Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen in Amerika

Discussie gestart

Lida

Hallo, shiny

Wij hebben een vraag. Een kennis van ons is nu zo'n 8 jaar geleden naar Amerika gegaan. Hij had via internet een vrouw leren kennen en is haar achterna gereisd, toen zij hier in Nederland haar draai niet kon vinden.
In Amerika zijn ze binnen 3 maanden getrouwd. Dit was bij een protestantse dominee.
Onze vraag is nu of zo'n huwelijk rechtsgeldig is en of je dan automatisch een verblijfsvergunning krijgt. Hier in nederland is tenslotte een huwelijk rechtsgeldig als je voor de gemeente trouwt.
Aan die kennis kunnen we het niet vragen, omdat we daar geen contact meer mee hebben.

Alvast bedankt, Lida
#1 - 21-10-2006, 09:12 uur

hollandranch

Hallo, shiny

Wij hebben een vraag. Een kennis van ons is nu zo'n 8 jaar geleden naar Amerika gegaan. Hij had via internet een vrouw leren kennen en is haar achterna gereisd, toen zij hier in Nederland haar draai niet kon vinden.
In Amerika zijn ze binnen 3 maanden getrouwd. Dit was bij een protestantse dominee.
Onze vraag is nu of zo'n huwelijk rechtsgeldig is en of je dan automatisch een verblijfsvergunning krijgt. Hier in nederland is tenslotte een huwelijk rechtsgeldig als je voor de gemeente trouwt.
Aan die kennis kunnen we het niet vragen, omdat we daar geen contact meer mee hebben.

Alvast bedankt, Lida

Als je trouwt met een Amerikaan(se) en je wilt in Amerika gaan wonen moet je een visum aanvragen!  Dit is een tijdrovende bezeigheid en je moet bewijsmateriaal overleggen dat je elkaar al jaren kent. Er staan op de forums heel wat verhalen en volgens mij kan je beter het visum aanvragen in Nederland dan in Amerika. Het huwelijk is dus wel rechtsgeldig, maar een visum heb je nog lang niet.
#2 - 21-10-2006, 09:17 uur

hollandranch

Net gevonden in een ander forum:


In princiepe maakt het niets uit waar je trouwt, zolang je huwelijk maar rechtsgeldig is. Kijk eens op USADutch Dit is een website speciaal voor US/NL stellen die naar Amerika willen emigreren. Hier gaat het dan voornamelijk over de DCF route

Dit is de snelste route om een visum te bemachtigen. Met een beetje geluk zou het volgens het tijdschema binnen 6-8 weken in orde kunnen zijn.  Je moet alleen wel al getrouwd zijn om dit te kunnen doen en de US citizen moet naar Nederland komen om de aanvraag voor jou te doen, waarna jijzelf de rest af zal moeten handelen en je vrouwtje dus gewoon weer terug kan naar de US
#3 - 21-10-2006, 09:19 uur

Rebecca

Net gevonden in een ander forum:


In princiepe maakt het niets uit waar je trouwt, zolang je huwelijk maar rechtsgeldig is. Kijk eens op USADutch Dit is een website speciaal voor US/NL stellen die naar Amerika willen emigreren. Hier gaat het dan voornamelijk over de DCF route

Dit is de snelste route om een visum te bemachtigen. Met een beetje geluk zou het volgens het tijdschema binnen 6-8 weken in orde kunnen zijn.  Je moet alleen wel al getrouwd zijn om dit te kunnen doen en de US citizen moet naar Nederland komen om de aanvraag voor jou te doen, waarna jijzelf de rest af zal moeten handelen en je vrouwtje dus gewoon weer terug kan naar de US

Hee, dat komt me bekend voor ;) ;D
#4 - 21-10-2006, 13:29 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

hollandranch

Net gevonden in een ander forum:


In princiepe maakt het niets uit waar je trouwt, zolang je huwelijk maar rechtsgeldig is. Kijk eens op USADutch Dit is een website speciaal voor US/NL stellen die naar Amerika willen emigreren. Hier gaat het dan voornamelijk over de DCF route

Dit is de snelste route om een visum te bemachtigen. Met een beetje geluk zou het volgens het tijdschema binnen 6-8 weken in orde kunnen zijn.  Je moet alleen wel al getrouwd zijn om dit te kunnen doen en de US citizen moet naar Nederland komen om de aanvraag voor jou te doen, waarna jijzelf de rest af zal moeten handelen en je vrouwtje dus gewoon weer terug kan naar de US

Eigenlijk moet jij gewoon de cheffin worden van alle vragen over trouwen  2006-04 misschien een eigen rubriekje Becs Helpt!  2006-10

Hee, dat komt me bekend voor ;) ;D
#5 - 21-10-2006, 13:30 uur

Rebecca

 ;D ;D ;D
#6 - 21-10-2006, 13:35 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

bgroeneveld

Amerika heeft geen burgerlijke stand en de regels voor trouwen zijn wat vrijer dan in Nederland. Je kunt op het stadhuis trouwen, maar je kunt ook rechtsgeldig trouwen bij een geestelijke of een ander iemand die dat mag. Rechters, bijvoorbeeld, kunnen mensen trouwen, of leiders van een versie van het Humanistisch Verbond. Er zijn zelfs "geestelijken" die via het Internet hun "ambt" hebben gekregen (Universal Life Church, bijvoorbeeld), maar die toch wettig een geldig huwelijk mogen sluiten. En dan is er natuurlijk nog altijd Las Vegas, of de kapel bij de Mall of America hier om de hoek in Minnesota.

En dat trouwen is ook niet aan weekdagen verbonden. Wij zijn op zondag getrouwd, in Brooklyn, bij de Ethical Culture Society (vlak aan het park, mooi pand). Mijn moeder vroeg zich af of dat wel mocht en ik heb haar gerust kunnen stellen.
#7 - 21-10-2006, 21:35 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2006, 19:14 uur door bgroeneveld »

Lida

Oké bedankt,

Het is me nu in ieder geval duidelijk dat je daar gewoon kan trouwen en dat ieder bevoegt persoon dat mag doen.
Dat met die verblijfsvergunning is dus een heel ander verhaal. Die krijg je niet zomaar.... ;)
Zover ik begrepen hebt heeft die kennis dat nog steeds niet, het lijkt mij dat hij daar dan toch illegaal is of niet?
#8 - 25-10-2006, 07:21 uur

Rebecca

Om even terug te komen op het trouwen in Amerika..... Ik heb gisteren nog een ander berichtje geplaatst, maar op het USADutch forum is dus gisteren iemand afgewezen bij de visum aanvraag, omdat het huwelijk niet heeft plaats gevonden in de US.
#9 - 25-10-2006, 10:31 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

ned in MO

Ik ben getrouwd in een amerikaans pretpark dat Silver dollar city heet.
Dit was in een antiek blokhutten kerkje. Er pastte 60 man in. Was heel leuk




Dit is hem
#10 - 13-12-2006, 05:56 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15