Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Speed limits

Discussie gestart

Chiefram

Een typisch gevalletje van de vele verschillende wetten van de staten. In Florida mag je zoveel met je Nederlandse rijbewijs rijden als je maar wil, alleen is het verzekeren van een eigen wagen een stuk duurder dan met een Florida rijbewijs. Het internationaal rijbewijs stelt in Florida niets voor dit maakt helemaal geen verschil in kosten van verzekeren of huren, althans, dat is onze ervaring.

Om nog even terug te komen op de snelheden. Jez schreef al dat het vrachtverkeer even hard mag als het normaal verkeer maar naast de genoemde voordelen heeft dit ook een nadeel. Als je op een normale weg rijd waar je bv 45 mph mag en je rijdt dit netjes, dan heb je in no time een Mack achter op je bumper omdat deze toch vaak wat meer haast hebben dan jij. Ook willen de truckers zich wel eens schuldig maken aan levensgevaarlijke inhaalmanouvres.

Wij hadden in de eerste instantie vanuit Nederland voor de eerste paar weken en huur-auto bij AVIS geregeld, omdat we toch wel mobiel wilden zijn. Na drie weken vonden we een leuke auto om te kopen, maar we konden een verzekering krijgen van ruim $900 per zes maanden. Maar omdat ik toevallig voor alle zekerheid ook een Internationaal rijbewijs mee had genomen, wilde men $600 van de prijs afhalen!

Ik ben blij dat ik voor 12,50 euro toch maar zo'n Internationaal rijbewijs voor alle zekerheid had meegenomen! Nu kan ik voor hetzelfde bedrag 1 1/2 jaar verzekerd rondrijden inplaats van 6 maanden.

Maar inderdaad: elke staat heeft zo zijn eigen wetten en regels en die kunnen heel erg verschillen.

In het boekje over verkeersregels (Secretary of State) staat dat je met een Amerikaans rijbewijs in elke staat van Amerika mag rijden, zolang je maar op doorreis bent. Uhhh... als ik dus naar vrienden in Colorado ofzo ga, dan mag ik er ook 'langs' rijden, hahaha... Of zouden ze me ook eventjes toestaan om er binnen te gaan en eventueel een nachtje te laten slapen? LOL!

Maar hoe het met de verzekering zit, weet ik niet. In sommige staten gelden hele andere regels met betrekking tot de verzekering van in de staat Illinois. Ik moet dat toch eens gaan uitzoeken, want ik weet dat als je in Illinois bijvoorbeeld volgens de regels bent verzekerd, dat je in andere staten wellicht kunt zijn onderverzekerd.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe dat dit precies werkt? Er zijn zelfs staten die zeggen dat je wanneer je uit een andere staat komt, zelfs helemaal geen verzekering hoeft te hebben, terwijl een andere staat je kan oppakken als blijkt dat je niet aan hun minimale verzekeringseisen voldoet.

???
#16 - 09-01-2005, 23:59 uur

visuar

Heivalido: zolang je 'em er niet net voor gooit als ik 140 rij en jij 120 hebben we nergen last van! ;)

Anyway, over dat "stay in your lane" principe. Daar heb ik nog nooit mijn hoofd omheen kunnen krijgen (nog niet gereden in de states). Prachtig dat je op je lane ook mensen rechts voorbij mag (doe ik in NL ook als mensen links niet door rijden, ik ga niet van links naar rechts om daar in te halen). Maar hoe kan je nou 2 of 10 lanes vol met auto's krijgen als iedereen stay in z'n lane doet? Nou? Je moet toch van lane verwisselen lijkt mij als je dat vol wilt krijgen. Zo wanneer mag/ga je nou wel wisselen (naar links of rechts) en wanneer doe je stay in je lane?

p.s. hey! ik heb een sterretje d'r bij onder m'n naam... mooi hoor... :D
#17 - 10-01-2005, 00:34 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 00:35 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Heivalido: zolang je 'em er niet net voor gooit als ik 140 rij en jij 120 hebben we nergen last van! ;)

Dat was ook wat ik bedoel; sommige mensen hebben een volledig nieuwe, nooit gebruikte binnenspiegel/rechterspiegel op hun auto zitten........... DIE ZITTEN ER NIET VOOR NIETS!!!
Zo, ik heb gezegd  ;D

Visuar, zouden boogschutters ook dezelfde rijstijl hebben  ;)
#18 - 10-01-2005, 20:05 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 20:06 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Je moet toch van lane verwisselen lijkt mij als je dat vol wilt krijgen. Zo wanneer mag/ga je nou wel wisselen (naar links of rechts) en wanneer doe je stay in je lane?

Je blijft lekker op je eigen lane tot je op je voorganger dreigt te botsen. Dan schuif je er es eentje op, bij voorkeur naar links. Tot er geen links meer is, dan schuif je weer terug. En als je er af of bijna af moet, schuif je alvast op tijd richting rechts, tot je afslag. 't Is eigenlijk net stijldansen  ;D ;D ;D

Vaak heb je bij steden ook een carpoolstrook (tenminste, rond LA); dat schiet vaak ook wel lekker op. Hoewel we daar ook eens achter een motor reden. CARpool.........?
#19 - 10-01-2005, 20:09 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 20:10 uur door Jez »

Loek

Of je gaat zoals ik lekker slalommen tussen de autos door, todat een agent je eruit pikt en vraagt: "what do you think you are doing"?  

Afijn, hij maakt zich klaar om een bon uit te schrijven voor reckless driving, en vraagt mij en passant nog even wat dat "NL" achterop de auto betekent.  Ik antwoord: "No Luck".  Hij klapt zijn boekje dicht laat mij gaan met een waarschuwing.

Beleefd en nederig bied ik mijn excuses aan en beloof dat ik het nooit meer zal doen...

Loek
#20 - 10-01-2005, 20:55 uur

Jez

Hahaha, da's nog eens geschikt! Enneh, een agent met humor? Die heb je in Nederland niet, hoor, die worden geselecteerd op hun chagrijnigheid......
#21 - 10-01-2005, 21:40 uur

Exige

Citaat
Vaak heb je bij steden ook een carpoolstrook (tenminste, rond LA); dat schiet vaak ook wel lekker op. Hoewel we daar ook eens achter een motor reden. CARpool.........?
Citaat

Motoren mogen ook op de carpool strook...  ;D ;D ;D
#22 - 10-01-2005, 22:07 uur

Jez

Zonder medepassagier????
Hij reed wel lekker door, trouwens. maar goed dat er geen highway patrol in de buurt was  ;)
#23 - 10-01-2005, 22:15 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 22:15 uur door Jez »

Bakvet

Als je goed oplet zie je van die bordjes met "Bikes OK" of een motorfietssymbooltje + OK naast de carpoolstrook. Zeg maar, net zoals je bij ons in Nederland vaak van die bordjes op de linker vangrail ziet met "140km OK".

Okeh schijnt trouwens een woord uit een bepaalde indianentaal te zijn en het betekent daar inderdaad "All Right".
#24 - 10-01-2005, 22:34 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 22:40 uur door Bakvet »

Jez

Echt waar? Dat van die "140km OK" in NL geloof ik niet hoor, zo blond ben ik nou ook weer niet!  :o
#25 - 10-01-2005, 22:37 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 22:38 uur door Jez »

Jez

Wow! Ik ben een Sr. Member............. Blink blink
En ik sta nr. 3 van Top 10 Posters..............
Snik, ik heb een interessanter privé leven nodig  :'( :'( :'(
#26 - 10-01-2005, 22:41 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 22:43 uur door Jez »

Sbull

Ja Jez, ik denk dat jij compleet gekluisterd zit achter je PC en maar kijken naar het forum of er iets verandert.

Hahahahahahaha geintje
#27 - 11-01-2005, 00:11 uur

visuar

Visuar, zouden boogschutters ook dezelfde rijstijl hebben  ;)

Dat zou goed kunnen ja. Ik ben in ieder geval ieman die niet van sukkelen op de weg houdt. Je hoeft van mij niet te hard te rijden, maar rij aub wel vlot en stevig door. Zelf rij ik meestal lange afstanden op de snelweg en dan is het meestal 140 of max 150.
#28 - 11-01-2005, 10:46 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Het is maar goed dat mijn Suzukietje niet harder dan 150 gaat....
#29 - 11-01-2005, 20:23 uur

Jez

Ja Jez, ik denk dat jij compleet gekluisterd zit achter je PC en maar kijken naar het forum of er iets verandert.

Hahahahahahaha geintje

Ik ben ook altijd in paniek als ik moet werken: ben ik weer de hele avond aan het snuffelen wat er allemaal nieuw is op het forum  ;D. En ik werk 5 dagen per week........
 Ik heb mijn gezin een foto van me gegeven; weten ze ook hoe ik er van voren uit zie!  ;D ;D ;D
#30 - 11-01-2005, 20:24 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2005, 20:25 uur door Jez »

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15