd goed als je niet meer dan 15 procent sneller rijdt, dan de geposte snelheid.  Rij nooit meer dan 20 mijl te hard, want als je dan gepakt wordt is het niet alleen maar een snelheidsovertreding, maar reckless driving, waarvoor je gearresteerd kunt worden.

Binnen de bebouwde kom is de max. snelheid meestal 25, houd je daar zoveel mogelijk aan.  Zoals Chiefram schreef heeft de politie in kleine gemeenten niet veel anders te doen, dan verkeersovertreders betrappen.
#7 - 08-01-2005, 16:05 uur

visuar

Citaat
Gelukkig mag er nog op het Nederlands rijbewijs gereden worden, die is hier in Illinois 90 dagen geldig na binnenkomst, maar daarna moet je toch wel echt je Amerikaanse rijbewijs op zak hebben, anders bent je hier echt aan huis gekluistert.

Martin: dit schreef je op je weblog. Ik ben nieuwsgierig hoe je achter al dit soort kleine details komt of bent gekomen. Zoveel vragen :D
#8 - 08-01-2005, 20:45 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Ik heb het op het Internet uitgezocht en gevraagd bij Secretary of State.

In Illinois is het namelijk zo:

Een Amerikaan met een Amerikaans rijbewijs, anders dan een Illinois rijbewijs, die naar de staat Illinois verhuist MOET binnen 30 dagen zijn nieuwe rijbewijs in Illinois op zak hebben. Zowel ogen-test, schriftelijke test en praktijk-test.

Een buitenlander met rijbewijs (hoeft niet eens een Internationaal rijbewijs te zijn), die zich in de staat Illinois vestigt MOET binnen 90 dagen zijn nieuwe rijbewijs in Illinois op zak hebben. Hiervoorgeld dezelfde test als hierboven.

Voor on sis het leuk, want de kans is groot dat wij Illinois binnenkort gaan verlaten voor een andere staat en dan kunnen we weer hetzelfde examen doen voor een ander rijbewijs in een andere staat... Leuk, als je veel verhuisplannen hebt, hahaha...

Ik adviseer trouwens wel alle nieuwe immigranten hier om een Internationaal rijbewijs mee te nemen in verband met het verzekeren van de auto die je hier koopt!

Je hebt het niet nodig voor het huren van een auto, maar wel als je een verzekering voor je eigen auto wilt afsluiten en je hebt nog geen Amerikaans rijbewijs. Dit scheelt je zo'n $600 dollar aan verzekeringspremie in 6 maanden !!!
#9 - 09-01-2005, 17:02 uur

visuar

Af en toe toch een vreemd land. Nu snap ik dat de staten vaak al zo groot zijn als vele landen (NL is helemaal klein natuurlijk), maar je zou toch verwachten dat een rijbewijs overal geldig zou zijn etc... Ik neem aan dat je met je IL rijbewijs wel naar CA of FL mag rijden etc.? (zolang je er maar niet woont dus?)
#10 - 09-01-2005, 19:25 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 00:29 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

heivalido

Een typisch gevalletje van de vele verschillende wetten van de staten. In Florida mag je zoveel met je Nederlandse rijbewijs rijden als je maar wil, alleen is het verzekeren van een eigen wagen een stuk duurder dan met een Florida rijbewijs. Het internationaal rijbewijs stelt in Florida niets voor dit maakt helemaal geen verschil in kosten van verzekeren of huren, althans, dat is onze ervaring.

Om nog even terug te komen op de snelheden. Jez schreef al dat het vrachtverkeer even hard mag als het normaal verkeer maar naast de genoemde voordelen heeft dit ook een nadeel. Als je op een normale weg rijd waar je bv 45 mph mag en je rijdt dit netjes, dan heb je in no time een Mack achter op je bumper omdat deze toch vaak wat meer haast hebben dan jij. Ook willen de truckers zich wel eens schuldig maken aan levensgevaarlijke inhaalmanouvres.
#11 - 09-01-2005, 22:28 uur

Jez

Da's waar, van die trucks. Maar ik denk ook dat je, zoals Cheif ook al zei, je het beste aan het overige verkeer kunt aanpassen.
(Laat die typisch Hollandse instelling asjeblieft varen, van "je mag hier 120, ik rij precies 120, dus jij wacht maar lekker tot ik eindelijk zin heb om terug te gaan naar de rechterbaan. En als ik wil inhalen met 120, want je mag hier 120, dan ga ik inhalen met 120, of jij er nou wel of niet aankomt met 140, want je mag hier geen 140)
Ik vind trouwens het inhaal-systeem in Amerika ook geweldig, met de speciale inhaalstroken op 2-baanswegen!!
#12 - 09-01-2005, 22:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Chief, vind je het goed als ik je Cheif noem? Om de een of andere reden kan ik geen Chief typen; er komt altijd eerst Cheif uit.............
Ben beetje moe van mezelf verbeteren  ;D ;D ;D
Ben ook goed in septmeber, vna en ana
#13 - 09-01-2005, 22:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

In Florida mag je zelfs rechts passeren ivm de Stay on your lane wet, een geweldige regel, als ik op de rechterbaan iets sneller rijd dan iemand op de 2e of middelste baan, dan hoef ik niet eerst helamaal naar links om in te mogen halen, ik mag gewoon op mijn baan blijven en passeren. Je mag alleen niet als je achter iemand rijdt, de rechterbaan op gaan om daarna rechts te passeren, in dit geval moet je er wel links langs om daarna ook op de linkerbaan te blijven, hier is wel weer een uitzondering voor, als ik op die linkerbaan blijf en jij rijdt weer harder dan mij, dan mag je me weer wel rechts passeren omdat het door de vangrail wat lastig is  ;D ;D ;D ;D

Oh ja, ik ben wel iemand die met 120 iemand inhaalt die 110 rijdt en dan schijt heeft aan die stresskippen die met 150 aan komen vliegen, ik ga er echt niet harder voor rijden, ik hoef die bekeuring namelijk niet. En ga nou niet zitten duwen of seinen want dat onthaast me alleen maar. De Nederlandse snelwegen zijn geen plek voor gehaaste types die van bumperkleven een hobby hebben gemaakt.
Nu gebeurt het niet zo vaak dat ik 120 rijd, meestal zit ik rond de 140 maar ik ga niet lopen pushen als iemand voor me rijdt die met 120 inhaalt, ik houd dan gewoon afstand en wacht netjes tot de persoon weer terug gaat naar rechts. Maar en zijn wel stukken snelweg waar naar mijn zin iets te vaak gecontroleerd wordt en daar rijd ik dus gewoon 120 of zelfs 100, ook op de 2e of zelfs 3e (bij 4 baans stukken) baan.
#14 - 09-01-2005, 23:17 uur
« Laatst bewerkt op: 09-01-2005, 23:21 uur door heivalido »

Chiefram

Chief, vind je het goed als ik je Cheif noem? Om de een of andere reden kan ik geen Chief typen; er komt altijd eerst Cheif uit.............
Ben beetje moe van mezelf verbeteren  ;D ;D ;D
Ben ook goed in septmeber, vna en ana

Haha, je noem me maar zoals je me wil noemen, hahaha...
#15 - 09-01-2005, 23:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15