Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Strenger inreisbeleid

Discussie gestart

Jez

Washington scherpt inreisbeleid voor Europeanen aan
Uitgegeven: 9 juni 2007 14:49

BERLIJN - Mensen die zonder visum naar de VS willen reizen, moeten in de toekomst 48 uur voordat
ze naar het land vertrekken daarvan elektronisch opgave doen. Daarbij moet ook een vragenlijst worden ingevuld.

Volledig bericht
#1 - 09-06-2007, 16:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hollandranch

Washington scherpt inreisbeleid voor Europeanen aan
Uitgegeven: 9 juni 2007 14:49

BERLIJN - Mensen die zonder visum naar de VS willen reizen, moeten in de toekomst 48 uur voordat
ze naar het land vertrekken daarvan elektronisch opgave doen. Daarbij moet ook een vragenlijst worden ingevuld.

Volledig bericht


Als ik een extremist was vloog ik gewoon naar Mexico en ging daar illegaal de grens over. Leuk nieuws voor zakenmensen die onverwacht naar Amerika moeten of topsporters, etc  of krijgen die weer een Paris Hilton regeling  2006-18
#2 - 09-06-2007, 16:39 uur

Mrjn

Als ik dit artikel zo lees gaat het helemaal niet om "verhoogde islamitische dreiging". Het gaat er hier om dat Europa niet genoeg naar Amerikaanse pijpen wil dansen. En daar wordt Europa nu voor afgestraft.
#3 - 09-06-2007, 16:40 uur

hollandranch

Als ik dit artikel zo lees gaat het helemaal niet om "verhoogde islamitische dreiging". Het gaat er hier om dat Europa niet genoeg naar Amerikaanse pijpen wil dansen. En daar wordt Europa nu voor afgestraft.


ach, zouden ze dit bedoelen  2006-04  toch knap dat ze dit durven, ruzie maken met Europa en China, terwijl ze zo afhankelijk van deze werelddelen zijn!
#4 - 09-06-2007, 16:47 uur

Mrjn

Als ik dit artikel zo lees gaat het helemaal niet om "verhoogde islamitische dreiging". Het gaat er hier om dat Europa niet genoeg naar Amerikaanse pijpen wil dansen. En daar wordt Europa nu voor afgestraft.


ach, zouden ze dit bedoelen  2006-04  toch knap dat ze dit durven, ruzie maken met Europa en China, terwijl ze zo afhankelijk van deze werelddelen zijn!

Ja, ik weet wel dat Amerika het "machtigste" en "meest fantastische" land op deze aardbodem is, maar het irriteert me mateloos. Gelukkig zit ik nu in Canada... (Canada dat vanaf volgend jaar ook voor het eerst sinds eeuwen een paspoort nodig gaat hebben om Amerika binnen te komen. Klinkt wel een beetje alsof de VS zich tamelijk aan het isoleren is.)
#5 - 09-06-2007, 16:50 uur
« Laatst bewerkt op: 09-06-2007, 16:52 uur door Mrjn »

Bakvet

Het omgekeerde is ook waar, Amerikanen hebben sinds kort zelf ook een paspoort nodig om naar Canada, Mexico en de Bermuda's te gaan. Veel meer mensen dan gebruikelijk moeten nu opeens zo'n papiertje hebben, als het niet voor hen zelf is, dan wel voor de kinderen. Want meereizen op het paspoort van de ouders kan niet meer.

Natuurlijk is dat allemaal leuk bedacht alleen is men totaal niet op die enorm toegenomen vraag berekend. De gemiddelde wachttijd bedraagt 13 weken. Het komt regelmatig voor dat mensen een zakenreis moeten afzeggen. Of dat de vakantie gecancelled moet worden omdat het paspoort van een van de kinderen er nog niet is.

Machtig land, fantastisch weer.
#6 - 10-06-2007, 17:22 uur

Brenda

Door de strengere controles denk ik dat er ook een heleboel toeristen een andere bestemming gaan zoeken.
Als ik zie dat we op de terug weg meer dan anderhalf uur over de doune en controles hebben gedaan en als je ziet hoe sommige mensen behandeld worden, vraag je je af of je Amerika nog wel wil bezoeken.
#7 - 10-06-2007, 18:10 uur

USofA

Weet iemand wanneer dit ingevoerd zou moeten gaan worden?
Weet dat je nu je visum papiertje in 't vliegtuig moet invullen als je voor vakantie komt, maar dat zal dan ook over zijn.
#8 - 11-06-2007, 12:02 uur

demi10

dat zou ik ook eens willen weten wanneer dit in gaat....ik vertrek over 4 weken en wil niet voor een gesloten deur staan, want een vertraging kunnen we niet gebruiken

Michael
#9 - 11-06-2007, 22:11 uur

Bakvet

Nou.... het proefballonnetje heeft al in "Der Spiegel" gestaan.... Dus reken er maar op dat het over 4 weken nog niet van toepassing is.
#10 - 11-06-2007, 22:27 uur

Mr-Leo

Nou ik ga over 5 weken die kant op, dus hopelijk dat 't dan ook nog niet zo ver es :)

Niet dat ik het erg vind om me 48 uur van te voren te melden als dat moet..
#11 - 11-06-2007, 22:44 uur

demi10

Dit is wat op de site van a'dam staat....

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verenigde Staten van Amerika

Nederlanders hebben geen visum nodig voor een kort bezoek aan de VS. Een "nieuw" paspoort is niet nodig, het paspoort moet geldig zijn tot na de reis, niet langer.

Alle kinderen, ook zuigelingen, moeten een eigen paspoort hebben.

Klik hier voor consulaire informatie. Klik hier voor de FAQ’s (Freqently Asked Questions) aan het consulaat.   

Op 9 juni 2007 kwam in het nieuws (klik hier) dat in de toekomst reizigers naar de VS al 48 uur voor vertrek hun reisdetails via internet moeten doorgeven. Op het Amerikaanse consulaat is daar nog niets van bekend.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dus we wachten maar eens af.
#12 - 12-06-2007, 15:57 uur

Brenda

Het schijnt dat er Europese Unie er tegen is omdat indirect Amerika eigenlijk zegt, dat wij in Europa niet de juiste systemen hebben om mensen te screnen.
Dit gaat dus zeker nog wel even duren, als het al gaat gebeuren.
#13 - 13-06-2007, 18:42 uur

DennisH

Vorig jaar op Cincinnatti drie uur (!) in de rij gestaan om het land in te komen, bijna m'n aansluiting gemist (deur van het vliegtuig was al dicht).
Ik vind het niet erg om me aan te melden (ik pas me aan, ik ben te gast), maar laten ze er dan voor zorgen dat je wel door kan lopen. Ze kunnen dan op voorhand alle checks uitvoeren.
#14 - 14-06-2007, 07:50 uur

hollandranch

Vorig jaar op Cincinnatti drie uur (!) in de rij gestaan om het land in te komen, bijna m'n aansluiting gemist (deur van het vliegtuig was al dicht).
Ik vind het niet erg om me aan te melden (ik pas me aan, ik ben te gast), maar laten ze er dan voor zorgen dat je wel door kan lopen. Ze kunnen dan op voorhand alle checks uitvoeren.


Lijkt me lastig je spullen, identiteit, paspoort, etc. vooraf te controleren dus de vliegvelden zullen je als kuddevee blijven behandelen. Het klopt, je bent te gast, maar voelt tijdens de controles niet echt zo ny-angry
#15 - 17-06-2007, 16:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15