Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Starbucks wint zaak tegen Chinese naäper

Discussie gestart

Wop

Starbucks wint zaak tegen Chinese naäper


SHANGHAI - De koffiegigant Starbucks heeft een rechtszaak gewonnen tegen de Chinese keten Xingbake, die volgens het Amerikaanse bedrijf zijn logo en naam had nageaapt. Een rechtbank in Shanghai veroordeelde Xingbake tot een schadevergoeding van 500.000 yuan (57.000 euro). Dat meldde de Chinese krant China Daily maandag.

Starbucks heeft wereldwijd 8700 vestigingen, waarvan 300 in China en Taiwan. Volgens het bedrijf klinkt Xingbake hetzelfde als de Chinese uitspraak van Starbucks. 'Xing' betekent ster, terwijl 'bake' ongeveer klinkt als 'bucks'. Bovendien lijkt het logo sprekend op dat van Starbucks. Xingbake heeft in Shanghai 38 vestigingen.
#1 - 02-01-2006, 17:07 uur

FreezeM

hmm.... ik moet mijn plannen voor een SterrenMunt koffiehuis dus aanpassen....
#2 - 02-01-2006, 17:15 uur

Mrjn

 ;D
Nou lijkt me dat sowieso een goed plan, wegens dat Sterrenmunt mij aan die enge soorten thee doet denken en ik die ongelooflijk vies vind...
#3 - 02-01-2006, 19:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15