Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Staking bedreigt merendeel van vluchten naar VS

Discussie gestart

marleencolorado

Staking bedreigt merendeel van vluchten naar VS
Telegraaf
AMSTERDAM - Een pilotenstaking bij twee grote Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen, Delta en Northwest Airlines, dreigt het merendeel van het transatlantische luchtverkeer tussen Schiphol en de Verenigde Staten lam te leggen.
 

Vliegers van KLM en nog zes andere maatschappijen zijn solidair en voeren geen vervangende vluchten uit, zo is gisteren besloten. Vele duizenden passagiers zullen dagelijks door het uitvallen van vluchten worden getroffen.


Als gevolg van de voortdurende zware luchtvaartcrisis in de VS worden Northwest- en Delta-piloten gedwongen tot ongekende financiële offers: 40 tot 50 procent korting op het salaris, terwijl de Delta-directie de pensioengelden in de maatschappij wil laten terugstromen.


De piloten van de zeven andere maatschappijen, die met Delta en Northwest deel uitmaken van de Skyteam Alliantie, verklaarden zich gisteren na spoedberaad in ons land solidair met een eventuele staking van hun Amerikaanse collega's.


Het vliegverkeer vanaf andere luchthavens in Europa, vooral Parijs, wordt eveneens zwaar getroffen door een staking, waarvan datum en uur nog niet vaststaan.


"De stakingsdreiging is uiterst serieus. Northwest-piloten hebben al met stemming voor 92 procent hun akkoord gegeven voor een staking, ook als die de maatschappij onderuit zou halen", aldus de VNV-voorman. De directie van Delta Airlines vloog gisteren vanuit Atlanta met een ongeplande vlucht ijlings naar Parijs voor overleg over de crisissituatie met de top van Air France-KLM.
#1 - 10-03-2006, 09:29 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Bakvet

Het zou om deze maatschappijen gaan:

The nine airlines are part of the Skyteam code-sharing alliance. They include KLM Royal Dutch Airlines, Air France, Korean Air, Alitalia, AeroMexico, CSA Czech Airlines, plus U.S. carriers Northwest and Continental.
#2 - 10-03-2006, 10:25 uur

kwaajknarie

Op z'n Van Speyck's : Dan maar liever de lucht in!
#3 - 10-03-2006, 12:51 uur

bgroeneveld

De Telegraaf slaat weer eens fors door. Ik weet het een en ander over Northwest Airlines, omdat die hier in de buurt zitten en ik de echte pilotenstaking een paar jaar geleden heb verslagen voor Reuters.

De piloten hebben inderdaad voor een staking gestemd, maar ze hebben een overeenkomst bereikt met NWA waardoor de staking voorlopig niet doorgaat. NWA is in een bankroet (zeg maar surseance van betaling), het bedrijf vliegt gewoon door, alleen allerlei betalingen kunnen opgeschort of opnieuw berekend worden.

De piloten beseffen maar al te goed, dat als zij staken, het bedrijf ophoudt te bestaan. Een rechter is nu bezig om de hele zaak uit te zoeken en kan eventueel de piloten een contract opleggen. Maar zover zal het niet komen, NWA en de piloten zijn het eens geworden over een salarisverlaging van minstens 30 procent (!).

NWA is nog in onderhandeling met de 'flight attendants' (geen stwardessen meer!) en met het grondpersoneel, maar dat zal wel opgelost worden.

De mechaniciens zijn sinds augustus in staking, maar NWA heeft ze vervangen met stakingsbrekers en is gewoon door blijven vliegen.

Wij hebben kaartjes voor Parijs in April en Pittsburgh (afstuderen van zoon) in mei. Ik ben ervan overtuigd, dat we die reizen nog kunnen maken.
#4 - 10-03-2006, 17:13 uur

visuar

Dat hoop ik wel ja, ik vlieg met Delta naar LA halverwege April (als het goed is dus).....
#5 - 19-03-2006, 17:50 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15